استراتژی مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویی‌ های غرب موجب عقب‌نشینی آنها در برابر مقاومت ملت ایران شده است.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۰۴

به این معنی که هر وقت از موضع اقتدار و با تکیه‌بر مؤلفه‌های قدرت در مسائل بین‌المللی برخورد کرده‌ایم، طبیعتا موجب عقب‌نشینی طرف مقابل از خواسته‌های نامشروع خود و حفظ عزت از سوی ملت ایران شده است.

در مقابل نیز هر وقت از موضع انفعال و پذیرش خواسته‌ها و زورگویی‌ های طرف مقابل رفتار کرده‌ایم آنها نیز خواسته‌ های خود را از ایران افزایش داده و به‌طور مستمر در پیگیری مواضع ضد ایرانی پیشروی داشته‌اند و باسیاست مهار چندجانبه سعی کرده‌اند ایران را در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و... محدود کنند.

در چند هفته اخیر با توجه به سیاستی که از سوی مجلس شورای اسلامی و با حمایت رهبر انقلاب درزمینه برجام به اجرا درآمده، انفعال در برابر خواسته‌ های نامشروع طرف مقابل، پایان‌یافته و مردم هم دریافته‌اند که اعتماد به آمریکا و اروپا در موضوع برجام اشتباه و خسارت‌بار بوده است.

امروز شاهدیم که اتخاذ سیاست قاطع و یکصدا میان مردم و قوای سه‌گانه در مورد پرونده هسته‌ای، غربی‌ ها را به عقب‌نشینی وا‌داشته است و آنها که زمانی صحبت از لزوم مذاکره در موضوعات فرابرجامی مانند مسائل حقوق بشری، موشکی یا مقابله بانفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی می‌کردند در حال حاضر فقط بر موضوع پرونده هسته‌ای ایران تمرکز دارند و از پرداختن به مسائل دیگر خودداری می‌کنند.

به‌واسطه مواضع قاطعانه‌ای که ایران در خصوص مسائل هسته‌ای اتخاذ کرده، غربی‌ها متوجه شده‌اند باید موضوعات فرابرجامی را فراموش کنند و بدانند نمی‌توانند در این زمینه‌ها محدودیتی برای جمهوری اسلامی قائل شوند.

حمیدرضا ترقی - کارشناس مسائل بین‌الملل / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها