استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

آماده باش کامل اعضای ستاد عملیات تا پایان نوروز

طرح انتقال آب بن به بروجن یکی از مهم‌ترین طرح‌ها برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت استان چهارمحال می باشد،که مدتی پیش قاضی کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی استان اصفهان رأی به توقف عملیات پروژه مهم و حیاتی انتقال آب بن - بروجن داد.
کد خبر: ۱۳۰۷۶۱۲

به گزارش جام جم آنلاینچهار محال و بختیاری ، پروژه انتقال آب بن-بروجن یک پروژه ملی و استانی است که بعد از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استانی ،کشوری این پروژه در جمع ۳۱ پروژه کشوری قرار گرفت، و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد.

کارشکنی و اخلال در روند اجرائی این پروژه توسط مسئولان و مدیران ارشد استان همجوار

یکی از مهمترین مسائل چهار محال و بختیاری، موضوع «آب» است که با توجه به مهم بودن این مسئله این طرح یک پروژه ملی و استانی می باشد که در صورت اجرای این طرح حیاتی 50 روستا،15 شهر و 3 شهرستان از آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد،اما با کارشکنی  مسئولان و مدیران ارشد استان های همجوار این پروژه تا کنون پیشرفت در خور توجه و قابل قبولی نداشته است.

تا اینکه با پیگیری های مداوم مسئولان و نمایندگان استان اصفهان طی چند هفته اخیر با رای قاضی کمیسیون مسئول رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی استان اصفهان رأی به توقف عملیات انتقال پروژه مهم و حیاتی آب بن بروجن داد.

چهار محال و ختیاری یکی از استان های پرآب و سرچشمه دو رود بزرگ کارون و زاینده

اما این سرزمین در حالی سرزمین آب‌های خروشان لقب گرفته است که نیمی از جمعیت آن از کم‌آبی رنج می برند و کاهش بارش‌ها و وقوع خشکسالی طی سالیان گذشته تامین آب شرب را در این استان با مشکل مواجه کرده است.
یکی از مصوباتی که در حوزه آب و خاک آبخیزداری در 23 خرداد سال 87 در دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور وقت به شهرکرد مصوب شد، انجام مطالعه فاز دوم طرح انتقال آب شرب و مورد نیاز صنعت از رودخانه زاینده‌رود به شهرها و روستاهای مسیر منطقه بن تا بروجن بود.


در سال 90 و در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد مجوز تخصیص برداشت آب از رودخانه زاینده‌رود در طرح انتقال آب بن ـ بروجن صادر شد و در سال 1393 نیز برای دومین بار اجرای  پروژه انتقال آب بین بروجن آبرسانی به 500 هزار نفر از مردم در این مسیر مجدداً به تصویب هیات دولت رسید.


طرح انتقال آب بن- بروجن کارگزاران چهاردولت را به خود دیده 

مردم استان  امیدوارند اتمام آن به دولت بعدی نرسد،چنانچه پروژه انتقال  آب بن- بروجن به اتمام برسد آب شرب نیمی از استان چهارمحال و بختیاری تامین می شود و دیگر شاهد مهاجرت مردم خصوصا روستائیان،کشاورزان و دامداران به استان های فرادست و همجوار نخواهیم بود.

با تصویب شورایعالی امنیت ملی طرح انتقال آب بن- بروجن مجدد احیاء شد

و اما حالا بعد از گذشت چند هفته رونوشت مصوبه شواری عالی امنیت کشور مبنی بر تامین امنیت تکمیل این پروژه به دست مسئولان و مدیران ارشد استانی رسید و فردا به شرکت آب منطقه‌ای ابلاغ خواهد شد و هیچ حکمی که مغایر این مصوبه باشد وجهه قانونی ندارد و هیچ قاضی نمی‌تواند جلو تکمیل این پروژه را بگیرد. 

تسریع در اجرای طرح انتقال آب بن-بروجن

با اشاره به اهیمت سرعت تکمیل پروژه انتقال آب بن_بروجن و جذب اعتبارات تخصیص یافته به آن  تمامی مصوبات  شورایعال امنیت ملی و ستاد اقتصاد مقاومتی حکم قانون را داشته و لازم‌الاجراست و هیچ مدیری اجازه کند کردن یا توقف روند تکمیل پروژه‌های استان  را ندارد که  در این صورت به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

طرح بن-بروجن 13 سال معطل در کارشکنی اداری

طرح بن بروجن 13 سالی است که روند تکمیل آن به دلایل مختلف به طول انجامیده که این کندی روند تکمیل باعث افزایش قیمت تجهیزات و کمبود اعتبار شده است.

اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار به پروژه بن-بروجن

از 250 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به این پروژه 90 میلیارد آن جذب  و مابقی با مناقصاتی که در روزهای آینده برگزار می‌کنیم جذب خواهد شد و  مناقصات آبگیر این پروژه برگزار شده و قرارداد آن امروز ابلاغ شدو متولی زمین آبگیر این پروژه وزارت نیرو است و در تملک مشکلی وجود نداشته و در بحث معارضین با همکاری دستگاه‌های انتظامی  و امنیتی پروژه با تسریع اجراء خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها