مسأله جوانان بعنوان مهم ترین حوزه اداره کل ورزش و امور جوانان به شمار می رود؛ اما متاسفانه این مهم مورد بی توجهی قرار گرفته و یا اگر اقدامی هم انجام شده تنها بر روی کاغذ بوده و برای کسی قابل لمس نبوده و نیست.
کد خبر: ۱۳۰۷۲۴۱
فاطمه حافظی - لرستان؛
 
مسأله جوانان بعنوان مهم ترین حوزه اداره کل ورزش و امور جوانان به شمار می رود؛ اما متاسفانه این مهم مورد بی توجهی قرار گرفته و یا اگر اقدامی هم انجام شده تنها بر روی کاغذ بوده و برای کسی قابل لمس نبوده و نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان در گفت وگو با جام جم در پاسخ به این سوال که 
«مسأله جوانان بعنوان مهم ترین حوزه اداره کل ورزش و امور جوانان به شمار می رود؛ حال در حوزه امور جوانان، اشتغال و ازدواج، سبک زندگی ایرانی اسلامی، رویکرد اقتصاد مقاومتی و.... چه کارهای شاخص و مثمرثمری که برای همگان قابل لمس باشد، صورت گرفته است.؟» گفت: در این راستا با بانک رسالت تفاهم نامه ای جهت پرداخت وام های اشتغالزایی به جوانان استان منعقد شده و این طرح یکی از طرح های موثر و‌موفق اشتغالزایی است.

«حشمت اله امان الهی» افزود: انعقاد تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی با موضوع ملی کارآفرینی جوانان یکی دیگر از طرحهای در حال اجرا است که لرستان جزو استانهای منتخب در اجرای این طرح است و عملکرد قابل قبولی دارد.

وی ادامه داد:برگزاری کارگاههای ازدواج با رویکرد و سبک زندگی اسلامی نیز در حال اجراست و تا پایان سال ادامه دارد.

امان الهی بیان کرد: برگزاری کارگاهها و جلسات ستاد ساماندهی با عنوان جوانان انقلابی و هویت ملی است که این نشست ها به صورت بصیرت افزایی در شهرستانهای مختلف در حال اجرا است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد تحت عنوان پویش ازدواج با کمک مراکز نیکوکاری و خیرین قرار است در ایام و مناسبت های مختلف سال، جایزه جوانان را فراهم نماید. که بخش اول در هفته جوان برگزار می شود.

امان الهی عنوان کرد: طرح ملی  نیز توسط سازمانهای مردم نهاد تحت عنوان مشاورین ازدواج در حال اجرا می باشد.

***اما تمام این مواردی که توسط مدیرکل ورزش و جوانان لرستان عنوان شد تماما کاغذی بوده و یا اگر هم اجرایی شده اند فرمالیته و یا آنقدر ضعیف و بی جان بوده اند که هیچ تاثیری در بهبود روند و امور جوانان این دیار نداشته اند.

زیرا رسالت معاونت جوانان  بر اساس ابلاغیه ها و وزارت ورزش،  رصد کردن آسیب ها در ازدواج جوانان است. یکی از مباحث مهم که باید رصد شود مبحث چالش ها و آسیب های ازدواج جوانان است.اما متاسفانه این مهم نیز مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفته است اگر غیر از این می بود می بایست نمود آن را در افزایش ازدواج و کاهش طلاق مشاهده کرد اما متاسفانه آمارهای اعلامی از سوی اداره کل ثبت احوال لرستان نشان از کاهش ازدواج و افزایش آمار طلاق و به ویژه طلاق در مدت زمان کمتر از یکسال ازدواج دارد و همین موضوع نشان از ضعف عملکردی این اداره کل در انجام رسالت و حوزه کاری خود دارد.

اقدامات گسترده‌ای جهت برپایی کمپین‌های رسانه‌ای برای ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار و ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به زوجین جوان و تولید محتوای آموزشی و فرهنگ‌ساز برای ترویج فرهنگ ازدواج و مشاوره صورت نگرفته و یا اگر اقدامی هم انجام شده چشمگیر و مثمرثمر نبوده که بتواند تاثیری و یا نتیجه ای مطلوب برجا بگذارد و برای عموم قابل لمس باشد.

مسائل و مشکلات مرتبط با تحریم ها و تبعات آثار کرونا در زندگی مردم برای همگان مشهود است و در این شرایط آنچه بیش از همه اهمیت دارد بالا بردن تاب آوری جامعه در مقابل فشارها است و نهادی که می تواند در افزایش تاب آوری جامعه بیش از همه موثر و تعیین کننده باشد نهاد خانواده است.  اما متاسفانه در حوزه جوانان در استان،  اقدامات شاخصی در جهت رفع موانع ازدواج صورت نگرفته  و پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان آنقدرها هم چشمگیر نبوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها