برای خریدهای روزمره به‌ طور مستقیم با کشاورز، باغدار و زنبوردار در ارتباط باشید

صد یک جلوتر از رقبا

مقایسه کسب‌وکارتان با دیگران و همچنین سنجش میزان موفقیت آنها با استفاده از وبگاه «کوکو» شدنی است

اطلاعات رقیبتان را از کوکو بگیرید!

امروزه در فضای مجازی با کسب‌وکارهای زیادی روبه‌رو هستیم که به‌صورت آفلاین اداره می‌شوند و صرفا از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند، یا کاملا آنلاین هستند و برای فعالیت در همین فضا طراحی شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۰۴۴۷۲

زمانی که تقریبا در هر زمینه‌ای تعداد زیادی کسب‌وکار فعال وجود داشته باشد، رقابت شدیدی میان آنها به‌وجود می‌آید و کسب‌وکاری را می‌توان برنده دانست که قدرتمندتر است؛ اما در عصر فناوری قدرت به چه معنی است؟ در فضای مجازی قدرتمند چه کسی است؟ پاسخ این سوال‌ها بسیار روشن است؛ در دنیای امروز قدرت برابر است با اطلاعات و قدرتمند کسی است که به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

اطلاعات رقیبتان را از کوکو بگیرید!

برای مثال تصور کنید صاحب کسب‌وکار فروش محصول «الف» به‌صورت آنلاین هستید. شرکت دیگری هم دقیقا مشغول همین کار است و محصول «الف» را اینترنتی می‌فروشد. چیزی که باعث برتری شما نسبت به رقیبتان می‌شود، دسترسی به اطلاعات کسب‌وکار آن شرکت و مقایسه آن با اطلاعات کسب‌وکار خودتان است.

به این ترتیب است که می‌توانید نقاط قوت خودتان را بر نقاط ضعف رقیب متمرکز کنید و یک قدم از او پیشی بگیرید. پلتفرم تحت وب «کوکو» همان جایی است که می‌تواند اطلاعات رقیبتان را جمع‌آوری، دسته‌بندی و تحلیل کند و آنها را به شکل نمودارها و داده‌هایی ساده و قابل فهم در اختیار شما قرار دهد. این یعنی با «کوکو» شما همیشه یک قدم از رقبایتان جلوتر هستید.

احسان یوسفی، مدیرعامل شرکت «راهکار خلاق مهتاب» و بنیان‌گذار پلتفرم «کوکو» است. او به همراه دو نفر دیگر از دانشجویان رشته کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی، در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت در زمینه بازاریابی دیجیتال کردند و مدتی بعد در اواسط سال ۱۳۹۷ شرکتشان را به‌عنوان یک آژانس بازاریابی دیجیتال رسما به ثبت رساندند.

پلتفرم تحت وب «کوکو» محصول این شرکت در زمینه تحلیل شبکه‌های اجتماعی است که در حال حاضر تمرکز آن بر روی بستر «اینستاگرام» است.

«کوکو» ابزار قدرتمند تحلیل شبکه‌های اجتماعی

یوسفی درباره زمینه فعالیت «کوکو» به جام‌جم می‌گوید: «شعار ما این است: «کوکو ابزاری قدرتمند در تحلیل شبکه‌های اجتماعی»؛ پس همان‌طور که مشخص است کار ما در «کوکو» جمع‌آوری، دسته‌بندی، تحلیل و ارائه داده‌ها و اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی است. با توجه به گستردگی استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام، فعلا همه فعالیت ما در این بستر است. اما مشغول بررسی سایر شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد هستیم تا در زمان مناسب بتوانیم خدمات‌مان را در بستر آنها نیز گسترش دهیم.»
او در خصوص جامعه مخاطبان «کوکو» می‌گوید: «اطلاعاتی که ما با «کوکو» جمع‌آوری و تحلیل می‌کنیم، برای کسانی که در زمینه بازاریابی دیجیتال از طریق اینستاگرام فعالیت می‌کنند بسیار کاربردی و مفید است. علاوه بر آنها برای هر کسی که کسب‌وکارش را در محیط اینستاگرام ارائه می‌دهد یا افراد تأثیرگذاری که دنبال‌کنندگان پرشماری در اینستاگرام دارند و تحت عنوان «اینفلوئنسر» شناخته می‌شوند، «کوکو» می‌تواند به بهبود عملکرد آنها کمک کند.»

او درباره ابعاد کنونی «کوکو» خاطرنشان می‌کند: «در حال حاضر تیم ما متشکل از ۹ نفر است و به‌عنوان یک شرکت خلاق و نوآور در پارک علم ‌و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر هستیم. ما تاکنون بیش از ۱۳میلیون پست اینستاگرامی را دنبال کرده و اطلاعاتشان را برای کاربران‌مان پردازش کرده‌ایم. تعداد کاربران کنونی ما حدود هزار نفر است که امیدواریم به‌زودی با شروع تبلیغات ما و شناخته‌تر شدن پلتفرم «کوکو» در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد افزایش چشمگیر تعداد کاربرانمان باشیم.»

قدم بعدی «کوکو»

مدیرعامل شرکت «راهکار خلاق مهتاب» علاوه بر اینکه مسیر پیش روی «کوکو» را مسیر روشنی می‌داند، خاطرنشان می‌کند: «به‌دلیل پیچیدگی اصطلاحات حوزه بازاریابی دیجیتال و همچنین نادقیق بودن برخی از برگردان‌های فارسی آنها، در حال حاضر پلتفرم «کوکو» را فقط به زبان انگلیسی راه‌اندازی کرده‌ایم. البته هدف دیگر ما از این کار تسهیل روند بین‌المللی شدن «کوکو» است که با فراهم شدن بستر استفاده از درگاه پرداخت وجه بین‌المللی، امیدواریم به‌زودی بتوانیم در این عرصه وارد شویم. اما یکی از طرح‌هایی که برای آینده «کوکو» در نظر گرفته‌ایم ایجاد پلتفرم‌هایی به زبان‌های فارسی و اسپانیایی است.»

چرا باید «کوکو» را انتخاب کنیم؟

یوسفی وجه تمایز «کوکو» نسبت به پلتفرم‌های مشابه و رقبایش، زمینه تخصصی فعالیت «کوکو» و همچنین زیبایی بصری و سادگی تحلیل‌های آن می‌داند.

اطلاعات رقیبتان را از کوکو بگیرید!

او در این‌باره به جام‌جم می‌گوید: «ما به‌طور کاملا تخصصی روی گردآوری و تحلیل اطلاعات در شبکه اجتماعی اینستاگرام متمرکز شده‌ایم که این موضوع از ویژگی‌های پلتفرم «کوکو» است. مورد دیگر زمان بسیار زیادی است که ما روی طراحی ابزارهای ارائه تحلیل‌ها صرف کرده‌ایم تا نمودارها و آمارهای خروجی «کوکو» هم از زیبایی بصری خاصی برخوردار باشد و هم برای کاربران بسیار ساده و قابل فهم باشند. در خصوص هزینه استفاده از خدمات «کوکو» برای کاربران هم قابل مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها نیستیم و قیمت استفاده از امکانات ما در برخی موارد حتی یک‌دهم قیمت رقبایمان است.»

او در خصوص ویژگی جدیدی که با نام «کمپین» (کارزار) به تازگی در آخرین به‌روزرسانی «کوکو» به آن اضافه شده است می‌گوید: «قابلیت کمپین هم یکی دیگر از وجوه تمایز ما نسبت سایر پلتفرم‌های مشابه است. این ویژگی جدید به کاربر اجازه می‌دهد با راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای کسب‌وکارش، اطلاعات و روند مربوط به آن را تحت نظر بگیرد و در پایان با استفاده از ابزارهایی که در اختیارش قرار می‌گیرد، اثربخشی آن کمپین را بسنجد.»

بنیان‌گذار «کوکو» در ادامه می‌افزاید: «شاید اصلی‌ترین شاخصه «کوکو» پایستگی آن در دریافت اطلاعات باشد؛ یعنی ما مدعی هستیم در زمینه جمع‌آوری و پایش اطلاعات، نسبت به همه رقبایمان قوی‌تر عمل می‌کنیم. «کوکو» به خاطر برنامه‌نویسی بسیار پیچیده و پیشرفته‌ای که دارد، از لحظه‌ای که کاربر درخواست پایش اطلاعات برای صفحه اینستاگرامی خاصی را ثبت می‌کند، به‌صورت کاملا پیوسته و بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای فرآیند دریافت، دسته‌بندی و تحلیل داده‌های آن صفحه را انجام می‌دهد. با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه کشورمان در جریان است و به تبع آن محدودیت‌هایی که در ایران برای دسترسی به برخی از ویژگی‌های اینستاگرام وجود دارد، پایستگی دریافت داده‌ها از اهمیت دو چندانی برخوردار می‌شود.» 

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها