فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک عصرگاهی پایتخت در روزهای پایانی سال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۵۱۵۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای هم زمان دو طرح «صاعقه و اقتدار» با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت پایتخت در روزهای پایانی سال اظهار کرد: شاهد افزایش جمعیت در مراکز خرید و مگامال ها هستیم و از سوی دیگر ترافیک عصرگاهی نیز افزایش داشته است.
 
وی ادامه داد: در همین راستا نیز پلیس راهور آمادگی بیشتری داشته و تمامی ماموران این پلیس در آماده باش هستند تا نسبت به روان سازی و مدیریت ترافیک اقدام کنند. در حال حاضر برابر آمارهای ما ترافیک در پایتخت ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است که پیش بینی می شود این وضعیت تا پایان اسفند ماه ادامه داشته باشد.
 
رحیمی درباره محدودیت های تردد شبانه و احتمال لغو یا تغییر آن در روزهای پایانی سال نیز گفت: تاکید می کنم که هیچ تصمیمی درباره لغو یا تغییر در محدودیت تردد شبانه اتخاذ نشده و تمامی خودروهای غیرمجاز از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد جریمه خواهند شد. بنابراین لازم است که شهروندان زمان رفت و آمد خود را مدیریت کنند. ساعت فعالیت صنوف نیز تا ساعت ۲۰ بوده و پس از آن اجازه فعالیت ندارند، اما اگر در روزهای شب عید قصد فعالیت بیشتری را دارند می توانند ساعات آغاز به کار خود را تغییر داده و از صبح فعالیت کنند.
 
رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به پرسشی درباره ایجاد محدودیت برای تردد عابران پیاده در ساعات منع تردد نیز گفت: متاسفانه کرونا روندی صعودی داشته و مسئولان و به خصوص وزیر محترم بهداشت دغدغه ها و نگرانی های جدی دارند، اما تا کنون در این مورد بحثی مطرح نشده، بنابراین احتمال آن نیز وجود ندارد. البته درخواست ما از مردم این است که پروتکل ها را رعایت کنند تا روند ابتلا به این بیماری نیز دوباره کاهشی شود.
 
وی درباره قرنطینه تهران نیز گفت: هیچ بحثی در مورد قرنطینه تهران وجود ندارد.
 
فرمانده انتظامی تهران درباره فعالیت دستفروشان نیز گفت: ساماندهی دستفروشان جزو وظایف شهرداری است و ما نیز از آنان خواسته ایم که به این موضوع ورود کنند تا هم این قشر بتوانند امرار معاش کرده و هم خدایی نکرده فعالیت شان سبب عدم اجرای پروتکل های بهداشتی و افزایش ابتلا به کرونا نشود.
 
رحیمی در پاسخ به پرسشی دیگر پیرامون اجاره پشت بام ها و پدیده پشت بام خوابی گفت: این موضوع را قویا تکذیب می کنم. نسبت به این موضوع حساسیت زیادی داشتیم و به محض آنکه یک تصویر در این خصوص منتشر شد به پلیس امنیت و پلیس پیشگیری دستور بررسی دادیم که مشخص شد که چنین موردی وجود ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها