روسیه ۱۰ کارمند سفارت آمریکا را اخراج کرد

مسکو: پاسخ به تحریم‌های ایالات متحده ادامه دارد

وزارت خارجه روسیه امروز از اخراج ۱۰ کارمند سفارت آمریکا در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۹۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یادداشت اعلام ۱۰ تَن از کارمندان سفارت آمریکا به عنوان «عنصر نامطلوب» به معاون سفارت آمریکا تحویل داده شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: دیپلمات‌های مذکور باید تا ۲۲ ماه مه روسیه را تَرک کنند.

وزارت خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: مسکو به زودی گام‌های دیگری را به عنوان بخشی از پاسخ روسیه به تحریم‌ های اخیر آمریکا اعلام خواهد کرد.

بر اساس اعلام مسکو، اخراج دیپلمات‌ های واشنگتن به معاون «جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه ابلاغ شده است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه تنش آفرینی‌های آمریکا ساعاتی پیش نفر دوم سفارت ایالات متحده در مسکو را احضار کرد.

روز گذشته در ابتدا اعلام شد که «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو با وجود توصیه کرملین به وی برای خروج از روسیه، از انجام این کار خودداری می‌کند.

متعاقب این خبر، سفارت آمریکا در مسکو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «جان سالیوان» سفیر این کشور در روسیه در روزهای آتی برای انجام رایزنی‌هایی به واشنگتن بازمی‌گردد.

«جان سالیوان» در بیانیه مذکور در این خصوص اعلام کرد: به نظر من رایزنی با همکارانم در دولت بایدن در واشنگتن پیرامون وضعیت جاری در روابط میان دو کشور مهم است.

دولت آمریکا پنجشنبه هفته گذشته با اعلام تحریم‌های جدید مالی و بانکی خود علیه روسیه، ۱۰ دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.

این تحریم‌ها براساس فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا اعمال شده و ۳۲ نهاد و شخص به علاوه ۶ شرکت بخش فناوری روسیه را به دلیل دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ و حملات هکری، از جمله حادثه بادهای خورشیدی (SolarWinds) هدف قرار داده است.

۳۲ نهاد و افراد تعیین شده به دلیل مشارکت احتمالی در تلاش‌های دولت روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده و سایر اقدامات ضد اطلاعاتی، هدف قرار گرفته‌اند.

تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها