در پی تهدید مقامات ایران به گرفتن انتقام خرابکاری در نطنز

نگرانی صهیونیست‌ها از تهدید ایران؛ اولمرت: «آرام باشید»

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی با طفره‌روی از پذیرش مسئولیت حادثه اخیر در نطنز از تهدیدات مقام‌های جمهوری اسلامی به انتقام‌گیری از رژیم اسرائیل ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۳۱۰۹۲۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه رادیویی «WABC» با طفره‌روی از پذیرش مسئولیت رژیم صهیونیستی در حادثه نطنز به طور ضمنی از تهدیدات جمهوری اسلامی ایران علیه عوامل این خرابکاری ابراز نگرانی کرد.

وی در حالی‌که در خصوص نقش رژیم صهیونیستی در حادثه نطنز ابراز بی‌اطلاعی کرد، گفت: «من مطمئن نیستم که اسرائیل این کار را انجام داده باشد و به ایرانی‌ها توصیه می‌کنم که آرام باشند».

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران صبح روز گذشته (۲۵ فروردین ۱۴۰۰) در جلسه هیأت دولت در خصوص آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد ایران گفت: «راه‌اندازی IR-6 و غنی‌سازی ۶۰ درصدی پاسخی به شرارت‌ها بود. اگر صهیونیست‌ها بر علیه ملت ما توطئه کردند، پاسخ خواهیم داد؛ اولین گام همین بود».

اولمرت گرچه به ظاهر مدعی شد که رژیم صهیونیستی از تهدیدات ایران واهمه‌ای ندارد اما به نوعی از این تهدیدات ابراز نگرانی کرد.

وی در این خصوص گفت: «واقعاً این (تهدیدات) ما را نمی‌ترساند. ما خیلی از ایران نمی‌ترسیم....فکر نمی‌کنم که اسرائیل دلیلی برای ترس داشته باشد اما این لفاظی خشونت‌باری است، این تهدیدات غیرضروری است و برای کسی مفید نیست».

این مقام سابق رژیم صهیونیستی در ادامه برای تأمین امنیت رژیم اسرائیل به دولت بایدن متوسل شد و گفت که اطمینان دارد که رئیس‌جمهور آمریکا امنیت اسرائیل را در نظر می‌گیرد.

وی در این خصوص گفت: «من در خصوص صلابت، عزم و تعهد وی (بایدن)  برای امنیت دولت اسرائیل تردید ندارم».

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه از وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد و گفت: «خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اتفاق روز گذشته اظهار داشت: «اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است».

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان و مکانش انجام می‌شود، گفت: «سانتریفیوژهایی که دیروز در پی حادثه نطنز از مدار خارج شد از نوع IR1 بود و با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین می‌شود.»

اولمرت در حالی از نقش رژیم صهیونیستی در حادثه نطنز ابراز بی‌اطلاعی کرده است که «عاموس یادلین» رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در انتقادی از نخست‌وزیر این رژیم درباره رعایت نکردن سلسله مراتب برای انجام عملیات‌های حساس امنیتی، به صراحت اقدام تروریستی این رژیم در تاسیسات نطنز را تایید کرد. 

از طرف دیگر، روزنامه «جروزالم‌پست» اخیراً در گزارشی تلویحاً اذعان کرد که سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس «موساد» در عملیات خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز دست داشته است.
جروزالم‌پست در این باره نوشت: «از منابع غربی در رسانه‌های اسرائیلی نقل قول شده که این حمله توسط موساد انجام شده است».

«آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: «اقدامات ارتش اسرائیل در خاورمیانه، از دید دشمنان ما پوشیده نیست. آنها ما را زیر نظر دارند و توانمندی‌های ما را می‌بینند و با دقت گام‌های بعدی خود را طراحی می‌کنند».
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها