رئیس جمهور در مراسم افتتاح آزادراه غدیر:

ملت مردانه و علی وار مشکلات را تحمل کردند

قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ ها، تامین‌کننده منافع ملی کشور است. البته باید این را هم در نظر داشته باشیم که منافع ملی کشور زمانی تامین می‌شود که در کشور میان مسؤولان هم‌صدایی و میان مردم وحدت وجود داشته باشد. چرا که یکی از مولفه‌های قدرت و امنیت کشور وحدت کلمه میان مردم و همصدایی مسوولان است.
کد خبر: ۱۳۰۵۱۶۲

وجود اختلاف میان قوا و بدبینی و سوء‌ظن موجب سوء‌استفاده دشمن خواهد شد بنابراین باید در تمام مسائل به‌ویژه موضوعات کلان کشور ادبیات شفاف و به دور از بدبینی وجود داشته باشد.

امروز که دشمن به‌دنبال ایجاد فشار حداکثری در مقابل جمهوری اسلامی است راهی جز حل اختلافات در کشور و شنیده شدن صدای واحد از سوی مسوولان و قوا وجود ندارد.

در مورد قانون مجلس نیز باید تاکید کنم که قانون خوبی به تصویب رسیده است و دولت هم می‌گوید که آن را اجرا خواهد کرد اما در این میان دولت روش‌هایی دارد که ادعا می‌کند در چارچوب همین قانون مجلس است بنابراین بهتر است مجلس و دولت با گفت‌و‌گو و تعامل با یکدیگر این اختلاف‌نظر را حل‌و‌فصل کنند.

چرا که گاهی شتاب‌زدگی منجر به ایجاد چنین اختلافاتی می‌شود و بهتر است در چنین مواردی که ابهامی وجود دارد حرف همدیگر را شنیده و پس از آن تصمیم‌گیری کنیم.

باید قدرت تحمل همدیگر را بیشتر کنیم و قضاوت شتابزده نداشته باشیم. بهترین روش برای حل اختلاف ایجاد فضای هم‌افزایی و همدلی و پرهیز از قضاوت شتابزده است.

دیروز نیز برخی نمایندگان مجلس معتقد بودند بهتر است حرف دولت را نیز در ارتباط با توافق شکل‌گرفته با آژانس بشنویم تا شاید بتوانیم تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم.

باید میان مجلس و دولت فضای تعامل برادرانه شکل گیرد و قبل از محکوم کردن یکدیگر، منطق و استدلال طرف مقابل را بشنویم.

نکته دیگر این که وجود اختلافات امری طبیعی است اما در عین حال باید در‌نظر داشته باشیم که نباید از این اختلافات برداشت جنگ و دعوای سیاسی صورت گیرد.

چرا‌که وجود همصدایی و همدلی میان قوا و مسؤولان کشور موجب دلسردی دشمنان جمهوری اسلامی خواهد شد.

حسین نوش‌ آبادی - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها