دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا از ورود کرونای انگلیسی به این استان با شناسایی ۵ مورد ابتلا خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۵۶۶۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته سعید کشمیری در آزمایش‌های جدید روشن شده که ۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان به گونه‌ی کرونای انگلیسی درگیر شده‌اند.
این بیماران از شهرهای بوشهر، کنگان عسلویه و دیلم هستند که پس از ابتلا به این ویروس جهش‌یافته در حال درمان هستند.
 
عبدالمحمد خواجه‌ئیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیش از این گفته بود: «تغییر ژنتیکی در ویروس یا باکتری و انواع شناخته شده که موجب تفاوت‌هایی با انواع نقبلی شود سوش یا گونه جدید نامیده می‌شود.نکته‌ای که در این شرایط مهم است و بیشترین نگرانی من این است که مردم فکر کنند خطر جدی نیست. انسان وقتی چیزی را نداند و از خطرات آن آگاهی نداشته باشد بی محابا به سمت آن می‌رود. مردم باید هوشیار باشند که کرونا و انواع جهش‌یافته و جدید آن خیلی خطرناک هستند.»
 
این مسئول خاطرنشان کرد: «در بهمن ماه سال جاری نسبت به دی ماه شاهد یک افزایش ۱۱۰ درصدی در موارد مثبت کرونا در استان بوشهر بوده‌ایم. یعنی موارد مثبت در دی ماه تقریبا ۷۸۶ مورد بوده و در بهمن ماه به ۱۶۵۱ نفر رسید که این افزایش و رشد ۱۱۰ درصدی به معنای نقطه خطر است.»
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به خطرات و مشکلات این وضعیت اظهار کرد: «من در اواخر دی ماه هشدار دادم که در رصد روزانه می‌بینم که سیر بیماری به آرامی شدید می‌شود و تعداد موارد مثبت افزایش پیدا می‌کند و اگر کنترل نشود به بحران برمی‌خوریم.»
 
خواجه‌ئیان یادآور شد: «علاوه بر شرایط کلی که به علت عادی‌انگاری و برداشتن محدودیت‌ها و همچنین افزایش ترددها صورت گرفت با یک شرایط خیلی نگران‌کننده استان‌های همجوار از جمله خوزستان مواجه شدیم که بحث کرونای انگلیسی در این منطقه خیلی جدی شد و این بسیار نگران‌کننده است به دلیل ارتباطات زیادی که در برخی از مناطق استان بوشهر با استان خوزستان وجود دارد و رهگیری آن ساده نیست.»
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: «در صورت بروز رشد و افزایش موارد ابتلا به ویروس و چنین شرایط بحرانی لازم است که بلافاصله منطقه جغرافیایی آلوده، محدود شود و یا در صورت وسعت منطقه یک سری تدابیر ویژه اندیشیده شود. اما شاهد هستیم که در گناوه، دیلم و بوشهر مسافران زیادی جمع شده و بدون رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های پیشگیری در کنار ساحل تجمع می‌کنند. واقعا سیستم بهداشت و درمان، در این شرایط نمی‌تواند با اقداماتی چون بیماریابی از سیر اپیدمی و سیر افزایشی بیماران جلوگیری کند.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها