رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور خبر داد؛

برف و باران در جاده‌ های ۲۰ استان کشور

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی، سه سناریوی احتمالی کاهش، افزایش و ثبات شیوع کرونا در کشور را ترسیم کرد و گفت: دستورالعمل این سناریوها تدوین شده است.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۵۴

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر روز چهارشنبه در جلسه کمیته هماهنگی طرح های ترافیکی با اشاره به فعالیت قرارگاه طرح نوروزی پلیس راهور افزود: با توجه به وضعیتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود، این سناریوها اجرا خواهد شد، سناریوی اول اینگونه پیش بینی شده که وضعیت بیماری با همین شکل کنونی ادامه داشته باشد که براساس آن تمرکز ما بر روی شهرهای دارای وضعیت قرمز و مسافرپذیری خواهد بود که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، محدویت در شهرهایی که از سوی این ستاد اعلام شود و همچنین جاده ها و معابر منتهی به این شهرها اعمال خواهد شد.

هادیانفر افزود: سناریوی دوم مربوط به شرایطی است که بیماری رو به کاهش رفته و تعداد شهرهای دارای وضعیت آبی افزایش بیابد. در این شرایط وضعیت متفاوت بوده و طبیعتا عمده تمرکز ما بر مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات خواهد بود.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: سناریوی سوم را نیز بر مبنای شدت یافتن بیماری و افزایش روند ابتلا است که طبیعی است در این شرایط با افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی طرح محدودیت ها نیز افزایش یافته و شهرهای بیشتری مشمول محدودیت تردد می شوند ضمن اینکه ممکن است یکسری از محدودیت ها نیز به شکل سراسری اعمال شود.

هادیانفر گفت: پلیس آماده اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است، محدودیت ها همانند سابق وجود دارد و تردد در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع بوده و تردد میان شهرهای زرد و آبی محدودیتی ندارد اما منع تردد شبانه به شکل سراسری اجرا می شود. چنانچه فردی بخواهد از یک شهر زرد به شهر زرد دیگری برود باید توجه داشته باشد که در طول مسیر از هیچ شهر دارای وضعیت قرمز یا نارنجی عبور نکند برای این منظور باید از کمربندی ها عبور کند یا در صورت نداشتن کمربندی در آن شهر مأموران پلیس یک لاین و مسیر ویژه را برای عبور خودروها در نظر گرفته اند که تردد فقط باید از این مسیرها انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها