همه گیری کرونا در کشور هند همچنان به شکل خوفناکی پیش می رود و روزانه جان افراد زیادی را می گیرد.
کد خبر: ۱۳۱۳۳۷۶

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*در حالی که بسیاری از جمعیت جوانان از زدن واکسن خودداری می کنند چون گمان می برند ریسک کمتری به ابتلا دارند  مدیر انستیتوهای ملی بهداشت آمریکا گفت که تمام جوانان در کل جهان باید به زدن واکسن تشویق شوند چرا که مبتلا نشدن به کرونا و پیشگیری از آن مسلما به ابتلا به آن و رنج بردن از عوارض طولانی مدت آن ارجحیت دارد.

در گزارشی که در اینباره منتشر شده است محققان هشدار می دهند عوارض طولانی مدت کرونا حتی برای افرادی که به طیف خفیف کرونا مبتلا شده اند نیز وجود دارد.

 

*ایتالیا از ترس افتادن به دام کرونای هندی کلیه پروازهای ورودی از مقصد بنگلادش به این کشور را ممنوع کرد.

 

*آلمان و هند کمک های بهداشتی خود را به هند ارسال می کنند. روسیه نیز یک محموله 22 تنی از اقلام بهداشتی و کمکی را به هند ارسال کرده است.

 

*مقامات المپیک توکیو می گویند شرکت کنندگان در این رقابت ها به صورت روزانه باید تست کرونا بدهند.

 

*تحقیقات جدید نشان می دهد واکسن های فایزر و مدرنا تا 94 درصد نرخ بستری شدن در بیمارستان ها به دلیل ابتلا به کرونا را کاهش می دهند.

 

*به دنبال بحرانی شدن اوضاع کرونایی در کشور نپال ، دولت این کشور درخواست 20 هزار کپسول اکسیژن از منابع دیگر کشورهای خارجی کرده است. با توجه به افزایش تعداد بستری شدگان در بیمارستان های این کشور کمبود کپسول اکسیژن به وجود آمده است.

 

*سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در هفته گذشته 38 درصد از کل مبتلایان جدید در جهان مربوط به کشور هند بودند. روزانه به طور میانگین جنازه 600 فرد کرونایی و درگذشته در این کشور سوزانده می شود. برخی از سایت های واکسیناسیون همگانی در این کشور نیز به دنبال اتمام ذخایر واکسن بسته شده اند.

 

*فائوچی رییس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا در مصاحبه ای گفت وظیفه تمام کشورهاست که به کشورهای بحران زده که به شدت با کرونا دست و پنجه نرم می کنند کمک رسانی کنند. این پزشک متخصص همچنین خبر داد واکسن ساخت هند به نام کوواکسین گونه جهش یافته هندی را خنثی می کند و در برابر آن موثر است.

 

*مطالعات محققان انگلیسی نشان می دهد تزریق نخستین دوز از واکسن کرونا باعث می شود تا انتقال درون خانوادگی به نصف کاهش یابد.

 

* یک پرونده حقوقی از سوی اتحادیه اروپا علیه شرکت داروساز انگلیسی-سوئدی یعنی آسترازناک از روز چهارشنبه در دادگاه بلژیک آغاز شد.

27 کشور اتحادیه اروپا سفارش داده اند تا پایان ماه ژوئن 300 میلیون دوز واکسن کرونا  را از این شرکت داروساز تحویل بگیرند و گزینه 100 میلیون دیگر را نیز در وهله دوم در نظر داشتند. اما تحویل واکسن به طور مکرر به تعویق افتاده است.

 

*بلومبرگ کشور سنگاپور را بهترین کشور دنیا در زمینه کنترل همه گیری کرونا معرفی کرده است این در حالی است که در رده بندی قبلی همین وب سایت نام کشور نیوزلند قرار داشت. سنگاپور 5 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد و 30 مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرده است. واکسیناسیون همگانی علیه ویروس کرونا نیز در این کشور آسیایی آغاز شده و یک پنجم جمعیت این کشور واکسینه شده اند.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها