رئیس پلیس فتا استان بوشهر خبرداد؛

کلاهبرداری و فیشینگ با ترفند پرداخت فطریه

گزارش میدانی جام جم آنلاین از وضعیت کرونایی استان بوشهر

بحران در بندر بوشهر

مشاهدات میدانی خبرنگار جام جم از شهر بوشهر حاکی از ورود بی ضابطه و خارج از عرف جمع کثیری از هموطنان از سایر اقصی نقاط کشور به این شهر است .کافی است سری به پلاژ ساحلی شهر بزنید تا انواع و اقسام خودروهای شخصی با پلاک های متنوع و متعدد از دیگر شهرها را ببینید که بار سفر نوروزی خود را بسته و به شهر دریایی بوشهر مسافرت کرده اند
کد خبر: ۱۳۰۸۷۲۲

 

نوروز برای استان جنوبی بوشهر در حالی آغاز شد که4 شهر آن یعنی بوشهر،دیلم،گناوه و کنگان در وضعیت نارنجی قرار گرفته است و با شروع موج دوم سفرها این احتمال وجود دارد که وضعیت آنها از رنگ نارنجی به قرمز تغییر پیدا کند.

مشاهدات میدانی خبرنگار جام جم از شهر بوشهر حاکی از ورود بی ضابطه و خارج از عرف جمع کثیری از هموطنان از سایر اقصی نقاط کشور به این شهر است .کافی است سری به پلاژ ساحلی شهر بزنید تا انواع و اقسام خودروهای شخصی با پلاک های متنوع و متعدد از دیگر شهرها را ببینید که بار سفر نوروزی خود را بسته و به شهر دریایی بوشهر مسافرت کرده اند.این در حالی است که مسئولان و مقامات استان و شهر بوشهر پیشتر از این، از طریق رسانه های جمعی، درخواست کرده بودند تا بوشهر را به عنوان مقصد نوروزی خود انتخاب نکنند . افزون بر این با وجود این که گیت ورودی به مرکز استان هم توسط نیروهای انتظامی و پلیس راهور به شدت کنترل و مراقبت می شود اما این حجم از خودروهای غیر بومی که در گوشه و کنار شهر پرسه می زنند قابل تامل است.عدم نظارت مداوم باعث شده است تا تعدادی از شناورهای مردمی و صیادی به ایجاد تور دریایی و گشت دریایی بر ای مسافران و گردشگران نوروزی اقدام کنند در حالی که بنر ممنوعیت گشت دریایی به صورت چشمگیری در نوار ساحلی نصب شده است اما کماکان این فعالیت، بیخ گوش دستگاههای مسئول و زیر چشم آنها ادامه دارد.

 

حضور 3600نفر گردشگر در استان بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان این که واحدهای اقامتی استان تا چهارم فروردین  ، حضور 3 هزار و ۶۰۰ مسافر و گردشگر را اعلام کرده اند و می گوید: شهرستان بوشهر با پذیرش 1 هزار و ۷۴۳ مسافر بیشترین و شهرستان دشتی با ۶۴ مسافر کمترین آمار حضور گردشگر را ثبت کرده اند. براین اساس میزان اقامت در هتل یک هزار و ۵۱۵ نفر ، هتل آپارتمان ۳۴۰ نفر ، اقامت در هتل سرای سنتی ۳۵ نفر ، اقامت در مهمانپذیر ۵۲۷ نفر ، مجتمع های گردشگری ۲۲۰ نفر و بومگردی‌ها ۹۶۳نفر  اقامت کردند. در این مدت ۹هزار و ۶۳۹ بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی، چهار هزار و ۲۷۰ بازدید از جاذبه تاریخی - فرهنگی، سه هزار و ۲۰۲ بازدید از جاذبه‌های طبیعی و ۲ هزار و ۱۶۷ بازدید از جاذبه‌های دست ساز انجام شده است. 

محمد حسین ارسطو زاده با اشاره به اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی در همه واحدهای اقامتی افزود: اسکان مسافر فقط در واحدهای اقامتی دارای مجوز امکان‌پذیر است و اسکان گردشگر و مسافر در سایر اماکن دیگر ممنوع است.

وی اضافه کرد: در همین راستا تیم‌های نظارتی این اداره کل ۵۹۵ بازدید از مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین راهی و دفاتر خدماتی مسافرتی و مراکز اقامتی موقت انجام داده و چنانچه کم کاری انجام شده باشد با آن مرکز اقامتی برابر قانون برخورد و پلمب می‌شود.

ارسطوزاده اضافه کرد: تا پایان تعطیلات نوروز دبیرخانه ستاد در استان بوشهر فعال است و به‌طور شبانه روز گزارش‌ها مردمی را در این موضوع‌ها رصد می‌کند تا بتوانیم همه با هم از شیوع موج بعدی کرونا جلوگیری کنیم.

وضعیت کرونایی استان تا 7 فرودین

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در بیست ‌و چهار ساعت گذشته 39 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای11 مورد به کرونا، قطعی است.

دکتر سعید کشمیری  با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا، افزود: از مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونا، 6 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز  اعلام شده است گفت: متاسفانه امروز 2مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا ،آقایی با 67 سال سن و خانمی با 78سال سن سابقه بیماری زمینه ای فشار خون و دیابت در استان بوشهر به ثبت رسید.

دکتر کشمیری افزود:در شبانه‌روز گذشته 22 بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.
وی با اشاره به جان  باختن 914نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس تصریح کرد: از مجموع موارد فوت‌شده، 893 مورد به‌طور قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 21 نفر نیز مشکوک به ابتلا به این بیماری بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 22141 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

تردد خودروهای غیربومی در محورهای استان؛34درصد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به این که از ابتدای اجرای طرح نوروزی امسال تا سوم فروردین ۳۸۱ هزار تردد در جاده‌های استان بوشهر ثبت شده است گفت: ۶۶ درصد ترددهای نوروزی در استان بوشهر مربوط به پلاک‌های بومی و ۳۴ درصد مربوط به پلاک‌های غیربومی است.

سید حمیدرضا علم اضافه کرد: در این مدت ۱۹۳ هزار و ۸۷۲ خودرو وارد  و ۱۸۷ هزار و ۵۸۲ خودرو از محورهای استان خارج شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد ترددها در استان بوشهر برای پلاک خودروهای هم‌استانی‌ها بوده است خاطرنشان کرد: ۱۷ درصد ترددها مربوط به خودروهای با پلاک‌های استان فارس بوده است.

علم بیان کرد: سهم خودروهای با پلاک استان اصفهان سه درصد، سهم خودروهای با پلاک استان تهران نیز سه درصد و خودروهای با پلاک استان خوزستان یک درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تردد در محور کنارتخته به دالکی بوده است افزود: برخی از ترددها با پلاک‌های غیربومی مربوط به هم‌استانی‌هایی است که پلاک خودرو آنها مربوط به دیگر استان‌ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها