با توانمندی‌های شرکت دانش‌بنیان دارویی آشنا شوید که با متخصصانی جوان به دنبال رفع نیاز داروهای خاص وارداتی است

رستاژن دارو در مسیر تولید داروهای فناورانه

شرکت «بانی زندگی هوشمند» با ایجاد اشتغال در همه‌گیری کووید ۱۹ توانسته یک اپلیکیشن خدمات‌رسان را در حوزه نظافت و زیبایی برای بانوان طراحی کند

نظافت و آرایش در منزل با بانیکس

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای نظافت خانه یا محل کار به دنبال یک نیروی کار می‌گشتید اما به مورد مناسبی نرسیدید یا حتی به دنبال آرایشگری بوده‌اید که بتواند با حضور در خانه کار شما را انجام دهد، اما فرد ماهر، خوش قول و قابل اعتمادی را پیدا نکرده‌اید.
کد خبر: ۱۳۱۰۸۲۹

به‌خصوص حالا و با همه‌گیری کووید ۱۹ این نیاز را بیشتر احساس می‌کنیم. کارشناسان شرکت «بانی زندگی هوشمند» با طراحی و رونمایی از یک اپ هوشمند به نام «بانیکس» توانسته‌اند خدمات زیبایی بانوان و نظافت خانه و محل کار را برای کاربران خود ارائه دهند.

نظافت و آرایش در منزل با بانیکس

مجید اربعی یزدی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار شرکت «بانی زندگی هوشمند» درباره داستان شکل‌گیری کسب‌وکارش به جام‌جم می‌گوید: «من به همراه همکارم در حوزه برندسازی کار می‌کردیم و مشاور و مدیر برندهای مختلف شرکت‌های بزرگی بودم. پروژه‌ای در شرکت در حوزه برندسازی و بازاریابی داشتیم که استارت‌آپ بودند و متوجه شدیم استارت‌آپ‌ها اشکالات گوناگونی در حوزه‌های مختلف برای عرضه محصول خود دارند. به این راه حل رسیدیم که بتوانیم با دانش و تجاربی که به دست آورده‌ایم، یک استراتژی برند تنظیم و روی آن کار کنیم تا ایده‌های استارت‌آپ‌ها در اتاق‌های دربسته باقی نماند. ما از سال ۹۸ برنامه‌ریزی این کار و نیازسنجی‌های آن را انجام دادیم. بعد از پایان تحقیقات بازار، برنامه‌نویسی‌ ها هم انجام شد و خرداد ۹۹ از اپلیکیشن «بانیکس» رونمایی کردیم. بانیکس، یک سامانه ارائه خدمات در منزل است که در حال حاضر خدمات زیبایی بانوان شامل خدمات مو، صورت، ناخن، آرایش عروس، کودک و ... و نیز نظافت منزل و محل کار را انجام می‌دهد.

این مدیر استارت‌آپی ادامه می‌دهد: «برنامه‌ای که داریم این است که به ۵۰ سرسرویس برسیم. در حال حاضر، لاین زیبایی دارای ۷۰ زیرسرویس و لاین نظافت هم دارای ۳ زیرسرویس است. لاین مراقبت و نگهداری هم به‌زودی راه می‌افتد و دو زیرسرویس دارد. اپلیکیشن ما اکنون به حدود ۴۰هزار نصب رسیده و تا پایان سال ۹۹، بیش‌از هزار سرویس را ارائه داده‌ایم و پنج‌هزار کاربر فعال داریم.

کرونا سفارش‌هایمان را افزایش داد!

مدیرعامل شرکت «بانی زندگی هوشمند» درباره تأثیر همه‌گیری کووید ۱۹ بر کسب‌وکارشان می‌گوید: «اوایل کار که به طور رسمی از دی‌ماه ۹۸ آغاز شد، ما هم مثل همه نمی‌دانستیم به‌زودی گرفتار کرونا می‌شویم. قرار بود رونمایی از اپلیکیشن در اسفند ۹۸ باشد که با وجود همه‌گیری بیماری، به تعویق افتاد. ما هم از این فرصت برای برطرف‌کردن اشکالات اپلیکیشن استفاده کردیم و تغییراتی را انجام دادیم و بعدا رونمایی از آن را با خیال راحت در خرداد ۹۹ انجام دادیم. علاوه بر این، همه‌گیری کرونا باعث شد مردم بیشتر از قبل به خدمات اینترنتی رو بیاورند. همه به استفاده از خدمات حضوری عادت داشتیم اما طبیعتا در همه‌گیری کرونا که نگرانی‌هایی از نظر انتقال ویروس وجود دارد، اعزام نیروی متخصص به خانه کاربران باعث می‌شود اجرای پروتکل‌های بهداشتی در خانه با خود مشتریان باشد و احتمال انتقال ویروس به پایین‌ترین حد خود برسد.به این ترتیب کرونا اقبال مردم به استفاده از خدمات اینترنتی را بیشتر کرد. در حال حاضر هم که در موج چهارم کرونا هستیم و سالن‌های زیبایی تعطیل شده‌اند، سفارش‌های روزانه ما با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مواجه شده است.

تلاش برای ارتقای اعتماد مشتریان

اربعی در ادامه با اشاره به اعتماد دو طرفه به خدمات این شرکت می‌گوید: «پلتفرم‌هایی مثل ما که با منابع انسانی زیادی درگیرند، عملکرد متفاوت‌تری دارند. ما در این اپلیکیشن، به نیروهای متخصص خود لقب «بانیار» داده‌ایم. درباره اعتماد به نیروهای متخصص ما، هر کاربری که در حوزه‌ی زیبایی اولین بار سفارش می‌دهد، حتما باید خانم باشد. سیستم ما به پلیس امنیت متصل است و در لحظه، احراز هویت انجام می‌دهیم. در اپلیکیشن هم یک امکان تعبیه شده است که در صورت بروز مشکل، افراد بتوانند از آن طریق پیگیری کنند. در این میان، پشتیبانی هم مدام در ارتباط با بانیاران است تا مشکلی ایجاد نشود. از بانیاران همچنین مدارک هویتی و تضمین‌های سفته‌ای هم می‌گیریم. جلب اعتماد در بخش نظافت کمی راحت‌تر است زیرا پیشتر این خدمات به صورت سنتی، از سوی شرکت‌های خدماتی ارائه ‌می‌شده است. اما در فضای زیبایی بانوان، چون رهبر بازار همچنان سالن‌های زیبایی هستند، مردم تصور می‌کنند حتما باید از افراد خاصی در این حوزه استفاده کنند. ما تلاش کرد‌ه‌ایم با راهکار‌هایی مثل ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی کاربران، اعتماد بیشتری جلب کنیم. سطح امتیازدهی نیروهای متخصص در بانیکس ۵ است و اگر امتیاز بانیاران از ۴ کمتر شود، ادامه همکاری با آن بانیار را متوقف می‌کنیم.

وی می‌افزاید: «سوپر اپلیکیشن «بانیکس» از اساس به‌صورت وب اپ نوشته شده و کاربر به هر طریقی می تواند با اپلیکیشن ارتباط برقرار کند. نسخه‌ قابل نصب این اپ برای سیستم عامل‌های اندروید تعبیه شده و کاربران iOS هم می‌توانند از دامنه وب اپ ما استفاده کنند. سرویس‌دهی ما در قالب اپلیکیشن بانیکس در حال حاضر فقط در تهران، کرج و کیش است و در نظر داریم به‌زودی شهرهای دیگر کشور را هم تحت پوشش قرار دهیم.»

استخدام با قدرت ادامه دارد

این شرکت استارت‌آپی تاکنون توانسته به طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۲۰ نفر اشتغال‌زایی کند که این رقم روزانه در حال افزایش است. اربعی تأکید می‌کند: «در نظر داریم بیش از ۳۰۰ نفر بانیار جذب کنیم که با توجه به ادامه همه‌گیری کرونا، این اقبال بیشتر هم شده است. متقاضیان همکاری می‌توانند از طریق وب‌سایت بانیکس به صورت اینترنتی و غیرحضوری ثبت نام کنند. این افراد باید مهارت و تجربه کافی در حوزه‌های نظافت، زیبایی و مراقبت و نگهداری داشته باشند تا مدارک آنها از سوی تیم فنی بررسی شود. ما البته دنبال مدرک‌گرایی نیستیم و بیشتر مهارت همکار برای ما ملاک انتخاب است.

چطور در بانیکس ثبت سفارش کنیم؟

بعد از وارد شدن به سایت یا با نصب اپلیکیشن و انجام مراحل ثبت نام، کاربران می‌توانند خدمات خود را انتخاب کنند.

نظافت و آرایش در منزل با بانیکس

برای مثال، در سرویس نظافت باید متراژ یا تعداد فضاهایی را که می‌خواهید نظافت شود و نیز ساعت و تاریخ مدنظرتان را ذکر کنید. حتی می‌توانید خانم یا آقا بودن بانیار خود را نیز انتخاب کنید سپس با ذکر آدرس و در صورت داشتن کد تخفیف، آن را ذکر کرده و ثبت سفارش می‌کنید.

در فاصله حدود ۲۰ دقیقه، اگر بانیاری این خدمت را پذیرفت، پیامک یا آگهی مربوطه به رایانه یا گوشی هوشمند شما فرستاده می‌شود؛ به این معنی که این بانیار سفارش شما را پذیرفته است. اما اگر طی ۲۰ دقیقه کسی این درخواست را نپذیرفت، پشتیبانی وارد عمل شده و یک بانیار را برای این خدمت معرفی می‌کند.

در سرویس‌های زیبایی، پس از انتخاب سرویس، کاربر می‌تواند آپشن‌های موردنظر را انتخاب کرده و ثبت سفارش کند. ‌

بنیان‌گذار شرکت «بانی زندگی هوشمند» تصریح می‌کند: قیمتی که در حوزه نظافت ارائه می‌دهیم، با توجه به شرایط جذب بانیار و با در نظر گرفتن کل رقبا، با احتساب هزینه ایاب و ذهاب، کف قیمت است. اگر ادامه‌ سفارش به ساعت ۲۰ به بعد منتهی شود، ۳۰ هزار تومان به هزینه سفارش‌ها افزوده می‌شود. این در حالی است که تمام رقبا، افزایش قیمت ۴۰ هزار تومان دارند. در خدمات زیبایی، تنوع قیمت در سطح مناطق بسیار زیاد است. رقبای ما در حوزه زیبایی کمتر و از ما عقب‌تر هستند و بسیاری از رقبا، قیمت شفافی به کاربر نمی‌دهند. ما هر هفته جلسات بررسی قیمت داریم و سعی کرده‌ایم قیمت میانگینی را بین بالاترین و پایین‌ترین قیمت بازار به مشتری ارائه دهیم و قیمت مشخص و واحدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهیم. کاربران ‌می‌توانند هزینه خدمت را به صورت نقدی به بانیار یا از طریق شارژ کیف پول داخل اپ هنگام ثبت سفارش یا بعد از اتمام کار و در صورت رضایت پرداخت کنند.

ندا اظهری - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها