رییس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری:

مراقب حراج‌های قلابی آخر سالی باشید

رییس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا درباره احتمال کلاهبرداری از شهروندان و به خصوص کاربران فضای مجازی در پوشش حراج‌های آخرسال، اجناس دست دوم، نوروز و ... هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۸۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی محمد رجبی، با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خریدها برای  نوروز، گفت: همواره در روزهای پایانی سال شاهد برگزاری حراج‌ها و تخفیف‌های ویژه تحت عنوان حراج نوروزی یا حراج زمستانی و ...  هستیم. در این میان افراد سودجو نیز سعی دارند تا از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.
 
وی با بیان اینکه با آگاهی و هوشیاری شهروندان می‌توان افراد سودجو را ناکام گذاشت، گفت: کلاهبرداران سایبری در این ایام با ترفندهایی نظیر حراج ویژه و اعلام قیمت‌های بسیار پایین‌تر از بازار برای برخی اجناس، دست به جلب توجه می‌زنند. تبلیغاتی که عمدتا در فضای مجازی انجام شده و حتی ممکن است تصاویری از این اجناس را نیز در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنند.
 
سرهنگ رجبی ادامه داد: پس از جلب توجه، این افراد برای سفارش از کاربران دعوت می‌کنند و هنگام سفارش ممکن است برخی از این افراد به درگاه‌های پرداخت اینترنتی جعلی یا همان فیشینگ هدایت شده و در آنجا اطلاعات حسابشان به سرقت رفته یا مبالغی بیشتر از آنچه که در تبلیغات اعلام شده بود، از حسابشان کسر شود.
 
به گفته وی، حالتی دیگر از کلاهبرداری نیز اینگونه است که سفارش دهندگان همان مبلغ را پرداخت می‌کنند اما یا جنسی به دستشان نمی‌رسد یا اجناس تقلبی و بی کیفیت برای مشتری ارسال خواهد شد.
 
رییس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا درخاتمه از شهروندان و به خصوص کاربران فضای مجازی خواست که در روزهای پایانی سال فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در کانال‌ها و صفحات فضای مجازی با ‌عنوان فروش ویژه نوروز و حراج آنلاین را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماداعتمادالکترونیک ( ای-نماد) انجام دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها