گفت‌و‌گو با خواستگار قلابی؛

در جلب اعتماد دخترها تخصص دارم

وقتی دید دختران به خاطر تیپ و عکس‌هایش با خودروهای لاکچری چه راحت در فضای مجازی با او دوست می‌شوند و دروغ‌هایش را باور می‌کنند، نقشه‌ای در ذهنش جرقه زد. می‌توانست از این امتیازش استفاده کند و راه صد ساله را یک شبه طی کند.
کد خبر: ۱۳۰۳۲۳۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ضمیمه تپش، می‌گوید: «وقتی خودشان به‌راحتی اعتماد می‌کنند، مقصر هستند و می‌خواهند پول‌شان را از دست بدهند.» این هفته رو‌در‌روی او نشستیم و از شگردش برای فریب دختران گفت.

به چه اتهامی دستگیر شدی؟
کلاهبرداری.

چطور کلاهبرداری می‌کردی؟
دختران راحت اعتماد می‌کردند من هم خرج زندگی‌ام را از آنها می‌گرفتم. خودشان مقصر بودند که راحت اعتماد می‌کردند.

چطور با آنها آشنا می‌شدی؟
با بعضی‌ها در اینستاگرام آشنا می‌شدم و برخی هم وقتی با خودروی شاسی بلندم مقابل‌شان توقف می‌کردم ، سوار می‌شدند. آنها فریب تیپ و ظاهرم را می‌خوردند و فکر می‌کردند من پسر یکی از طلافروشان معروف تهران هستم و خودم هم کارخانه‌ای دارم.

با همین ادعا به تو اعتماد می‌کردند؟
من در صحبت کردن‌، تبحر خاصی دارم و به‌راحتی می‌توانم طرف مقابلم را قانع کنم. طوری با دختران صحبت می‌کردم که به‌راحتی به حرف‌هایم اعتماد می‌کردند.

چطور کلاهبرداری می‌کرد؟
وقتی اعتمادشان جلب می‌شد از آنها خواستگاری می‌کردم و می‌گفتم به‌زودی همراه خانواده‌ام به خانه‌شان می‌رویم و رسمی مراسم خواستگاری انجام می‌‌شود. سپس از آنها می‌خواستم اگر پولی دارند به من بدهند تا برای‌شان طلا بخرم و سرمایه‌گذاری کنند. آنها هم مرا شریک زندگی‌شان می‌دیدند و تصور می‌کردند صلاح آنها را می‌خواهم و پول‌هایشان را به من می‌دادند. بعضی‌ها هم پول نداشتند و به بهانه تعویض طلاهای‌شان با طلای نو‌، طلاهای آنها را می‌گرفتم و فرار می‌کردم.

طلاهای سرقتی را چکار می‌کردی؟
به دو مالخر به قیمتی پائین می‌فروختم.

سراغت نمی‌آمدند؟
تنها نشانی که از من داشتند ، سیمکارتی بود که به نام خودم نبود و خاموش شده بود و آدرس یک صفحه اینستاگرامی. من هیچ ردی از خودم باقی نمی‌گذاشتم.

پس چطور شناسایی شدی؟
یکی از طعمه‌ها که پیش از این به همین شیوه از او کلاهبرداری شده بود به من شک و پلاک خودرو را یادداشت کرد. بعد از کلاهبرداری هم آن را به پلیس داد.

فکر می‌کردی دستگیر شوی؟
مگر می‌شود کار خلاف انجام دهی و به فکر دستگیری نباشی. هر لحظه احتمال دارد دستگیر شوی.

پس چرا ادامه می‌دادی؟
پول مفت و راحت آدم را درگیر می‌کند و راه فراری برایت باقی نمی‌گذارد.

یعنی تا زمانی که دستگیر نمی‌شدی ادامه می‌دادی؟
دقیقا

چقدر به دست آوردی؟
حدود ۴۰۰ میلیون تومان.

با این پول چکار کردی؟
خرج خوشگذرانی شد. البته مقداری هم خرج خود دختران می‌شد.

ارزشش را داشت؟
الان که دستگیر شدم‌، نه. آبرویم پیش خانواده‌ام رفت. پدرم مرد آبرو‌داری است .

هشدار پلیس

همیشه باید در آشنایی با افراد نسبت به وعده‌ها و پیشنهادات مالی وسوسه‌انگیز، با امتیازات غیر‌عادی که به شما می‌دهند با دید شک و تردید بنگرید. به خاطر داشته باشید زنده کردن حس حرص و طمع در مخاطب کلید و شگرد اصلی کلاهبرداران است.

فرد کلاهبردار برای فریب قربانیان از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند تا ادعاهای خود را به چشم شما حقیقی جلوه دهد به همین دلیل داشتن خودروی لوکس و گرانقیمت یا ولخرجی در ملاقات‌های اولیه تاییدی برای ادعاهای وی نیست و جزئی از نقشه و شگرد کار وی به شمار می‌آید.

برهمین اساس شما برای اطمینان از صحت ادعاهایش باید تحقیقات لازم را در خصوص هویت، شغل و شرایط اقتصادی و اجتماعی وی به عمل آورید.

در مواجهه با افرادی که به شما ابراز علاقه می‌کنند و به‌سرعت پیشنهاد ازدواج می‌دهند، شتابزده عمل نکنید و اجازه ندهید هیجانات مانع از تحقیق و قضاوت درست شما درباره افراد شود.

ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها