آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۱۰۱۳۶

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می خوانید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*هند وضعیت بسیار بدی را از لحاظ مرگ و میر کرونایی پشت سر می گذارد. این کشور 794 فوتی جدید در روز گذشته داشت.

*پیش بینی می شود تا پایان ماه اگوست تعداد درگذشتگان ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا از 618 هزار نفر گذشته باشد.

*به دنبال نگرانی های عظیم در رابطه با وضعیت کرونا در کشور برزیل، کشور بولیوی تمامی مرزهای خود را بر روی برزیل بست.

*سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز تزریق واکسن فایزر به کودکان 12 تا 15 سال را صادر کرد.

*با وجود وضعیت شدید بحران کرونایی در برزیل شهرهای سائوپائولو و ریودواژنیرو برخی از محدودیت های کرونایی خود را برداشتند و اجازه عبور و رفت و آمد در این دو شهر تسهیل شد.

*در کشور کانادا موج سوم کرونا آغاز شده است. مقامات گزارش داده اند نرخ بستری شدن در بیمارستان های این کشور به بالاترین میزان ممکن رسیده است.

*واکسن جانسون و جانسون به تازگی وارد کارزار واکسیناسیون همگانی در آمریکا شده است اما گزارش های مختلف نشان داده که در چهار ایالت، برخی از شهروندان آمریکایی پس از تزریق این واکسن دچار واکنش های شدید و غیرمعمول شده اند. در ایالت جورجیا تزریق با این نوع واکسن تعلیق شده است. گفته می شود این واکسن نیز همانند آکسفورد باعث ایجاد لخته خون می شود.

*در کشور یونان مقامات فقط واکسن آسترازنکا را آن هم برای افراد بالای 30 سال مجاز کردند.

*دیانا ایگالی تیرانداز مجارستانی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۴ آتن و برنز ۲۰۰۰ سیدنی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

*فرانسیس کالینز مدیر موسسه ملی بهداشت آمریکا گفت که تهیه یک قرص برای درمان کووید ۱۹ به محض تشخیص بیماری "رویای" او است و البته چنین چیزی غیرممکن نیست.

در حال حاضر تلاش هایی برای تهیه قرص کرونا در حال انجام است.

*مقامات بهداشتی آمریکا تاکید کردند واکسن آسترازنکای انگلیس در این کشور مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

*پزشکان ژاپنی موفق شدند برای نخستین بار در جهان عمل پیوند اعضا را به یک بیمار کرونایی انجام دهند. طی این عمل پزشکان به یک زن مبتلا به کرونا ریه پیوند زدند.

*مقامات بلندپایه دادستانی دستور دادند اهمال بوسونارو رییس جمهور این کشور به دلیل اهمال در کنترل بیماری کرونا مورد بررسی و تحقیق قر ار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها