رئیس پلیس راهور ناجا تشریح کرد؛

نحوه تخصیص پلاک‌ های قدیمی فک شده به متقاضیان

رئیس پلیس راهور ناجا چگونگی تخصیص پلاک‌ های قدیمی فک شده به متقاضیان در مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۰۴۹۶۵

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در برنامه تلویزیونی به ‌موضوع‌ واگذاری پلاک‌ های قدیمی فک شده پرداخت و اظهار داشت: سالانه بیش از 5.5 میلیون خدمات شماره‌گذاری به مردم ارائه می‌شود که 3.5 میلیون از این خدمات ویژه نقل و انتقال وسایل‌ نقلیه است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در ابتدای طرح شماره‌گذاری فردمحور، 62 میلیون پلاک و شماره برای شماره‌گذاری در سال های آتی پیش‌بینی شده بود که تاکنون 55 میلیون از این شماره‌ها و پلاک ها به خودروها اختصاص داده شده است درحالیکه فقط 23 میلیون پلاک استفاده می‌شود و 32 میلیون پلاک در انبارها و به اسم افراد با کد ملی مشخص نگهداری می‌شود.

سردار هادیانفر به پیشنهاد پلیس راهور در این باره اشاره و بیان داشت: در کمیسیون زیربنایی دولتی پیشنهادی ارائه کردیم که این پیشنهاد در هیات دولت نیز مطرح شد؛ در این خصوص که پلاک‌هایی که روی وسایل‌ نقلیه نصب نیست و بیش از یک سال از عدم استفاده آن می‌گذرد با حفظ سوابق پلاک فرد اولیه به افراد دیگر واگذار شود که با تصویب هیأت وزیران، طرح ابتدا به صورت آزمایشی در شیراز انجام شد و هم اکنون در سراسر کشور در حال انجام است.

وی افزود: درحال حاضر 32 میلیون شماره و پلاک آزاد شده است که به صورت رندومی بین متقاضیان توزیع می‌شود.

سردار هادیانفر در خصوص چگونگی توزیع عادلانه پلاک ها اعلام کرد: مراکز استانها غالباً پرتقاضا بوده و یکی از مشکلات موجود رو به اتمام بودن پلاکها بود که با اجرای طرح مذکور 32 میلیون پلاک آزاد می‌شود و باید گفت که تخصیص پلاک ها به صورت سیستمی انجام می‌شود و عامل انسانی در آن نقشی ندارد و در تمام استانها بر اساس کدپلاک‌های خودشان توزیع صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص سودجویی کلاهبرداران اعلام کرد: غالباً افرادی سودجو و کلاهبردار از این فرصت‌های به وجود آمده سوءاستفاده کرده و به بهانه اخذ پلاک ایران 11 یا ایران 22 افراد را اغفال می‌کنند؛ افراد آگاه باشند تخصیص این پلاک‌ها به صورت سیستمی و چرخشی است ؛ پس گول افراد مدعی توزیع را نخورند.

وی در خصوص حفظ سوابق پلاک ها اعلام کرد: سوابق پلاک‌ها به افرادی که پلاک در دوره گذشته به نامشان بود، باقی مانده و از تاریخ و ساعتی که پلاک به نفر جدید منتقل شود، سوابق نیز به اسم فرد جدید ثبت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها