شرکت «سازگار گستر آرتا سبلان» دستگاهی را برای ترکیب و توزیع محلول شیشه‌شور خودرو طراحی و تولید کرده است

باک شیشه‌ شور را اصولی پر کن!

کارشناسان شرکت «سلامت گستران آرایان» شیرینی ‎های متنوعی را برای افرادی که رژیم‎های خاص غذایی دارند تولید و ارائه می‌کنند

شیرینی‏ های اصفهان برای انواع رژیم‏ های غذایی

شنیده‎اید می‎گویند هر چیزی که خیلی خوشمزه است معمولا برای سلامتی ضرر دارد؟ مثل انواع شیرینی‎ها که طرفداران زیادی هم دارند اما به‌دلیل شکر زیادی که در تولید آن به‌کار می‎رود تبدیل به خوردنی مضری می‎شوند و همیشه باید مراقب باشیم در خوردنش زیاده روی نکنیم.
کد خبر: ۱۳۱۲۸۳۶

قند، گلوتن و ... از موادی هستند که بعضی از افراد به آنها حساسیت شدید دارند یا بیماری‎های زمینه‎ای‎شان اجازه مصرف خوراکی‎هایی که حاوی این مواد هستند را به آنها نمی‎دهد.

شیرینی‏ های اصفهان  برای انواع رژیم‏ های غذایی

این موضوع باعث می‎شود خوردن بسیاری از خوراکی‎ها برای خیلی‌ها به آرزو و حسرت تبدیل شود. از طرفی رواج رژیم ‏های غذایی متفاوت و تغییراتی که در عادات تغذیه‏ ای افراد ایجاد شده محدودیت هایی را برای مصرف شیرینی‌ جات ایجاد می‎کند و باعث می‏ شود آنها دیگر نتوانند شیرینی محبوبشان را با دستور پخت‎های رایج مصرف کنند. با این حال متخصصان ایرانی در مجموعه «سلامت گستران آرایان» راه حلی برای رفع این مشکل یافته‌اند.

امید نگینی به همراه مهرداد کیانی که دوست و هم‏کلاسی یکدیگر در دوران دانشگاه بوده است تصمیم گرفتند تا کسب‎و‎کاری راه بیندازند و دانشی که در این مسیر کسب کرده ‏اند را برای رفع نیاز افراد به خوراکی‎های سالم و متناسب با رژیم ‏های غذایی خاص محصولات متنوعی را با نام «فرامنش» تهیه کنند. امید نگینی با تحصیل در حوزه صنایع غذایی و گیاهان دارویی، اکنون مدیرعامل شرکت «سلامت گستران آریان» است.

شیرینی ‏های بدون قند برای بیماران مبتلا به دیابت

گیاه «استویا» یک شیرین ‏کننده طبیعی است و قند خون را بالا نمی‏ برد. برگ خشک این گیاه بین 10 تا 20 برابر از شکر شیرین‎تر بوده و قندی که از آن به دست می‌آید 300 برابر شیرین‎تر از شکر است.

شیرینی‏ های اصفهان  برای انواع رژیم‏ های غذایی

شرکت سلامت گستران آرایان با استفاده از این گیاه، شیرینی ‏های سنتی اصفهان را باز تولید کرده و به این ترتیب فرمولاسیون آن و خود محصول را به عنوان اختراع به ثبت رسانده است. تمام شیرینی‎هایی تولید شده با استویا بدون هیچ مشکلی برای مبتلایان به دیابت استفاده می‌شود.

شیرینی های بدون گلوتن برای بیماران مبتلا به سلیاک

بیماری «سلیاک» نوعی حساسیت شدید به پروتئین آرد گندم و جو و محصولات مشابه است که متاسفانه در ایران هم عده‌ای به آن مبتلا هستند.

وجود این پروتئین خاص که به «گلوتن» معروف است در محصولات مختلف می ‏تواند برای بیماران سلیاکی به‌شدت خطرناک باشد و مشکلات هولناکی را ایجاد کند.

سلامت گستران آرایان برای این که افراد مبتلا به سلیاک بتوانند به‌راحتی از فرآورده‏های مختلف گندم یعنی نان، کیک، بیسکوییت و شیرینی‏ های مختلف استفاده کنند تلاش کرده با تولید محصولات بدون گلوتن، خوراکی‌ها را برای مصرف مبتلایان به سلیاک مهیا کند.

استفاده از «اسپرولینا» برای ارتقای ارزش غذایی

اسپرولینا جلبک دریایی پر خاصیتی است که 70‌درصد آن را پروتئین تشکیل داده و حاوی ویتامین B12 و آهن است و خواص آنتی‏ اکسیدانی بالایی دارد و ضد سرطان است.

شیرینی‏ های اصفهان  برای انواع رژیم‏ های غذایی

یکی از خلاقیت‏ های محصولات سلامت گستران آرایان این بوده که از اسپرولینا در غنی سازی و افزایش ارزش غذایی محصولاتش استفاده کند.

اسپرولینا در شیرینی ‏های مختلف و محصولات سنتی اصفهان قابل استفاده است و می تواند خوراکی سالم و با‌ارزشی را برای تمام افراد خانواده به ارمغان بیاورد.

شیرینی‏ های مخصوص برای رژیم ‏های گیاهخواری

افرادی که از رژیم‏های مختلف گیاهخواری مثل «وگان» پیروی می‏ کنند و نمی‏ توانند تخم مرغ و عسل و لبنیات استفاده کنند، یکی دیگر از گروه‌هایی هستند که سلامت گستران آرایان برایشان محصولات خاصی را تولید کرده است.

این افراد می‏ توانند در بین گز و سوهان و شیرینی لوز اصفهان، آن محصولی را که با رژیم ‏شان تناسب دارد را انتخاب کرده و به راحتی در شهر محل سکونت خود دریافت کنند.

چالش‎ های جدی بر سر راه تولید محصولات غذایی

امید نگینی، مدیر عامل شرکت سلامت گستران آرایان می ‏گوید: «یکی از چالش‏ هایی که در مسیر تولید محصولات خلاقانه غذایی وجود دارد این است که با وجود ارائه مستندات علمی لازم به سازمان غذا و دارو، باز هم روال اجرای کار بسیار طولانی می‎شود. فرآیند کارهای اداری و انتظار برای نهایی‌شدن آن به شدت طولانی و طاقت‎فرساست. این در حالی است که انتظار می‎رود وقتی تحقیقات زیادی در زمینه تولید محصول انجام شده این مراحل کمی سریع‎تر پیش برود. متاسفانه گاهی در مواردی که نمونه خارجی یک محصول وارد بشود و تولیدکنندگان داخلی تصمیم بگیرند نمونه داخلی آن محصول را تولید کنند تا جلوی واردات گرفته شود، خیلی سریع‏تر به نتیجه می‏رسند تا مواردی که از ابتدا قرار است یک محصول تولید داخل برای اولین بار و با کیفیت مناسب در کشور ارائه شود.
مسأله مهم دیگری که با آن مواجه هستیم نبود ثبات اقتصادی است که مشکلات فراوانی را ایجاد می‎کند. مثلا ما برای تولید محصول با تعدادی معین سفارش می‏گیریم و 10 روز زمان لازم داریم تا آن را به سفارش‎دهنده ارائه دهیم. در این بازه زمانی، نوسانات قیمت باعث می‏شود در قیمت اعلام شده به شدت ضرر کنیم. به نظر می‎رسد برای تولید مستمر و موفق محصولات داخلی اینچنینی نیاز به یک حمایت ویژه وجود دارد که ما هنوز آن را دریافت نکرده‎ایم.»

راه‎های ارتباط با «سلامت گستران آرایان»:

سایت:
diabeticstore.ir
basalam.com/faramanesh

ایمیل: omid.negini@gmail.com

تلگرام: @salamatgostaranarayan

اینستاگرام: salamatgostaran

Aparat.Com/faramanesh

تماس: ۰۹۱۳۲۱۰۵۴۸۱

آدرس: اصفهان، انتهای خیابان جی، فلکه ارغوانیه دانشگاه آزاد، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی، سالن پایلوت، صنایع غذایی شرکت سلامت گستران

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها