رادیو ایران با تهیه و تدارک برنامه های مختلف از چهارشنبه 27 اسفند، به استقبال نوروز 1400 می رود و با تهیه و تولید برنامه های شاد و متنوع، در کنار هموطنان ساعات پر نشاطی را ایجادخواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۰۷۹۲۸

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران دکتر محمد جعفر محمدزاده، مدیر شبکه رادیویی ایران، برنامه های نورزانه این شبکه رادیویی را تشریح کرد.

دکتر محمدزاده تصریح کرد: رادیو ایران با برنامه «حالتون خوبه» به استقبال تعطیلات نوروز 1400 می رود.
این برنامه از چهارشنبه 27 اسفند ساعت 04:15 از رادیو ایران پخش می شود.

وی ادامه داد: همزمان با اعیاد شعبانیه چهارشنبه 27 اسفند ویژه برنامه «همیشه سرباز» به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار ساعت 20:30 پخش می شود.

«پسر علی، برادر همه» در آستانه ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) 27 اسفند، بعد از خبر ساعت 23:00 پخش می شود.

دکتر محمدزاده با بیان اینکه ایام نوروز فرصت مناسبی برای مطالعه است گفت: در این راستا رادیو ایران برنامه «قند پارسی»را که امثال و حکم داستان های قدیمی است و متناسب با روزهای تعطیلات نوروز از پنجشنبه 28 اسفند هر روز ساعت 03:30 پخش می کند.

ضمن اینکه برنامه «تالار آیینه» نیز هرشب از 28 اسفند یک کتاب متناسب با نوروز را در ساعت 22:45 معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این شبکه هیچ وقت هنرمندان کشورش را که سال ها برای این آب و خا ک زحمت کشیده اند را فراموش نخواهد کرد، افزود: همراهان رادیو ایران گفت و گوی صمیمانه با هنرمندان را در برنامه «بهترین حال» از 28 اسفند هر روز ساعت 04:00 خواهند شنید.

از برنامه های معرفتی رادیو ایران، «آیه بهار»، با موضوع بیان آیاتی از قرآن کریم است که به نوعی با بهار و زنده شدن طبیعت پیوند دارد و از پنج شنبه 28 اسفند هر روز ساعت 06:30 پخش می شود.

مدیر رادیو ایران برنامه های فرهنگی شبکه را اینچنین معرفی کرد: «با کاروان بهاری» خوانش اشعار بهاری است و از پنج شنبه 28 اسفند هر روز در ساعت 07:05 از رادیو ایران پخش می شود.

«ترانه بهاری» با موضوع وصف بهار و پخش ترانه های بهاری درخواستی مخاطبان است که از پنج شنبه 28 اسفند ساعت 8:30 پخش می شود.

«قرار شاعرانه» نیز شعر و اشعار متناسب با حال و هوای بهار و نوروز است که از پنج شنبه 28 اسفند هر شب ساعت 22:00 پخش می شود.

«حکایتی قولی غزلی»، نقل یک حکایت قدیمی و پندآموز است که که از شنبه 30 اسفند هر روز ساعت 03:45 پخش می شود.

«درنگ» با موضوع بازخوانی روایی حکایات اجتماعی و پندآموز است که از 30 اسفند هر روز ساعت 7:45 پخش می شود.

«ترنم ایرانی» از 2 فروردین ، ساعت 8:30 ترانه های بهاری متناسب با حال و هوای ایام نوروز را پخش می کند.

وی با اشاره به ماموریت های شبکه و ایجاد نشاط با رویکرد در خانه ماندن، تصریح کرد: برنامه «صبح عید باشما» برای نوروز ۱۴۰۰ حدود ۱۲۶۰ دقیقه نمایش جدید و حدود ۶۴۰ دقیقه طنزآهنگ جدید تولید کرده است، که قرار است از ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ هر روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ از رادیو ایران پخش شود.

برنامه «کوی نشاط» نیز با ایجاد فضایی شاد و نقد مسائل اجتماعی توسط هنرمندان به زبان طنز، از 29 اسفند هر روز ساعت 16:30 در ایام نوروز پخش می شود.

«فرش بنفشه» ویژه برنامه عصرگاهی نوروز است که به ترویج مهربانی و نوعدوستی و تقویت روحیه ی شاداب همراه با امید و نشاط ، ایجاد فضایی با نشاط و امید بخش در ایام نوروز و گوشزد برخی نکات اخلاقی و اجتماعی که از پنجشنبه 28 اسفند هر روز ساعت 17:30 پخش می شود.

«دلخنده» نیز برنامه ای است در قالب طنز اجتماعی متناسب با فضای عید و نوروز که هر از 30 اسفند هر شب ساعت 20:45 پخش می شود.

مدیر رادیو ایران، برنامه اقتصادی این شبکه را در نوروز «چرتکه» معرفی کرد و گفت: این برنامه
نگاهی به اقتصاد ایران در سال گذشته دارد و از پنج شنبه 28 اسفند ساعت 15:40 ازگروه دانش پخش خواهد شد.

مدیر شبکه رادیویی ایران درباره ویژه برنامه تحویل سال و جایگاه رادیو ایران به عنوان رادیوی ملی و سراسری گفت: «سین مثل سرزمین» ویژه برنامه تحویل سال نو ،همراه پویش بهترین حال و دعوت مردم به نیکی و مواسات و نهی از سفرهای نوروزی است که روز 30 اسفند ساعت 9:00 پخش می شود.

محمدزاده سایر برنامه های نوروزی رادیو ایران را چنین معرفی کرد:

«تجلی ایثار» ویژه بزرگداشت روز جانباز است و 28 اسفند ساعت 17:45 پخش می شود.

«جهان در سالی که گذشت» نام ویژه برنامه دیگری است که از 30 اسفند به بررسی مهمترین رویدادهایی که در سال گذشته "1399 " اتفاق افتاده است می پردازد.

«شبیه او» چهارشنبه 4 فروردین، ویژه برنامه ای به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) که بعد از خبر ساعت 23:00 پخش می شود.

«صدای پای جوانی» مستندی است در خصوص ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان که پنجشنبه ساعت 17:30 پخش می شود.

«جوهر سرنوشت» ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی ایران که 12 فروردین ساعت 14:45 پخش می شود.
«دوازدهمین روز سال» ویژه برنامه دیگری مخصوص روز جمهوری اسلامی ایران است که ساعت 17:00 پخش می شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها