همزمان با سوم شعبان و میلاد بزرگ پاسدار اسلام

دیدار استاندارو اعضاء شورای تامین با فرماندهی سپاه قمر بنی هاشم (ع)

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

آماده باش کامل اعضای ستاد عملیات تا پایان نوروز

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:‌ اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ باید در آماده‌باش کامل باشند
کد خبر: ۱۳۰۸۰۰۸

به گزارش جام جم آنلاین چهار محال و بختیاری،قبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در هشتمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سال‌جاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این آماده‌باش به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و خدمات‌رسانی مطلوب در استان است.

استان چهار محال در سال 1400 با بحران بزرگ کم آبی و افزایش گرد و غبار مواجه خواهد شد

وی با اشاره اینکه چهارمحال و بختیاری از نظر کاهش بارش‌ها رتبه سوم را در کشور کسب کرد، افزود: این استان سال آینده، بزرگ‌ترین بحران در حوزه افزایش گرد و غبار و همچنین کمبود آب آشامیدنی، کشاورزی، مرتع، دامپروری و صنعت را خواهد داشت.

عباسی به ارتفاع بالای چهارمحال و بختیاری از سطح دریا اشاره و تصریح کرد: جاری شدن سیل، لغزش زمین، سقوط بهمن، بسته شدن جاده‌ها، کولاک و یخبندان، گرد و غبار، ریزگرد و فراوانی زمان وقوع حوادث در این استان بیشتر از نقاط دیگر کشور است.

باید برنامه ریزی دقیق و مدون  برای پدیده های سال آینده پیش بینی شود

وی ارائه برنامه برای پیش‌بینی و پیشگیری از بروز این حوادث در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: تقویت برنامه‌ریزی‌ها برای جلوگیری از بروز خسارت‌های ناشی از حوادث پیش‌بینی‌نشده در استان مورد توجه تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: توجه به ضوابط و معیارهای مرتبط با پدافند غیرعامل باعث کاهش مشکلات ناشی از بروز حوادث احتمالی خواهد شد.

شناسائی نقاط احتمالی بحرانی ناشی از خشکسالی

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از هم‌اکنون نقاط احتمالی بحرانی در استان را شناسایی تا در صورت تشدید خشکسالی ناشی از کمبود بارش‌ها، نسبت به تامین آب به‌موقع و مقابله با بحران‌ها اقدام کند.

عباسی به فرا رسیدن نوروز و همچنین شیوع ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان، خدمات به مسافران و گردشگران را بر اساس مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا ارائه دهند.

وی افزود: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و پیشگیری از ایجاد بحران در این حوزه، باید از حضور مسافران به استان جلوگیری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در نوروز امسال تمامی اماکن اقامتی دولتی و کانون‌های عمومی گردشگری، توریستی و تفریحی در استان تعطیل است.

وی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌های بهاره، لایروبی رودخانه‌ها، سدها، بندها، نهرها و کانال‌های انتقال آب در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه جهاد کشاورزی و منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان قرار گیرد.

عباسی اظهار داشت: همچنین برآوردی از مشکلات کم‌آبی نقاط شهری و روستایی با اولویت نیاز آب در حوزه‌های آشامیدنی و کشاورزی تهیه و ارائه شود.

تهیه دستور العمل در مواجه با کمبود بحران آب

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان برنامه سازگاری با کم‌آبی را تهیه، تدوین و به این ستاد ارائه کنند.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تاکید کرد: تقویم کوچ و زمان ورود عشایر به این استان ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال آینده مشخص و اعلام شد.

تمامی فرمانداران در مسیر کوچ موظفند راه های ورود به استان را مسدود کنند

وی افزود: تمامی فرمانداران شهرستان‌های در مسیر کوچ‌ موظفند با بستن راه‌ها، از ورود زود هنگام عشایر به استان جلوگیری کنند.

عباسی تصریح کرد: در این راستا اطلاعیه‌های مورد نظر به عشایر اعلام و برای همکاری بیشتر آنان، نشستی با بزرگان جامعه عشایری برگزار و در این خصوص توصیه‌های لازم ارائه شود.

گفتنی است، در این نشست فرمانداران استان گزارشی از روند فعالیت ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در شهرستان‌ها را ارائه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها