توزیع ۲۴ هزار بسته معیشتی از محل موقافات مشهد و کمک خیرین
در قالب طرح شهید سلیمانی صورت می‌گیرد؛

توزیع ۲۴ هزار بسته معیشتی از محل موقافات مشهد و کمک خیرین

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح ضیافت الهی با توجه به رنگ بندی شهرستانها با توجه به شرایط کرونا و با تمکین از ستاد ملی کرونا و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در ۸۰ بقعه شاخص استان اجرا خواهد شد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح ضیافت الهی با توجه به رنگ بندی شهرستانها با توجه به شرایط کرونا و با تمکین از ستاد ملی کرونا و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در ۸۰ بقعه شاخص استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۱۱۳۰۲
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی بیان کرد: اوقاف استان هر سال در مناسبت های مختلف ویژه برنامه هایی را متناسب با آن مناسبت در نظر می گیرد از جمله طرح آرامش بهاری ویژه تعطیلات نوروز ، طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (ع)، طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان، طرح بصیرت عاشورایی ویژه دو ماه محرم و صفر ، طرح نشاط معنوی ویژه تعطیلات تابستان و طرح ولایت علوی ویژه دهه ولایت اجرا می شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به طرح ضیافت الهی این اداره کل از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه اجرا می شود؛ اظهار داشت: در اجرای طرح ضیافت الهی به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط امسال و سال گذشته نسبت سالهای قبل متفاوت است و بیشتر برنامه های ما در قالب فضای مجازی اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه مخاطبین متنوعی از کودک، نوجوان، جوان، میانسال و کهنسال، خانم و آقا و از اتمام اصناف را شامل می شود؛ افزود: بقاع متبرکه سطوح و ظرفیت آنها متفاوت است برخی از بقاع متبرکه در سطح یک قرار دارند و ظرفیت آنها کشوری است، برخی دیگر سطح دو استانی و برخی سطح سه شهرستانی هستند و با توجه به ظرفیت هایی که دارند این ویژه برنامه ها را اجرا می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی گفت: برخی بقاع متبرکه تمام فعالیت های فرهنگی از جمله برپایی خیمه های معرفت با غرفه های متعدد، برگزاری مراسمات مذهبی، انقلابی، برنامه نماز جماعت، خدمات به زائرین در عرصه خدمات رفاهی و خدمات فرهنگی و تمام زمینه هایی که فراهم شود، را دارند و بقیه بقاع متبرکه با توجه به شرایطشان برنامه ریزی خواهند کرد.

 

وی با اشاره به برنامه بقاع متبرکه استان در ماه مبارک رمضان بیان کرد: برنامه های ضیافت الهی با توجه به رنگ بندی شهرها با توجه به شرایط کرونا و با تمکین از ستاد ملی کرونا و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۸۰ بقعه متبرکه استان طرح ضیافت الهی را اجرا می کنند؛ افزود: نظافت، ضدعفونی و آراستگی بقاع متبرکه، فضاسازی و تبلیغات محیطی، برنامه های قرآنی از اجرای برنامه ترتیل خوانی و جزء خوانی، برپایی نماز جماعت، تعظیم شعائر دینی، برگزاری ویژه برنامه خدیجه مادر امت در شب وفات حضرت خدیجه (س)، جشن میلاد کریم اهل بیت (ع)، ویژه برنامه های شبهای قدر و شهادت حضرت علی (ع)، برپایی کاروان جشن و سرور به صورت خیابانی با عنوان نسیم کرامت، اجرای طرح افطاری ساده در مساجد و بقاع متبرکه و یا به صورت بیرون بر، برپایی نماز عید فطر از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح ضیافت الهی برگزار خواهد شد.

 

وی بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت های مجازی پررنگ تر شده و به همین منظور ۱۱۰ کانال در بقاع متبرکه در قالب کار فرهنگی در سطح شهرستان، استان و ملی ایجاد شده که هر بقعه متبرکه کار فرهنگی مختص خود را دارد اما یکی از این برنامه ها که سطح ملی دیده شده است، جشنواره ضیافت الهی است که در تمام کشور اجرا می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی افزود: در جشنواره ضیافت الهی مسابقه پیامکی از محتوای سوره ابراهیم، ترتیل خوانی، مداحی، مولودی، مسابقه صدای نور، بیان خاطره، نقاشی و گرافیک، عکاسی، خوشنویسی نوجوانان نیکوکار و ... در نظر گرفته شده است و افراد برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را از طریق پیام رسان ایتا به مدیرکانال مهر ماندگار تا پایان ماه مبارک ارسال نمایند و برگزیدگان ده روز پس از عید فطر اعلام خواهند شد.

 

۱۰۶ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون توزیع شده است

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰۶ هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۲۳ میلیارد تومان از محل موقوفات منطبق و مساعدت های خیرین تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است و در ماه رمضان امسال در قالب رزمایش ضیافت همدلی بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: پیش بینی ما برای ماه رمضان امسال ۱۲ هزار بسته به ارزش هر بسته حدود ۵۰۰ هزار تومان با محوریت بقاع و از محل موقوفات منطبق و از مساعدت های خیرین خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها