معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های کشور موارد سرپایی بیماری کووید-۱۹ افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: تا زمانیکه ویروس کرونا در جامعه وجود دارد و در حال گردش است، احتمال اوج‌گیری بیماری هم وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۰۴۰۹۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی، با اشاره به وضعیت فعلی بیماری کووید-۱۹ در کشور و میزان احتمال بروز پیک چهارم بیماری، گفت: واقعیت این است که تا زمانیکه ویروس کرونا در جامعه وجود دارد و در حال گردش است، احتمال اوج‌گیری بیماری هم وجود دارد.
 
وی افزود: بالاخره در حال حاضر ما روزانه بالای شش تا هفت هزار مورد جدیدی را کشف می‌کنیم. بنابراین تا این میزان ویروس در جامعه وجود دارد و ما هنوز موارد بستری را شاهدیم، احتمال اوج‌گیری بیماری کووید-۱۹ هم کماکان وجود دارد. ضمن اینکه ما مانند همه کشورهای دنیا هم در معرض ورود ویروس‌های جهش‌یافته از دیگر کشورها هستیم و هم ممکن است در کشور خودمان هم ویروس دچار جهش شود و انتشار یابد.
 
حریرچی ادامه داد: بنابراین همانطور که سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده، تا اطلاع ثانوی، مهمترین روش مقابله با کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک و در نهایت پوشش واکسیناسیون است تا بتواند ایمنی جمعی را در جامعه ایجاد کند.
 
وی درباره میزان موارد بستری و سرپایی بیماری کووید-۱۹ در کشور، گفت: در موارد بستری افزایش چشمگیری وجود ندارد، به غیر از چند شهرستان که امیدواریم کنترل شود، اما در برخی شهرستان‌ها موارد سرپایی افزایش قابل توجهی داشته که امیدواریم با استفاده از ابزار طرح شهید سلیمانی که مشتمل بر تست فراوان، شناسایی موارد جدیدی و رهگیری و قرنطینه افراد مبتلاست، بر این افزایش هم غلبه پیدا کنیم. این افزایش کنونی منحصر به شهرهای شمالی نیست. اکنون شهرهای نارنجی‌مان نزدیک به ۳۶ شهر است و در خوزستان، آذربایجان غربی و... مواردی از افزایش مراجعین سرپایی را شاهدیم.
 
حریرچی با اشاره به نزدیک بودن عید نوروز نیز گفت: توصیه اکید این است که فعلا تا اطلاع ثانوی از سفر غیرضروری پرهیز کنند و سفر ضروری را هم به حداقل برسانند که هم شامل سفر بین شهری و هم سفر درون شهری است. کماکان تجمعات، خصوصا تجمع در فضای بسته مانند عروسی‌ها، مراسم ختم و دورهمی و ... می‌تواند موجب شعله‌ور شدن بیماری شود. ما با رعایت دستورالعمل‌ها در ۴۰ روز آینده، می‌توانیم نوروز آرامی را داشته باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها