معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکنون در کل کشور نیز شرایط همه‌گیری کرونا رو به افزایش بوده و در استان‌های بزرگ مانند تهران، فارس، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان و همچنین بوشهر و زنجان این افزایش دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۹۹۰۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم‌، دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت به همراه دکتر گل پیرا رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی این وزارتخانه در سفر خود به استان بوشهر با حضور در بیمارستان‌ه‍ای شهدای خلیج‌فارس بوشهر و شهید گنجی برازجان از چند بخش این مراکز درمانی بازدید کرد.

دکتر جان بابایی در این بازدید ضمن بررسی روند رسیدگی به بیماران کرونایی و گفت و گو با آنها مسائل، مشکلات و کمبودها را نیز مورد بررسی قرار داد.

 معاون درمان از بیمارستان تازه تاسیس شده شهدای هسته‌ای بوشهر نیز بازدید کرد و خواستار تعیین این مرکز به عنوان بخش معین بیماران کرونایی استان شد.

وی پس از بازدید از بخش کرونایی بیمارستان شهدای خلیج فارس استان بوشهر گفت: در روند افزایشی همه‌گیری کرونا در کشور، استان بوشهر هم یکی از مناطق قابل‌توجه است.
جان ‌بابایی افزود: از یک هفته پیش میزان بیماران سرپایی و بستری در استان بوشهر با شدت در حال افزایش بوده که شمار بیماران در این بخش‌ها به 3 برابر رسیده است.

وی با اشاره به این‌که شمار تست‌های مثبت نیز در حال افزایش است، اظهار کرد: این افزایش آمار در استان بوشهر قابل پیش‌بینی بوده چون این استان مانند برخی از استان‌ها موج سنگین بیماری کرونا را شاهد نبوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: پیش‌بینی شده بود که اگر شیوه‌نامه‌ها بهداشتی رعایت نشود و سفر‌ها و تجمع‌ها شکل بگیرد استان بوشهر از جمله نقاطی هست که در تهدید خواهد بود که متاسفانه  این اتفاق رخ داد و  اکنون روند افزایش بیماری را در استان شاهد هستیم.
 
ابتلا به بیماری کرونا خانوادگی شده است
 
جان ‌بابایی با بیان اینکه اکنون بیشتر ابتلا‌ها خانوادگی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر چندین نفر از اعضای یک خانواده درگیر بیماری کرونا می‌شوند که در اوایل پاندمی بیماری کرونا این‌گونه نبوده و اکنون علت اصلی آن مهمانی‌های خانوادگی و دورهمی‌ها است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در شرایط بحران تنها راهی که می‌توان این روند رو به رشد بیماری را متوقف کرد تشدید محدودیت‌ها و همراهی مردم بوده زیرا اگر خیابان‌ها و کسب‌وکار‌ها بسته شود ولی مهمانی‌های خانوادگی و تردد های  غیرضروری ادامه داشته باشد این روند متوقف نخواهد شد.

وی افزود: با رعایت مردم و کاهش رفت و آمدها شرایط بحران و خطر راحت تر کنترل شده و ان‌شاالله متوقف خواهد شد.

‌جان‌بابایی ضمن قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان استان بوشهر خاطر نشان کرد: هم‌اکنون به اندازه کافی تخت در بیمارستان‌های استان موجود بوده ولی اگر روند افزایشی کرونا کاهش نیابد بی‌شک دچار کمبود تخت خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اورژانس شهدای هسته‌ای بوشهر با همکاری وزارت بهداشت، استانداری بوشهر و سازمان انرژی اتمی به‌صورت مشترک ساخته شده،گفت: فضای فیزیکی بیمارستان تمام‌ شده می باشد و تجهیزات آن را هم وزارت بهداشت تأمین کرده ولی اکنون نواقصی در بخش تأسیسات و هوارسان دارد که باید تکمیل شود.
معاون درمان وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در حال حاضر 50 تا 60 درصد بیمارستان شهدای هسته ای  قابل استفاده بوده که ما این ظرفیت را برای بیماران کرونا در نظر گرفته‌ایم و به‌زودی باقیمانده فضای فیزیکی هم راه‌اندازی می شود.

پاندمی بیماری کرونا در کل کشور رو به افزایش است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شرح داد: اکنون در کل کشور نیز شرایط همه‌گیری کرونا رو به افزایش بوده و در استان‌های بزرگ مانند تهران، فارس، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان و همچنین بوشهر و زنجان این افزایش دیده می‌شود که امیدواریم با تشدید محدودیت‌ها و رعایت مردم این روند کاهش یابد.

جان‌بابایی در خصوص فعالیت گروه های شغلی گفت: وزارت بهداشت تنها می‌تواند راهکار کارشناسی دهد و استاندارد‌ها را اعلام کند و از آن‌جا که ما اجراکننده نیستیم از استانداران و فرمانداران می‌خواهیم که وقتی شرایط قرمز می‌شود معیار‌های آن رعایت شود تا بار زیادی بر دوش گروه درمانی نباشد.

وی با بیان اینکه همکاران ما بیش از یک سال است که با شرایط سخت کرونایی، لباس‌ و ماسک‌ در حال مبارزه با بیماری کووید19 هستند، افزود: در کنار اجرای محدودیت‌های کرونایی وضعیت قرمز، مردم باید به این شرایط پای‌بند بوده تا شرایط بهتر و کنترل شود و سیکل بیماری از بین رود.

160 هزار نفر از کادر درمان ‌واکسینه شده‌اند

جان‌بابایی خاطر نشان کرد: تا کنون 160 هزار نفر در حوزه درمان و همین میزان در حوزه بهداشت در سراسر کشور واکسینه شده‌اند و به‌زودی به این آمار افزوده می‌شود  همچنین امیدواریم شمار بالایی از کادر بهداشت و درمان را که به‌دلیل شرایط کاری در خطر بیماری کرونا هستند واکسینه کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تزریق واکسن کرونا گفت: تمام افراد گروه بهداشت و درمانی که به‌ صورت مستقیم در بخش‌های کرونایی کار می‌کنند واکسینه شده و به‌زودی دیگر همکاران نیز واکسینه می‌شوند.

 وی اظهار کرد: ان‌شاءالله به‌محض این که واکسن‌های تولید داخل هم در دسترس قرار گیرد بتوانیم بر اساس سند تزریق واکسن، افراد سالمند و کسانی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند واکسیناسیونشان را آغاز کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها