سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش شهرستان‌های قرمز و نارنجی و در عین حال کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: در صورت تداوم روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت بیماری در کشور مجددا با خیز جدید و سخت مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۰۴۱۴۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌های کشور، روند صعودی به خود گرفته است و متاسفانه در هفته جاری، شاهد ایجاد وضعیت قرمز در ۹ شهرستان استان خوزستان شامل اهواز، آبادان، بند ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر، کارون، دشت آزادگان و هویزه هستیم.
 
وی افزود: همچنین تعداد شهرستان‌های وضعیت نارنجی در کشور از ۳۶ شهرستان در هفته گذشته به ۳۹ شهرستان در هفته جاری و شهرستان‌های دارای وضعیت زرد از ۱۷۸ شهرستان در هفته گذشته به ۲۲۸ شهرستان در هفته جاری افزایش یافته است. همچنین در حال حاضر ۱۷۲ شهرستان در کشور در وضعیت آبی قرار دارند.
 
لاری ادامه داد: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های مازندران، سمنان، گیلان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل گزارش شده است.
 
وی گفت: متاسفانه به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و میزان استفاده از ماسک طی روزهای اخیر با کاهش مواجه بوده است. همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم، میان کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.
 
بنابراین با توجه به وضعیت حساس، ناپایدار و شکننده حال حاضر بیماری در کشور، در صورت تداوم روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت بیماری در کشور مجددا با خیز جدید و سخت مواجه خواهد شد. امیدواریم با پرهیز از هرگونه اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی شاهد پیشگیری از تکرار تجربیات گذشته و جلوگیری از ایجاد خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها