معاون شهرسازی و معماری شهردار سمنان خبر داد:

رونمایی از سامانه هوشمند مهندسان ناظر در شهرداری سمنان

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان خبر داد:

راه اندازی کیف پول دیجیتال شهروندی در سمنان

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان گفت: کیف پول دیجیتال شهروندی شهرداری سمنان براساس تکنولوژی‌های نوین طراحی شده است و از طریق سامانه "سمنان من" در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۱۱۲۰۱

به گزارش جام جم آنلاین سمنان، وحید پرویزی اظهار کرد: کیف پول دیجیتال شهروندی بر اساس تکنولوژی‌های نوین طراحی شده است و از طریق سامانه سمنان من در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا به عنوان تسهیلگر مبادلات مالی شهروندان و نیز زمینه‌سازی جهت دستیابی به اقتصاد هوشمند شهری استفاده بشود.

وی با بیان این که یکی از اهداف این سازمان توسعه خدمات شهرداری و ارائه خدمات با کیفیت و نوین به شهروندان است، افزود: کیف پول دیجیتال شهروندی، خدمات مختلفی را در حوزه‌های استعلام و پرداخت عوارض شهرداری، خرید و شارژ اعتبار برای کرایه تاکسی و اتوبوس فراهم می‌کند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان تصریح کرد: سامانه «سمنان من» به عنوان درگاه اصلی ارائه خدمات شهری همچنین مرجعی برای اطلاع رسانی و دریافت برخی خدمات شهرداری به صورت غیرحضوری است.

وی خاطرنشان کرد: کیف پول الکترونیک انواع متفاوتی دارد و بیشترین مورد استفاده آن در کشور از نوع بسته‌هایی است که عموماً این خدمات در قالب کارت‌های هدیه ارائه می‌شود و مبالغ مشخص شده‌ای در آنها قرار دارد همچنین نمونه‌ای از کیف پول الکترونیکی نیمه بسته در ایران، نرم افزارهایی بوده که می‌توان در آن‌ها حساب کاربری خود را با استفاده از کارت‌های متصل به شبکه بانکی شارژ کرده و در خریدها از آن استفاده کرد.

وی افزود: بستر کیف پول دیجیتال برای شهرداری سمنان، امکان توسعه خدمات بر مبنای اقتصاد هوشمند شهری را فراهم می‌کند و زمینه ساز مشارکت شهروندان در امور شهری و بسترساز تعاملات مالی متنوع بین شهرداری و شهروندان خواهد بود.

پرویزی در خصوص روند دستیابی به خدمات کیف پول الکترونیک شهروندی گفت: شهروندان از طریق ثبت‌نام در سامانه "سمنان من" می‌توانند از مزایای این کیف پول بهره‌مند شوند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان اظهار کرد: به زودی امکان ارائه درگاه پرداخت الکترونیک برای کسب و کارهای متقاضی شهر سمنان فراهم خواهد شد و صاحبان کسب و کارها می‌توانند با نصب کد QR در فروشگاه‌های خود، امکان پرداخت توسط کیف پول شهروندی را برای مشتریان خود فراهم کنند همچنین امکان شارژ موجودی کیف پول شهروندان در ازای تحویل پسماندهای قابل بازیافت منازل برای شهروندان فراهم شده است و شهروندان می‌توانند با تحویل پسماندهای منازل خود از طریق سامانه سیوا در سود درآمدی مواد بازیافتی سهیم شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها