اگر به‎ دنبال راهی برای جبران عقب ‎افتادگی دانش‎آموزتان از سرفصل‎های درسی هستید اپلیکیشن آرش و آنا دغدغه‎ های شما را برطرف می‎کند

آرش و آنا دوستان جدید دبستانی ‎ها

دست مشتریان را در دست زنبورداران واقعی عسل می‌گذاریم

عسل اصل را با هنگی‌بی امتحان کن!

عسل ماده غذایی بسیار ارزشمندی است که همیشه اصالت آن محل تردید مصرف‌کنندگانش بوده است. شاید شما هم موقع خرید عسل از فروشنده شنیده باشید که تشخیص عسل اصل از عسل تقلبی، کار محالی است! اما امروزه کسب‌وکارهایی هستند که می‌توانند طبیعی‌بودن عسل را تشخیص دهند و به مشتری‌ها اثبات کنند.
کد خبر: ۱۳۰۴۴۶۹

شرکت «شهد ژیوار ژینگه زاگرس» یکی از همین کسب‌وکارهاست. این شرکت که از سال ۱۳۹۷ کار خود را در شهر سنندج شروع کرده است، به‌طور تخصصی در زمینه تهیه، آزمایش، بسته‌بندی و فروش «عسل» کار می‌کند.

عسل اصل را با هنگی‌بی امتحان کن!

بهزاد پیروزی، مدیرعامل شرکت «شهد ژیوار ژینگه زاگرس» و بنیان‌گذار وبگاه «هنگی‌ بی» است. وبگاهی که درواقع یک فروشگاه اینترنتی برای ارتباط مستقیم زنبورداران با مصرف‌کنندگان عسل است که سعی در بازیابی اعتماد آسیب‌ دیده مشتریان نسبت به اصل و طبیعی‌بودن عسل دارد.

به این ترتیب «هنگی‌ بی» می‌تواند هم سود زنبورداران و هم سلامت مصرف‌کنندگان را همزمان حفظ کند.

ایران یکی از برترین کشورهای دنیا در حوزه زنبورداری است. اما با وجود اینکه استان کردستان یکی از قطب‌های تولید عسل مرغوب و با کیفیت است، سهم این استان از بازار عسل کشور بسیار کم است.

عبدالباسط رستمی، مدیر بازاریابی شرکت «شهد ژیوار ژینگه زاگرس» با اشاره به این موضوع به جام‌جم می‌گوید: «دو مشکل عمده در این حوزه وجود دارد که به‌نوعی انگیزه ما برای راه‌اندازی وبگاه «هنگی‌بی» احساس نیاز به حل همین مشکلات بوده است.

مشکل اول، گسترش عسل مصنوعی و تقلبی در بازار است که باعث شده اعتماد بین زنبورداران و مصرف‌کنندگان به‌شدت آسیب ببیند؛ مشکل دیگر نیز موضوع خام فروشی از سوی زنبورداران است.

آشنانبودن یا ناتوانی زنبورداران به ارائه عسل در بسته‌بندی مناسب و بازاریابی محصولات‌شان، آنها را ناگزیر از خام‌فروشی می‌کند که این‌کار سود مالی کمتری را به زنبورداران می‌رساند تا بخش قابل توجهی از قیمت عسل در جیب دلال‌ها و خریداران عمده برود.

او ادامه می‌دهد: «ما در «هنگی‌بی» زنبورداران را مستقیما و بدون واسطه به خریداران متصل می‌کنیم تا سود مالی زنبورداران به‌شکل چشمگیری افزایش یابد. اما برای جلب اعتماد خریداران هم اقدام ویژه‌ای انجام داده‌ایم. ما عسل را در آزمایشگاه تخصصی خودمان بررسی می‌کنیم تا از سلامت آن مطمئن شویم. به این ترتیب محصولات ما شناسنامه‌دار می‌شود و گواهی سلامت عسل که با آزمایش به‌دست می‌آید نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد تا خیال آنها از جانب اصل و طبیعی بودن عسل کاملا راحت باشد.»

چشم‌انداز «هنگی‌بی»

مدیر بازاریابی شرکت «شهد ژیوار ژینگه زاگرس» در خصوص طرح‌های آینده این شرکت می‌گوید: «ما از اواخر سال ۹۸ موفق شدیم صادرات خودمان به اقلیم کردستان عراق را آغاز کنیم. با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه کشورمان در جریان است، در نظر داریم از ظرفیت‌های کردستان عراق استفاده کنیم و آنجا را به عنوان پایگاه صادراتی محصولات‌مان به سایر کشورهای منطقه تبدیل کنیم. در حال حاضر مشغول بررسی شرایط کشورهای عمان، ارمنستان، تاجیکستان و ترکیه هستیم تا به یاری خداوند متعال بتوانیم از طریق صادرات، ارزآوری مناسبی برای کشورمان داشته باشیم. البته اول روی مشکلات دریافت وجه بین‌المللی در بستر اینترنت متمرکز هستیم و فعلا از طریق انباری که در کردستان عراق داریم، به‌نوعی عاملیت فروش خودمان در این منطقه را راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم به شکل فیزیکی دریافت وجه داشته باشیم.»

او در ادامه می‌گوید: «طرح دیگری که همکاران تیم تحقیق و توسعه ما در حال پیگیری آن هستند، استفاده از فناوری بلاکچین برای بالا بردن امنیت خرید و ایجاد اعتماد دو چندان نزد کاربران است. با تحقق این طرح، خریداران خواهند توانست به‌طور کاملا شفاف، مسیری که عسل پیش از تولید تا سر سفره آنها طی می‌کند را زیر نظر بگیرند.»

اختصاصی از «هنگی‌بی»

رستمی در خصوص ویژگی‌های منحصر به‌فرد «هنگی‌ بی» که آن را از رقبایش متمایز می‌کند، می‌گوید: «علاوه بر انجام آزمایش‌های تخصصی در آزمایشگاه و ارائه آن به مشتری، تلاش کرده‌ایم در بسته‌بندی محصولات‌مان هم متمایز عمل کنیم تا جذابیت بصری خاصی برای خریداران ایجاد کنیم. اما امکاناتی که در اختیار زنبورداران قرار می‌دهیم گسترده‌تر و متنوع‌تر هستند. همان طور که اشاره شد، بسته‌بندی محصولات ما این امکان را به تولیدکنندگان می‌دهد که خودشان مستقیما محصولات‌شان را به دست خریدار برسانند و سود بیشتری کسب کنند. علاوه بر این، زنبورداران عمدتا توانایی ارتباط با صنایع تبدیلی را ندارند. «هنگی‌بی» این امکان را هم به‌وجود آورده که عسل تولید شده زنبورداران در حجم بسیار زیادی در اختیار صنایعی قرار بگیرد که برای تولید محصولات‌شان از عسل استفاده می‌کنند. در حال حاضر ما با صنایعی که در حوزه تولید بستنی با استفاده از عسل فعالیت دارند همکاری می‌کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم در بیشتر صنایعی که از شکر برای تولیداتشان استفاده می‌کنند، عسل را جایگزین شکر کنیم.»

عسل اصل را با هنگی‌بی امتحان کن!

او در ادامه از امکانات ویژه‌ای که در وبگاه «هنگی‌بی» در اختیار خریداران و زنبورداران قرار گرفته است می‌گوید: «در «هنگی‌بی» کاربران می‌توانند شناسنامه زنبورداران را ببینند و بین آنها مقایسه کنند. همچنین برای اولین‌بار این امکان برای زنبورداران فراهم شده است که بتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند و حتی محصول خاصی را به‌صورت اشتراکی تولید کنند.»

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها