راهکار سریع، ارزان و موثر برای افزایش فروش و هرچه بیشتر دیده‌شدن کسب‌وکار شما در فضای مجازی

با ورناپ در فضای مجازی بیشتر دیده شو

طراحی، ساخت و تجهیز کارخانه‌هایتان را به ما بسپارید

ایده بدهید کارخانه تحویل بگیرید

برای کسانی که یک ایده صنعتی یا تولیدی در سر دارند و فکر می‌کنند توانایی پیاده‌سازی آن را ندارند، خبر خوب این است که دیگر نیازی نیست شخصا برای عملی‌ کردن این ایده کاری را انجام بدهند! فقط کافی است ایده خود را به متخصصان این حوزه بدهند و خط تولید کاملا ایرانی و مدرن خودشان را تحویل بگیرند.
کد خبر: ۱۳۰۳۶۷۲

شاید بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین شرکتی که در این زمینه فعالیت می‌کند، شرکت «شیمی پژوهش صنعت» باشد.

ایده بدهید کارخانه تحویل بگیرید

عبدالتوحید حبیب‌زاده، مدیرعامل این شرکت درباره پیشینه و همین‌طور زمینه فعالیت مجموعه تحت مدیریتش می‌گوید: «شرکت ما در سال ۱۳۷۷ تأسیس شد و در همان زمان موفق به اخذ مجوز طراحی مهندسی و همچنین مجوز طراحی و مونتاژ (ساخت) از وزارت صنعت، معدن و تجارت شدیم. زمینه فعالیت شرکت در واقع طراحی فرآیند تولید کارخانجات مختلف صنعتی است. ما هم در قالب پروژه‌های «طراحی مهندسی، تأمین و نصب» (EPC) و هم در قالب پروژه‌های «کلیدگردان» (Tunkey) خدمات ارائه می‌دهیم. به بیان ساده‌تر در پروژه‌های «طراحی مهندسی، تأمین و نصب» ما خط تولید مشتری را طراحی می‌کنیم و سپس تجهیزات مورد نیاز را خودمان می‌سازیم و در کارخانه مشتری نصب می‌کنیم. اما در پروژه‌های «کلیدگردان» که در واقع یک مرحله بالاتر است، مشتری تنها ایده را به ما می‌دهد و ما پس از طراحی خط تولید، ساخت تجهیزات و نصب آنها در کارخانه، خط تولید را راه‌اندازی می‌کنیم و زمانی که به تولید محصول موردنظر دست‌یافتیم، کلید کارخانه را تحویل مشتری می‌دهیم.»

ابعاد شرکت دریک نگاه

حبیب‌زاده در خصوص ابعاد کنونی این مجموعه می‌گوید: «مجموعه ما در حال حاضر دارای دو کارخانه تولیدی است. یکی با ۱۶هزار مترمربع سالن تولید و دیگری با ۵۰۰۰ مترمربع و کلا با ۳۰ هزار متر مربع فضای کارخانه‌ای. همچنین ما دارای یک واحد تحقیق و توسعه (R&D) با ۲۵ نفر نیروی متخصص دانشگاهی و زبده هستیم که صفر تا صد یک پروژه را مطالعه، طراحی و روانه مرحله تولید می کنند. نیروی انسانی کل مجموعه ما حدود ۲۰۰ نفر است که در زمینه‌های مختلف تولیدی دارای تخصص هستند.»

ایده بدهید کارخانه تحویل بگیرید

او درباره امکانات این شرکت توضیح می‌دهد: «کارخانجات تولیدی ما تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت ماشین‌آلات مختلف را در خود دارد و زنجیره کاملی از تجهیزات و امکانات کارگاهی را که به نوبه خود در شمال‌غرب کشور بی نظیر است در خود جای داده است. از جمله این امکانات می‌توان به کارگاه‌های ریخته‌گری، رابرکاری، برشکاری لیزر، CNC، واتر جت ۳*۱۳ متری، سند بلاست و رنگ، کارگاه‌های ساخت و مونتاژ، کارگاه‌های ساخت قطعات کوچک و بزرگ، دستگاه تراش عمودی سنگین، کوره های تنش گری بزرگ و سایر تجهیزات کارگاهی اشاره کرد. ما تاکنون بیش از ۸۰ کارخانه در حوزه سلولزی و کاغذسازی را در سراسر کشور طراحی و تجهیز کرده‌ایم. همچنین به تمام کارخانجات دیگر کاغذسازی که اجرای آنها در قالب EPC توسط شرکت ما انجام نشده است در زمینه تأمین تجهیزات و رفع نیازهای فنی آنها مشغول خدمات‌رسانی هستیم.»

حبیب‌زاده می‌افزاید: «همچنین شرکت ما هم در حوزه صنایع معدنی و فلزات و هم در حوزه تصفیه‌ خانه‌های کارخانجات صنعتی، پروژه‌هایی را در قالب «طراحی مهندسی، تأمین و نصب» یا در قالب «کلیدگردان» اجرا کرده است. در واقع در این دو حوزه هم مانند حوزه سلولزی و کاغذسازی، تمام فرآیند طراحی خط تولید کارخانه و همچنین تولید و نصب تجهیزات آن توسط تیم ما اجرا می‌شود. از طرفی دیگر شرکت در لیست منابع ساخت و تامین شرکت ملی نفت ایران قرار داشته و در طراحی و ساخت قطعات و پکیج های مورد نیاز مجموعه های نفت و گاز و پتروشیمی کشور همکاری می‌کند.

یک مجموعه عظیم دانش‌بنیان؛ از ایده تا محصول

حبیب‌زاده در خصوص گواهی دانش‌بنیان شرکت «شیمی پژوهش صنعت» می‌گوید: «ما از معدود مجموعه‌های بزرگ تولیدی و صنعتی کشور هستیم که با بیش از ۱۵۰ نفر پرسنل، در سال ۱۳۹۴ موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان شده‌ایم. هر دو کارخانه ما به‌دست معاونت علمی ریاست‌جمهوری افتتاح شده‌ است.» مدیرعامل شیمی‌ پژوهش صنعت ادامه می‌دهد: «ویژگی خاصی که باعث شد ما دانش‌بنیان شویم این بود که ما در واقع از ایده به محصول یا خط تولید می‌رسیم. ما صرفا تولیدکننده نیستیم بلکه رسالت خودمان را تولید بر اساس رفع نیاز یک کارخانه داخلی برای جایگزینی تجهیزات وارداتی قرار داده‌ایم. همین ماهیت مجموعه ماست که باعث شده بخش قابل توجهی از تجهیزات وارداتی مشتریان ما توسط شرکت بومی سازی شود.

صادرات و ارزآوری، بال‌های پرواز شرکت

مدیرعامل شیمی پژوهش صنعت در خصوص وضعیت صادرات شرکت تحت مدیریتش در سال‌های گذشته و همچنین میزان ارزآوری این شرکت برای کشورمان می‌گوید: «ما از سال ۱۳۸۴ صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین ماشین‌آلات صنعتی و خطوط تولید را به کشورهای منطقه آغاز کردیم. تا به حال به پنج کشور همسایه یعنی افغانستان، ترکیه، عراق، سوریه و آذربایجان صادرات داشته‌ایم و در حال حاضر هم بر اساس دو قراردادی که با کشور عراق و همچنین قراردادی که با کشور ترکیه داریم، مشغول صادرات به این دو کشور هستیم. ما برای این کشورها هم در حوزه طراحی کارخانه و هم در زمینه خدمات فنی ومهندسی و نیز طراحی و ساخت ماشین‌آلات در حال انجام صادرات هستیم.» حبیب‌زاده می‌افزاید: «طبق آمار عملکرد سال ۱۳۹۸ ما حدود ۱۸میلیون دلار جلوگیری از خروج ارز کشور را داشتیم و در سال ۱۳۹۷ نیز حدود سه ‌میلیون دلار ارز وارد کشور کرده‌ایم. متاسفانه در سال‌های اخیر به‌دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که گریبانگیر کشورمان شده است، میزان ارزآوری ما کمی افت داشته و برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ چیزی حدود دومیلیون دلار ارزآوری در سال را پیش‌بینی می‌کنیم که رقم دقیق آن پس از تحویل تعهدات محاسبه خواهد شد.»

طرح‌های در دست اقدام

حبیب‌زاده در انتها با اشاره به طرح‌های در دست اقدام مجموعه «شیمی پژوهش صنعت» می‌گوید: «ما در حال راه‌اندازی یک کارخانه برای تولید کاغذهای خاص با پایه ۴۰ و ۷۰ گرمی برای اولین‌بار در خاورمیانه هستیم. نحوه تأمین این نوع کاغذها تا پیش از این فقط به‌صورت وارداتی بوده که با توجه به مصرف بسیار زیادی که در کشور دارند، به یاری خداوند تا پیش از پایان سال جاری یک خط کاملا خودکار تولید این نوع کاغذهای خاص را در منطقه آزاد تجاری «ارس» راه‌اندازی خواهیم کرد. از این کاغذها در تولید چای کیسه‌ای، کاغذهای نازک بانکی و همچنین کاغذهای موج‌دار استفاده می‌شود.»

فرزاد سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها