مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای مازندران خبر داد:

راه‌اندازی ۷۶ مرکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی در استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران رویکرد آموزش های مهارتی را تقاضامحور دانست و از راه‌اندازی ۷۶ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۳۱۹۴

به گزارش جام جم آنلاین مازندران حسین درویشی صبح پنجشنبه در اولین جلسه شورای آموزشی ویژه آموزش در صنایع با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در صنایع و صنوف توسعه می‌یابد، افزود: رویکرد آموزش‌های مهارتی تقاضا محوری است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به تشکیل شورای مهارت در استان و شهرستان‌ها مشارکت اعضای شورای مهارت شهرستان با ریاست فرمانداران در سطح استان به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی در صنایع و صنوف یکی از مهمترین برنامه‌های راهبردی این اداره کل است.

 

درویشی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: با توجه به تاکید مقام عظمای ولایت و برداشتن موانع تولید و پشتیبانی‌ها؛ آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران آمادگی کامل دارد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری موانع پیش روی صنایع و صنوف را در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی بردارد.

 

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری آموزش‌ها به بخش خصوصی به جهت توسعه واحدهای صنفی اظهار داشت: شعار سال سازمان فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۰ را شعار زایش آموزش فنی و حرفه‌ای و صدور مجوز مراکز جوار کارگاه عنوان کرد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ استان مازندران متعهد به افتتاح ۷۶ مرکز جوار خواهد بود که بزرگترین رویکرد در نگاه آموزش را تقاضا محوری دانست و گفت: تنها با مشارکت، می‌توان نیاز واقعی واحدهای تولیدی را تأمین کرد زیرا شناسایی و ذائقه واحدهای تولیدی در جهت جذب به آموزش و قرار دادن آن در سبد تولیدی‌ها می‌تواند اثرگذار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها