شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد؛

افزایش غلظت ازن در برخی مناطق پایتخت

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد؛

هوای پایتخت در محدوده قابل قبول

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌قبول برقرار خواهد بود که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. البته با احتمال وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر، گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبح روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌قبول برقرار خواهد بود که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ ها طی ساعات گذشته است. در طول روز با افزایش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ ها فراهم خواهد شد، هرچند با احتمال وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر، گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود. این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت و همراه با رگبار پراکنده سبب پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت خواهد شد.

با کاهش تندی باد تا صبح روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ و آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته انتظار می‌رود در برخی مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها افزایش یافته و سبب کاهش کیفیت هوا شود. در طی روز رشد ناپایداری و وزش باد مؤثر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. با استمرار وضعیت ناپایدار جوی تا اواخر وقت شنبه همراه با وزش باد نسبتاً شدید و رگبار پراکنده، انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت آینده منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۶۴ در شرایط قابل قبول قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۱ همچنان در شرایط قابل قبول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها