گفتگوی جام جم آنلاین با مسئول مرکز نیکوکاری رضوان کرمان

قدم های خیری که در دورترین مناطق محروم برداشته شد

مرکز نیکوکاری رضوان کرمان یکی از مراکز خیریه فعال استان کرمان می باشد که طی 5 سالی که از تاسیس آن می گذرد با خدمات و کمک هایی که در مناطق محروم و دورافتاده انجام داده است لبخند های زیادی را بر روی لب های مردمان فقیر و کودکان محروم و با استعداد جنوب و شرق استان کرمان نشانده است.
کد خبر: ۱۳۱۳۳۵۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ درقرآن کریم و همچنین در احادیث و روایات بسیاری از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع)، نیکی کردن و انفاق به خلق خدا بسیار تاکید شده و آثار و برکات زیادی در نتیجه کمک کردن به دیگران بر شمرده شده است که این کمک ها هم می تواند به لحاظ فکری، عاطفی باشد و هم جنبه مالی داشته باشد. 

در واقع نفس خدمت به دیگران این است که به افرادی که برای گذران زندگی و یا پیش برد اهداف شان نیاز به حمایت دارند کمک گردد. 

در دنیای امروز چه اشک هایی که از سر نداری و رنج بر زمین آرزو ریخته می شود و چه دل های نازکی که از سر اضطرار و ناراحتی شکسته می گردد! دست های بی نیرو، چشم های پر اشک، قلب های آزرده، پاهای ناتوان، سینه های خسته، دل های مضطرب افراد نیازمند در شهرها و مناطق محروم و دورافتاده همه و همه در آرزوی یک تکان فکر و اندیشه و به امید یک حرکت خداجویانه و مهرورزانه از سوی نیکوکاران هستند.

باید گفت بین تکرار مکرارت؛ کم‌تر حسی پیدا می‌شه که حال‌خوب به‌همراه داشته باشد.

شاهد اشک اندوه دیگران بودن خوشایند نیست، اما شاهد اشک شوق بودن، لذت‌بخش‌ترین حسی است  که می‌توانیم تجربه کنیم و لذت‌بخش‌تر این‌که بدانیم خودمان می توانیم این  حس خوب را بسازیم. حس خوبی که گاهی توسط دستان ما صورت می گیرد و گاهی دیگر در قالب کمک ها و حمایت های یک مرکز نیکوکاری و خیریه منتقل می شود.

مراکزی همانند مرکز نیکوکاری رضوان کرمان که طی 5 سالی که از تاسیس آن می گذرد قدم های خیری در مناطق محروم برداشته و لبخند های زیادی را بر روی لب های مردمان فقیر و کودکان محروم و  با استعداد جنوب و شرق استان کرمان نشانده است. 

مرکز نیکوکاری رضوان کرمان یکی از خیریه های فعال استان کرمان می باشد که  به شماره ثبت 6647 در بخش های آموزشی، اشتغالزایی، عمرانی و درمانی به ارائه خدمت به افراد نیازمند و محروم جامعه مشغول به فعالیت می باشد .

مرکز نیکوکاری رضوان کرمان با توجه به بررسی هایی که در سال های گذشته انجام داده است، عمده فعالیت های خیرخواهانه خود را در مناطق جنوبی و شرقی استان کرمان انجام می دهد و تا کنون خدمات ماندگاری را در این مناطق به محرومین و نیازمندان ارائه کرده است.

کودکانی که بسیاری از آنها حتی حسرت داشتن یک پاک کن را داشتند و شیرینی لذت هدیه گرفتن یک پاک کن، دفتر و قلم از دستان مهربان و سخاوتمند یک  فردخیر و نیکوکار همواره در ذهن آنها باقی می ماند.

 این روزها کودکان مناطق صعب العبور محروم جنوب و شرق استان کرمان دیگر به جای نشستن بر روی یک تکه حصیری که در زیر سایه درختی پهن شده بود و حکم نیمکت و شاخه های درخت حکم سقف و سرپناه مدرسه را برای آن ها داشت، در مدارس نوساز و مقاومی که توسط مرکز نیکوکاری رضوان کرمان ساخته شده درس می خوانند و صدای خنده و خوشحالی این دانش آموزان از بابت داشتن مدرسه ای که توسط این مرکز نیکوکاری ساخته شده شنیده می شود.
 
ساخت مدرسه در مناطق دورافتاده 
 
محمد رضامدروانی، مسئول مرکز نیکوکاری رضوان کرمان در گفتگو با جام جم آنلاین درباره فعالیت های این مرکز می گوید: مرکز نیکوکاری رضوان کرمان در دی ماه سال 1395 تاسیس شده است و  هدف اصلی این مرکز در هنگام تاسیس بیشتر انجام فعالیت های آموزشی و اشتغالزایی برای محرومین جنوب و شرق استان کرمان بود . 
 
وی می افزاید: ما زمانی که برای دانش آموزان محروم این مناطق لوازم التحریر و بسته های کمک آموزشی می بردیم متوجه شدیم آنها مکانی به عنوان مدرسه  ندارند و مجبورند در فضای باز و بدون سرپناه بر روی یک گلیم و در زیر سایه درختان به درس خواندن بپردازند، لذا به مرور زمان ما در کنار تهیه اقلام آموزشی مورد نیاز دانش آموزان به مدرسه سازی نیز پرداختیم .

 وی تصریح می کند: مدارسی که توسط خیریه رضوان کرمان در مناطق محروم جنوب و شرق استان ساخته شده همه در مناطق صعب العبور احداث شده اند، مناطقی که بردن مصالح ساختمانی توسط خودروهای سنگین به آنجا غیر ممکن بود و ما مجبور بودیم برای انتقال مصالح ساختمانی آنها را از خودروهای سنگین به خودروهای باری سبک منتقل کنیم تا آنها بتوانند این مسیر دشوار را بپیمایند. 

مسئول خیریه رضوان کرمان با بیان اینکه مدارسی که توسط این خیریه احداث شده  2 یا 3 کلاسه هستند می افزاید:ما تا کنون 15 مدرسه را در این مناطق احداث کرده ایم که تعداد 4 مدرسه برای دانش آموزان استثنایی مناطق روستایی و دورافتاده ساخته شده است.

وی ادامه می دهد:جمع آوری کتاب های کنکور و کم آموزشی جهت استفاده دانش آموزان محروم جنوب و شرق استان کرمان از دیگر اقدامات خیرخواهانه  آموزشی مرکز نیکوکاری رضوان می باشد. 
 
از اشتغال زایی برای نیازمندان تا کمک به سیل زدگان خوزستان 

محمد رضامدروانی، همچنین با اشاره به دیگر فعالیت های خیریه رضوان کرمان می گوید: ما یک کارگاه خیاطی داریم که در آن به تولید ماسک می پردازیم، همچنین یک کارگاه پته بافی در جنوب استان و یک کارگاه چرم دوزی داریم که باعث اشتغالزایی برای افراد نیازمند شده است. 

وی کمک های خیرخواهانه مرکز نیکوکاری رضوان را فقط مختص به استان کرمان نمی داندو با اشاره به وقوع سیل سال گذشته در استان خوزستان و وارد شدن خسارات فراوان به خانه های مردم این منطقه می گوید: ما بر اساس اطلاعات و نیازهای موجود کمک هایمان را ارائه می کنیم و به همین منظور زمانی که از تمامی نقاط کشور برای مردم خوزستان پتو ارسال می شد ما برای کمک به آنها  به این نتیجه رسیدیم که با توجه به گرمای هوای خوزستان و وجود پشه های فراوان در آن منطقه بهتر است اقدام به تهیه پشه بند کنیم، لذادر کارگاه خیاطی خود اقدام به دوخت پشه بند های بزرگ کرده و آنها را به خوزستان ارسال کردیم.

 مدروانی می افزاید: زمانی که پشه بند های ارسالی خیریه رضوان کرمان به منطقه رسید مردم از آنها استقبال فراوانی کردند و مسئولین متوجه شدند که پشه بند نیز یکی از نیازهای مردم در آن شرایط آب و هوایی بوده است. 

ارائه خدمات درمانی و چشم پزشکی
 
وی ادامه می دهد: ما علاوه بر ارائه خدمات به محرومین در بخش های آموزشی، اشتغالزایی و عمرانی، در زمینه درمانی نیز با انجام عمل آب مروارید بر روی چشم های افرادی که این مشکل را دارند  و درمناطق محروم و دورافتاده جنوب و شرق استان در شهرستان‌های کهنوج و قلعه گنج  زندگی می کنند به آنها کمک می کنیم.

 مسئول مرکز نیکوکاری رضوان کرمان تصریح می کند: از اردیبهشت ماه سال 1399 تا کنون چشم  325 نفر ازاین بیماران در بیمارستان شفا کرمان عمل آب مروارید شده است . 


گزارش از حکمت قاسم خانی.جام جم آنلاین کرمان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها