کاهش 44 درصدی میزان بارندگی های زنجان نسبت به سال قبل
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عنوان کرد:

کاهش 44 درصدی میزان بارندگی های زنجان نسبت به سال قبل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان:

امضای تفاهم‌نامه همکاری طرح مجتمع گردشگری سد گلابر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت:تفاهم‌نامه همکاری ما‌بین شرکت آب و فاضلاب استان و سرمایه‌گذار طرح گردشگری گلابر منعقد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت:تفاهم‌نامه همکاری ما‌بین شرکت آب و فاضلاب استان و سرمایه‌گذار طرح گردشگری گلابر منعقد شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۵۰۱
به‌گزارش جام جم آنلاین زنجان، امیر ارجمند عنوان کرد: در چهل و سومین هفته از پویش «الف - ب - ایران»، با حضور وزیر نیرو، تفاهم‌نامه همکاری با سرمایه‌گذار طرح گردشگری گلابر با سرمایه‌گذار منعقد شد تا با استفاده از ظرفیت‌های عظیم مغفول مانده سد گلابر بتوان صنعت گردشگری استان را توسعه و ترویج داد و این امر می‌تواند آحاد مردم جامعه را از مواهب آن بهره‌مند کند که دربرگیرنده افزایش اشتغال، رونق اقتصادی، امنیت و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در این بخش با توجه به ظرفیت‌های بالای منطقه، گزینه‌ای مطمئن و سودآور خواهد بود.

ارجمند بیان کرد: در طرح گردشگری تهیه‌شده دو بخش اصلی کاربری‌های گردشگری با محوریت اکوتوریسم، کارآفرینی برای ساکنین منطقه و کاربری‌های مدرن با جذابیت‌های خلاقانه و قابل‌رقابت با سایر مجموعه‌های تفریحی و توریستی در استان‌های مجاور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  زنجان گفت: این طرح در دو فاز اجرا خواهد شد که فاز نخست آن توسعه گردشگری شامل، ۱۰ سوئیت آماده با لوازم و تجهیزات کامل و مهمان‌سرا، چهار باب ساختمان ویلایی دو طبقه هرکدام حدود ۱۰۰ مترمربع، دو باب ساختمان ویلایی، چهار واحد سوله بزرگ با مساحت نزدیک به ۱۵۰۰ مترمربع، سالن پذیرایی بزرگ با آشپزخانه، یک باب ساختمان نگهبانی در محل ورودی کمپ با مساحت حدود ۴۰ مترمربع، دو دهنه غار هر کدام به مساحت ۴۰ مترمربع و یک قطعه باغ مثمر به مساحت ۳ هکتار است.

وی افزود: در راستای استفاده درست از ظرفیت‌های مهم سد گلابر برنامه‌ریزی لازم و مدونی تدوین‌شده است که باید از این ظرفیت برای افزایش گردشگران در این منطقه استفاده شود. توجه به صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی می‌شود و اشتغال پایدار را به دنبال دارد. در سد گلابر شرایط برای ورزش‌های آبی، صخره‌نوردی و ماهیگیری فراهم است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها