دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران :

مصرف مواد مخدر باعث مرگ 58 نفر در مازندران شد

« مادرمه » یکی از آداب و رسوم مردم مازندران است که در استقبال از بهار با پوشش لباس محلی به همراه یک گروه نوروزخوانی، همراه با اشعار مازنی امیر پازواری در مدح ائمه، خصوصاً حضرت امیرالمومنین علی(ع) انجام می شود .
کد خبر: ۱۳۰۷۵۵۴

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، شبکه استانی همچون سنوات گذشته، برنامه های شاد و دیدنی را در ایام نوروز 1400 برای هم استانی های عزیز تدارک دیده است که سلسله وار معرفی خواهد شد .

« مادرمه » یکی از آداب و رسوم مردم مازندران است که در استقبال از بهار با پوشش لباس محلی به همراه یک گروه نوروزخوانی، همراه با اشعار مازنی امیر پازواری در مدح ائمه، خصوصاً حضرت امیرالمومنین علی(ع) انجام می شود و در فرهنگ مردم مازندران در آیین استقبال از بهار، خصوصاً عید نوروز، اهمیت ویژه و به سزایی دارد.

از این رو سیمای مازندران با تولید و پخش ویژه تحویل سال با عنوان «مادرمه» به تهیه کنندگی رقیه یحیی‌زاده و نویسندگی حسین قربانی با ایجاد لحظاتی فرح بخش و فضایی شاد در بین عموم مردم استان در روز تحویل سال و با معرفی آداب و رسوم بومی در ایام نوروز با ساختار ترکیبی نمایشی به مدت 300 دقیقه میهمان خانه مردم مازنی خواهد شد.

آیین های لحظات سال تحویل، تکریم و تعظیم خانواده های معظم شهدا، کمک مومنانه، شعار سال، شهدای محور مقاومت و سردار دلها و راهیان نور، بیمارستانهای خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و مدافعان سلامت، نوروز خوانی، مادرمه و فرهنگ لحظات سال تحویل، تکریم و تعظیم والدین و صله رحم و دید و بازدید با توجه به همه گیری ویروس کرونا از جمله موضوعات این ویژه برنامه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها