به گفته محققان، ورزش منظم و رژیم غذایی سالم در میانسالی می تواند راهکاری برای دستیابی به سلامت قلب و عروق در اواخر زندگی باشد.
کد خبر: ۱۳۰۹۹۶۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، فاکتورهای پرخطر سلامت قلب و عروق شامل سندرم متابولیک، مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی مانند چربی اضافی در اطراف کمر، فشار خون بالا، قندخون بالا، سطح کلسترول غیرطبیعی یا تری گلیسیرید است که خطر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.

طبق نتایج یک تحقیق جدید، پیروی از برنامه منظم فعالیت فیزیکی همراه با رژیم غذایی حاوی میوه، سبزیجات و سایر مواد غذایی سالم، راهکار دستیابی افراد میانسال به سلامت قلب و عروق در اواخر عمر است.
طبق توصیه محققان، افراد بزرگسال باید حداقل هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید نظیر پیاده روی یا شنا داشته باشند.

محققان در این مطالعه، داده‌های مربوط به ۲۳۷۹ فرد بزرگسال ۱۸ سال به بالا را در پیروی از تغذیه سالم و فعالیت فیزیکی مرتب بررسی کردند. سپس وضعیت آنها را در دوره سالمندی در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

محققان معتقدند هرچه افراد زودتر این تغییرات سبک زندگی را انجام دهند، احتمال کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مرتبط با قلب و عروق در زندگی در آنها بیشتر است.
محققان مشاهده کردند شرکت کنندگانی که فقط از توصیه‌های فعالیت بدنی پیروی می‌کردند، ۵۱ درصد کمتر با احتمال سندرم متابولیک روبرو بودند.

شرکت کنندگانی که فقط به دستورالعمل‌های رژیم غذایی پایبند بودند، ۳۳ درصد با احتمال کمتر ابتلاء به سندرم متابوایک روبرو بودند.
شرکت کنندگانی که از هر دو دستورالعمل پیروی می‌کردند ۶۵ درصد با احتمال ابتلاء به سندرم متابولیک مواجه بودند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها