طراحی، ساخت و تجهیز کارخانه‌هایتان را به ما بسپارید

ایده بدهید کارخانه تحویل بگیرید

مهم نیست کسب‌وکارتان چقدر جذب مشتری دارد؛ با «دکتر کلابز» مشتری را وفادار کنید

مشتری خوبه وفادار بشه!

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که از بین دو مغازه‌ هم‌صنف که دیوار‌به‌دیوار هم هستند، همیشه از یکی از آنها خرید کنید یا مثلا شاید تجربه خرید از یک فروشگاه اینترنتی به قدری برایتان لذت‌بخش بوده باشد که در مقابل تبلیغات گسترده رقبای آن فروشگاه وسوسه نشده باشید و باز هم اولین اولویت‌تان برای خرید همان وبگاه باشد.
کد خبر: ۱۳۰۳۵۵۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، در کنار جذب مشتری، ارائه خدمات به نحوی که باعث شود مراجعه‌کننده پس از اولین برخوردش با کسب‌وکارتان به مشتری همیشگی آن تبدیل شود، نقش به‌سزایی در رونق کسب‌وکارتان خواهد داشت.
اگر نمی‌دانید چطور مشتریانتان را وفادار کنید، خوب است بدانید تخصص «دکتر کلابز» دقیقا همین وفادارکردن افراد نسبت به خدمات و محصولات یک کسب‌وکار است. تیمی که در پشت پلتفرم «دکتر کلابز» قرار دارد به‌صورت حرفه‌ای روی ویژگی‌هایی تمرکز دارند که از طریق ایجاد ساختار «باشگاه مشتریان»، باعث وفادار شدن مشتری‌ها می‌شود. از دید توسعه‌دهندگان «دکتر کلابز»، وفاداری همان عاملی است که اگر به تقویت آن توجه شد، می‌تواند باعث صرفه‌جویی بزرگی در هزینه‌های یک کسب‌وکار شود.
 

تحلیل و مدیریت هوشمند اطلاعات مشتریان

شرکت «پیشتازان هوشمند آفتاب تابان» تقریبا شش‌سال است به کسب‌وکارهای مختلف در زمینه وفادارسازی مشتریان یا ایجاد باشگاه مشتریان، خدمات تخصصی ارائه می‌دهد. «دکتر کلابز» نام پلتفرمی است که در همین راستا در شرکت «پیشتازان هوشمند آفتاب تابان» طراحی و ساخته شده است.
 
محمود رویت‌پور، رئیس هیأت مدیره شرکت و از بنیانگذاران «دکتر کلابز»، درباره خدماتی که از طریق این پلتفرم به مشتریان ارائه می‌شود، توضیح می‌دهد: «در کشور ما درصد بسیار زیادی از کسب‌وکارها، اطلاعات مشتریان خود را ندارند یا این اطلاعات به‌صورت خام هستند و هیچ‌گونه پردازشی روی آنها انجام نمی شود.
 
«دکتر کلابز» پس از جمع‌آوری این اطلاعات به روش‌های گوناگون، اقدام به تحلیل آنها می‌کند. طی این فرآیند «مشتریان وفادار» از «مشتریان از دست رفته» و مشتریانی که ما در اصطلاح به آنها «مشتریان بی‌خیال» می‌گوییم متمایز می‌شوند. در این مرحله کمیت و کیفیت اطلاعات مشتریان غربالگری اولیه شده و بر همین اساس سناریوهای پیگیری مختلف روی اطلاعات پیاده‌سازی می‌شود. مجموع این عملیات یعنی جمع‌آوری، شناسایی و تحلیل اطلاعات مشتریان، در نهایت منجر به افزایش نرخ تبدیل مشتریان معمولی به مشتریان وفادار می‌شود.»
 
وی درباره نحوه شکل‌گیری «دکتر کلابز» صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «شرکت ما یک
شرکت صرفا نرم‌افزاری نیست. درواقع تخصص ما در حوزه مشاوره کسب‌وکار است و پلتفرم «دکتر کلابز» یکی از ابزارهای ما برای دستیابی به این هدف است. ایده ساخت و پیاده‌سازی پلتفرم «دکتر کلابز» نیز حدود هفت هشت سال پیش در شرکت پیشتازان هوشمند «آفتاب تابان» شکل گرفت؛ به این صورت که در طول فرآیندهای مشاوره‌ای که در زمینه‌های مختلف به کسب‌وکارها ارائه می‌دادیم، مشکل عمده‌ای که با آن مواجه می‌شدیم این بود که امکان ارزیابی دقیقی از اطلاعات مشتریان و نتایج حاصل از خدمات مشاوره‌ای نداشتیم.
 
همین احساس نیاز بود که در نهایت منجر به ساخت پلتفرم «دکتر کلابز» شد. در واقع می‌توان گفت «دکتر کلابز» محصول تجارب ما و همچنین عارضه‌یابی‌هایی است که سال‌ها در پروژه‌های مختلف انجام داده‌ایم.»
 

مشتری جدید یا مشتری وفادار؟! مسأله این است!

اما چرا «مشتری وفادار» تا این حد دارای اهمیت است؟ رویت‌پور در این خصوص می‌گوید: «با نگاه به نتایج تحقیقاتی که انجام شده است می‌بینیم جذب یک مشتری جدید برای هر کسب‌وکار بین چهار تا شش برابر حفظ مشتریان قبلی برای آن مجموعه هزینه خواهد داشت؛ بنابراین اگر مشاغل بخواهند در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند، یکی از عوامل بسیار مهمی که می‌تواند در سرفصل‌های بازاریابی، فروش و حتی تبلیغات آن کسب‌وکار باعث کاهش شدید هزینه‌ها شود، تمرکز روی بالابردن درصد تبدیل مشتریان جدید به مشتریان وفادار خواهد بود.»
 

 ابعاد خدمات «دکتر کلابز» چقدر است
و جامعه هدف آن چه‌کسانی هستند؟

به گفته رویت‎‌پور در حال حاضر «دکتر کلابز» در پنج استان کشور دارای نمایندگان فروش است. تعداد اصناف طرف قرارداد «دکتر کلابز» بالغ بر ۷۰۰ مجموعه هستند و تعداد کاربران آن در سطح کشور به حدود ۴۰۰هزار نفر رسیده‌اند. ما در «دکتر کلابز» علاوه بر تهیه و تنظیم برنامه وفاداری و ایجاد باشگاه مشتریان، به‌طور تخصصی در زمینه مدیریت حساب مشتریان و ارائه خدمات مشاوره‌ای به کسب‌وکارهای مختلف مشغول فعالیت هستیم.»
 
وی درباره جامعه هدف «دکتر کلابز» این‌گونه ادامه می‌دهد: «درواقع هر کسب‌وکاری - چه آنلاین باشد و چه به‌شکل آفلاین - اغلب درگیر فرآیند جذب و حفظ مشتری هستند. همه این کسب‌وکارها جامعه هدف ما محسوب می‌شوند. برای مثال از یک سوپرمارکت کوچک در یک محله از شهر گرفته، تا هایپرمارکت‌هایی که چند هزار مترمربع زیربنا دارند، با ما قرارداد دارند. همین‌طور در خصوص کسب‌وکارهای آنلاین نیز هر شرکتی که با مشتریان خود تعامل دارد می‌تواند طرف قرارداد ما باشد و البته تعداد رسته کسب‌وکارهای تحت پوشش دکتر کلابز تا به امروز در حدود ۲۰ رسته شغلی است.»
 

 از خدمات «دکتر کلابز» چطور استفاده کنیم؟

رویت‌پور در خصوص مسیری که یک کسب‌وکار برای اضافه شدن به مشتریان «دکتر کلابز» باید طی کند، می‌گوید: «مشاغل علاقه‌مند به بهره‌گیری از خدمات ما می‌توانند درخواست خرید پلتفرم باشگاه‌های مشتریان «دکتر کلابز» را از طریق وبگاه   drclubs.ir ثبت کنند. سپس در یک یا دو جلسه که به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود، اطلاعات اولیه و از پیش تعیین شده‌ای را جهت عارضه یابی از کسب‌وکارها دریافت می‌کنیم.
 
پس از طی شدن این مراحل، نوعی نیاز‌سنجی توسط مشاوران ما به‌صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد سرفصل خدماتی که دکتر کلابز می‌بایست به کسب‌وکار مورد نظر ارائه نماید، شناسایی می‌شوند. برای مثال ممکن است یک کسب‌وکار نیاز داشته باشد در کنار پلتفرم اصلی، محصولاتی مانند نوعی دستگاه POS (کارتخوان) ویژه، یا نرم‌افزارها و افزونه‌های مخصوص تحلیل اطلاعات مشتریان و وفادارسازی آنها را نیز از ما دریافت کند.»
 
وی افزود: «در ادامه وارد مرحله استقرار برنامه وفادارسازی مشتریان می‌شویم که بسته به نوع کسب‌وکار مشتری، می‌تواند از یک هفته تا دو سه ماه طول بکشد. اگر این مرحله به‌درستی انجام شود، بدون هیچ‌گونه تلاش مضاعفی سرویس‌های دکتر کلابز حدود ۲۰ تا ۳۰درصد بهینه‌سازی در فروش را برای کسب‌وکار به ارمغان می‌آورند. پس از مرحله استقرار و پیاده‌سازی، معمولا نوبت به مرحله آموزش می‌رسد و در انتها اگر مشتریان بخواهند نرخ بهینه‌سازی در فروش را تا ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش دهند، می‌توانند با تیم پشتیبانی ما قرارداد مشاوره منعقد کنند.»
 
در انتها رویت‌پور مشتاقانه از تمامی فارغ‌التحصیلان رشته‌های MBA، بازاریابی، مدیریت، نرم‌افزار و تمامی متخصصانی که در حوزه مشاوره کسب‌وکار و فعالیت دارند، دعوت می‌کند به تیم مشاوران «دکتر کلابز» ملحق شوند. وی می‌گوید: پلتفرم «دکتر کلابز» صرفا برای توسعه اهداف مشاوره در کسب‌وکار طراحی شده و می‌تواند خدماتی در حوزه مشاوره‌های کسب‌وکار که مرتبط به جذب و حفظ مشتریان است را به‌شدت بهینه‌سازی کرده و سطح آن را ارتقا دهد. مشاوران و علاقه‌مندان به حوزه کسب‌وکار می‌توانند به‌عنوان کارگزاران «دکتر کلابز» پس از انعقاد قرارداد، امکان ارائه سرویس‌ها و خدمات دکتر کلابز را در سطح کشور به‌عنوان یک شغل ویژه و متمایز و البته با درآمدی مناسب در اختیار داشته باشند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها