مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای مازندران خبر داد:

راه‌اندازی ۷۶ مرکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی در استان

مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران از مشغول به کار شدن دو هزار و ۴۲۱ نفر از مهارت‌آموختگان فنی و حرفه ای طی یک سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۶۷۹

به گزارش جام جم آنلاین مازندران حسین درویشی از رهگیری هفت هزار و ۷۲۳ نفر مهارت آموخته مازندران در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: وضعیت اشتغال مهارت آموختگان بعد از دریافت گواهینامه مهارت و پس از طی یک فاصله زمانی یک ساله در سه گروه شاغلین، کارجویان و غیرکارجویان، رهگیری و رصد می‌شود تا دوره‌های آموزشی که نرخ اشتغال کمی داشتند با دوره‌های جدید جایگزین شوند.

 

وی تصریح کرد: در سال گذشته هفت هزار و ۷۲۳ نفر از مهارت آموختگان استان رهگیری اشتغال انجام شد که در شاخه شاغلین جمع اشتغال یافتگان دو هزار و ۴۲۱ نفر بود که هزار و ۹۷۶ نفر مرتبط با دوره آموزشی و ۴۴۵ نفر در رشته‌های غیر مرتبط با دوره آموزشی مشغول به کار شده‌اند.

 

وی گفت: در رهگیری صورت گرفته از وضعیت اشتغال کارجویان ۷۳۶ نفر به خاطر کمبود فرصت شغلی و ۶۰۰ نفر به دلیل عدم وجود سرمایه کافی و ۹۷ نفر به دلیل پایین بودن دستمزد و ۲۳ نفر به علت عدم رغبت به شغل پیشنهادی تاکنون موفق به اشتغال نشدند.

 

درویشی بیان کرد: طبق رهگیری صورت گرفته، تعداد هزار و ۲۵۳ نفر از مهارت آموختگان، قبلاً شاغل بوده‌اند، که هدف آنها تکمیل مهارت و فراگرفتن حرفه‌های جدید بوده و دو هزار و ۳۹۳ نفر غیر کارجو از قبیل دانشجو، دانش آموز، سرباز و خانه دار یا افرادی بوده‌اند که تمایلی به کار نداشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها