سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: در ۱۱ استان شیب شیوع کرونا تند است.
کد خبر: ۱۳۱۰۱۵۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا رئیسی، روز شنبه بیست و یکم فروردین ۱۴۰۰، در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، به ارزیابی وضعیت کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به شکل گیری موج جدید کرونا، افزود: افت در رعایت پروتکل‌ها باعث شد این موج شکل بگیرد. به طوری که رعایت پروتکل‌ها به زیر ۶۰ درصد رسید.

رئیسی ادامه داد: اما یک عامل مهم، ویروس جهش یافته است که الان سوش غالب در کشور ویروس انگلیسی است.

وی به عامل مهمی که تمامی کشورها درگیر آن هستند، اشاره کرد و گفت: ویروس جهش‌یافته انگلیسی در حال حاضر در اغلب کشورها باعث بروز کرونا و موج جدیدی شده است و در کشور ما نیز در ۱۲ استان این ویروس باعث شده تا شیب بسیار تندی را شاهد باشیم.

رئیسی ادامه داد: استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی و جنوبی، زنجان، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، لرستان، همدان، مرکزی و قم ویروس جهش‌یافته انگلیسی شیب بسیار تندی دارد و باید به شدت مراقبت کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: در ۱۱ استان دیگر نیز شیب تند است اما هنوز به تندی ۱۲ استان قبلی نرسیده اما وارد موج چهارم شده و هفته‌های سختی را پیش‌رو خواهند داشت.

به گفته وی، این استان‌ها شامل ایلام، البرز، آذربایجان غربی، سمنان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه می‌شود.

رئیسی ادامه داد: برخی از استان‌ها نیز مانند گیلان، مازندران و خوزستان موج جدیدی از ویروس انگلیسی را تجربه می‌کنند. باید با رعایت شدید پروتکل‌ها در چهار استان یزد، گلستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که در ابتدای موج هستند، از شیوع ویروس در آنها جلوگیری کرد.

رئیسی اظهار داشت: در مجموع در حال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز، ۱۲۹ شهر نارنجی، ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی است و رعایت پروتکل‌ها به ۵۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از امروز به مدت ۱۰ روز طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور اجرایی می‌شود، گفت: در شهرهای قرمز، همه مشاغل به جز مشاغل ۱ تعطیل هستند، در شهرهای نارنجی، فقط مشاغل ۱ و ۲ فعال هستند و در شهرهای زرد، مشاغل ۱، ۲ و ۳ فعالیت می‌کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر پرهیز از دورهمی ها و جمع‌های خانوادگی، تصریح کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم به شرایط قبل از بحران کرونا باز گردیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها