اخبار کرونا در چند خط؛

ورود کرونای جهش یافته به 35 کشور

در حالی که 106 میلیون و 685 هزار و 660 نفر در سراسر جهان مبتلا به کرونا هستند آخرین اخبار مربوط به این ویروس را مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۳۰۳۶۶۹

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی و ابتلای یک بچه گربه به این ویروس باعث شده تا در این کشور برنامه ای برای گرفتن تست کرونا از حیوانات خانگی مشکوک به ابتلا در نظر گرفته شود.

*با وجود اعلام های پی در پی برای عدم تجمع تماشاگران در طول برگزاری رقابت های تنیس اوپن استرالیا در افتتاحیه این رقابت ها جمعیت زیادی در ملبورن پارک حضور پیدا کردند. این رقابت ها امروز رسما آغاز شد.

*نخستین محموله واکسن چینی سینوفارم به مقدار 300 هزار دوز وارد کشور پرو شد تا واکسیناسیون علیه کووید-19 در این کشور هم آغاز شود.

*روز گذشته در چین بار دیگر برای نخستین بار از ماه دسامبر هیچ مورد ابتلا به کرونا ثبت نشد.

*سازمان جهانی بهداشت بار دیگر در رابطه با صحت واکسن آکسفورد ساخت شرکت آسترازنکا بحث و جلسه خواهد داشت. تزریق این واکسن در آفریقای جنوبی ممنوع اعلام و واکسیسناسیون همگانی با این واکسن تعلیق شده است. آکسفورد پس از ممنوعیت این واکسن در این کشور آفریقایی در تلاش برای ساختن واکسنی است که در برابر گونه جهش یافته آفریقایی بسیار موثر باشد.

*تحقیقات نشان می دهد ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور آمریکا با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش است. این نوع از واکسن جهش یافته B.1.1.7 نام دارد.

*ویروس کرونای جهش یافته موسوم به برزیلی و آفریقایی به 35 کشور جهان رسیده است.

*دولت استرالیا برای مدیریت فرایند تزریق واکسن کرونا به اتباع این کشور قصد دارد از گوشی‌های هوشمند بهره بگیرد.

*شمار مبتلایان به کرونا در نوارغزه بار دیگر افزایش پیدا کرد و به بیش از ۵۲ هزار نفر رسید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها