رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی

هنوز تا عبور از پیک چهارم فاصله زیادی داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها نشان می‌دهد با ادامه این رویه تا پشت سرگذاری پیک چهارم فاصله زیادی داریم.
کد خبر: ۱۳۱۲۱۰۸

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان غربی؛ جواد آقازاده در خصوص روند بیماری کرونا در استان، گفت: هم چنان موج چهارم بیماری کرونا با تاخت این ویروس جهش یافته میهمان ناخوانده خانواده‌های آذربایجان غربی است و با ادامه روند صعودی مبتلایان و بیماران بستری و فوتی سبب شده تا تمامی شهرستان‌های این استان به جز دو شهرستان در وضعیت قرمز به سر برند.
وی افزود: میانگین تعداد فوتی‌های استان در روز طی دو هفته گذشته برابر 7 نفر بود که این میزان با افزایش 2.5 برابری به 18 نفر رسیده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی  ادامه داد: متاسفانه باور اکثر مردم این است که ما پیک چهارم را پشت سر گذاشته‌ایم اما افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها نشان می‌دهد با ادامه این رویه تا پشت سرگذاری پیک چهارم فاصله زیادی داریم.
* افزایش 74 درصدی میزان بستری افراد جوان و میانسال در آذربایجان غربی
وی در ادامه ضمن اشاره به افزایش میزان بستری افراد جوان و میانسال، تصریح کرد: مدت زمان بستری تا انتقال به بخش آی سی یو در بیماران کرونایی استان کاهش یافته و همچنین میزان بستری افراد جوان و میانسال نیز به 74 درصد افزایش پیدا کرده است.
آقازاده اضافه کرد: از مجموع 17 شهرستان آذربایجان غربی تنها دو شهرستان اشنویه و سردشت در وضعیت نارنجی قرار دارند و مابقی 15 شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: تعداد مبتلایان روزانه همچنان بیش از هزار نفر را شامل می‌شود و متاسفانه تعداد افرادی که بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند به 18 نفر رسیده و با موارد جدید فوتی تعداد کل فوتی‌های کرونا در آذربایجان غربی به 4 هزار و 51  نفر رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی عنوان کرد: شهرستان‌های ارومیه، خوی و میاندوآب بیشترین تعداد مبتلایان را در 24 ساعت گذشته به خود اختصاص داده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها