حریق صبح دیروز شیرخوارگاه آمنه که میرفت تبدیل به یک حادثه تراژیک و غمبار شود، با واکنش سر یع مسؤوالن شیرخوارگاه ختم به خیر شد.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۷۷
ه گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از  روزنامه جام جــم، در حالی کــه بــه نظــر می رســید صبــح روز چهارشــنبه 13 اســفندماه بــرای ســاکنان کوچــک شــیرخوارگاه آمنــه روز دل انگیــزی باشــد، مشــاهده دود ســیاهرنگی کــه از یکــی از اتاق هــای شــیرخوارگاه به آســمان برخاســته بود، ناگهان جو آرام آنجا را به هم ریخت.
 
وحشت در خانه فرشته ها
ســاعت 8 و 35 دقیقــه صبــح بــود. در یــک آن، همــه بــه تکاپــو افتادنــد تــا منبــع و منشــأ آتش ســوزی را پیــدا کننــد. محــل حریــق، اتــاق متعلــق بــه روابط عمومی بود. جلال ملکی، ســخنگوی سازمان آتشنشــانی درباره این حادثه به جام جم گفت:«ســاعت 8 و 38 دقیقــه صبــح 13 اســفندماه، وقــوع آتشســوزی در یک مرکز نگهداری کــودکان در خیابــان ولیعصــر ، حوالی خیابــان میرداماد بــه ســامانه 125 ســازمان آتشنشــانی تهــران گــزارش شــد. پــس از اعــلام حادثه و در همان لحظات اولیه، ســه ایســتگاه آتشنشــانی به محل اعزام شــدند. محل حریق، یک اتــاق کوچک 10 متــری در یک ســاختمان دوطبقه بود کــه در آن لــوازم بهداشــتی نگهداری می شــد. حریــق ایجاد شــده جزئی بود کــه بیشــتر حالــت دود زدگــی داشــت و بــه محــل نگهــداری کــودکان و بخش های دیگر ســرایت نکرده بود. پرسنل شــیرخوارگاه به محض وقوع حادثه و پیــش از رســیدن نیروهای آتشنشــانی، بــا اســتفاده از تجهیزات خاموش کننده، آتش را در چند دقیقه خاموش کردند.
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در مورد حادثه دیدگان احتمالی این حادثه اظهــار کرد:« پــس از گزارش حادثــه، با توجه بــه موقعیت خاص ایــن مــکان، بلافاصلــه ســه دســتگاه آمبولانــس و یــک دســتگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و بیمارســتان های اطراف شیرخوارگاه نیز برای امدادرســانی ســریع بــه حالــت آماده بــاش درآمدند. خوشــبختانه حریــق ایجــاد شــده مختصــر بــود کــه اطفــاء شــد. دو نفــر از پرســنل دچــار مشــکلات تنفســی شــدند که توســط عوامل اورژانــس به صورت ســرپایی درمان شده و کودکان شیرخوارگاه نیز سالم هستند.»
علیرضا عمادی، مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات نیز ساعتی پس از وقوع آتشســوزی درخصوص علت احتمالــی این حادثه گفت:« قســمتی که دچار آتش ســوزی شــد، انبار روابط عمومی بود که در آنجــا پارچه و پرچم و... نگهــداری می شــد. بــه محض وقــوع ایــن حادثه، پرســنل شــیرخوارگاه به ســرعت وارد عمل شــده و بــا تجهیزاتــی کــه در اختیار داشــتند اقــدام به اطفای حریــق کردنــد و در دقایــق ابتدایــی دود حاصــل از آتشســوزی هم کنتــرل شــد. خوشــبختانه آتــش بــه بخش هــای دیگــر و بخش نگهــداری کودکان کــه البته در ســاختمان دیگــری از شــیرخوارگاه قــرار دارد، ســرایت نکرد و همه بچه ها سالم هستند. با توجه به اینکه آتش سوزی در بخش اداری ر خ داده بود، بنابراین نیازی به انتقال بچه ها به شیرخوارگاه جدید یا ســاختمان جدید نیســت. احتمالا علــت این آتش ســوزی ناشــی از اتصال برق بوده و کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها