پشت فرمان بنتلی فلایینگ اسپور ۲۰۲۱؛

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

وقتی بحث اشرافی گری و ظرافت باشد محصولات معدودی بهتر از بنتلی فلایینگ اسپور خواهند بود. خب شما به عنوان سازنده چگونه بر جذابیت این خودرو اضافه می‌کنید؟ نظرتان درباره نسخه‌ای ارزان‌تر چیست؟
کد خبر: ۱۳۰۳۰۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، این فلایینگ اسپور ۸ سیلندر است.

هنوز هم ۵.۳ متر طول دارد، از تجهیزات بسیار زیادی سود می‌برد و لوکس‌ترین متریال را در خود جای داده است؛ اما بجای نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری پرچم‌دار از پیشرانه‌ای کوچک‌تر اما همچنان هیجان‌انگیز یعنی ۸ سیلندر ۴ لیتری سود می‌برد.

خب بیایید درباره اعداد صحبت کنیم. این پیشرانه ۸ سیلندر قدرت ۵۴۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری داشته و از این نظر ۸۴ اسب بخار و ۱۳۰ نیوتون متر کم‌توان‌تر از مدل پرچم‌دار می‌باشد البته فلایینگ اسپور ۸ سیلندر وزن کمتری هم داشته و ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است بنابراین اگرچه در روی کاغذ با قدرت کمتری روبرو هستیم اما از نظر پرفورمنس و به ویژه احساس راننده در جاده تفاوت بسیار کمی بین دو مدل فلایینگ اسپور دیده می‌شود.

بنتلی می‌گوید این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای دارد که تنها دو دهم ثانیه کندتر از مدل ۱۲ سیلندر می‌باشد.

البته عددی که واقعاً اهمیت دارد قیمت است. اگرچه قیمت ۱۵۳۹۰۰ پوندی فلایینگ اسپور ۸ سیلندر خیلی ارزان نیست اما ۱۴۴۰۰ پوند کمتر از نسخه ۱۲ سیلندر می‌باشد هرچند خریداران این دسته از خودروها اهمیت چندانی به این رقم‌ها نمی‌دهند.

این خودرو به خاطر وزن کمتر خود تیزتر حس می‌شود و در واقع فلایینگ اسپور را به حد اعلای خود می‌رساند.

این پیشرانه ۴ لیتری در گروه فولکس‌واگن کاملاً شناخته شده است زیرا نیروبخش هر محصولی از لامبورگینی اوروس گرفته تا آئودی RS6 آوانت می‌باشد بنابراین اگرچه از نظر خاص بودن به پای پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری نمی‌رسد اما قطعاً از نظر شخصیت و توانایی‌ها چیزی کم ندارد.

علیرغم تعداد سیلندر و حجم کمتر، این پیشرانه ۸ سیلندر در زمان روشن شدن صدای بیشتری دارد. در جایی که نیروگاه ۱۲ سیلندر کاملاً آرام و نرم است پیشرانه ۸ سیلندر صدای خشن‌تری را در دور درجا تولید می‌کند.

بنتلی می‌گوید این کار را به عمد انجام داده زیرا پیشرانه ۸ سیلندر باید تجربه رانندگی درگیر کننده تری را ارائه کند.

در سرعت‌های پایین و سواری‌های روزمره، پیشرانه ۸ سیلندر همان شخصیت همیشگی فلایینگ اسپور را حفظ کرده و کاملاً ریلکس حس می‌شود.

شما کاملاً در کابین فرو رفته‌اید و خبری از صدای جاده یا لاستیک نیست و تنها غرش پیشرانه از اگزوز به گوش می‌رسد.

به سختی می‌توان وجود ناهمواری‌ها در جاده را حس کرد هرچند رینگ‌های ۲۲ اینچی این خودرو در چاله‌ها باعث لرزش می‌شوند. تکان های بدنه به خوبی کنترل شده‌اند اما پیشنهاد می‌کنیم رینگ‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید تا به‌صورت نرم‌تری از دست‌اندازها رد شوید.

این پیشرانه همچنین به تکنولوژی خاموش کردن نیمی از سیلندرها مجهز بوده و این امر بر آرامش کابین می‌افزاید اما انتظار نداشته باشید که در مصرف سوخت خیلی صرفه‌جویی شود چراکه مصرف سوخت ترکیبی خودرو برابر با ۱۲.۷ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

از نظر آرامش و رفاه کابین تفاوتی بین پیشرانه ۸ و ۱۲ سیلندر فلایینگ اسپور وجود ندارد اما در سر پیچ‌هاست که تفاوت‌ها اندکی آشکار شده و مدل ۸ سیلندر اشتیاق بیشتری به سریع رفتن دارد.

اجازه دهید یک‌چیز را روشن کنیم و آن اینکه فلایینگ اسپور، پورشه ۹۱۱ نیست. علیرغم پیشرانه‌ای سبک‌تر، این خودرو بیش از ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن داشته و سنگین‌وزن محسوب می‌شود؛ اما وزن کمتر در دماغه و توزیع بهتر وزن به همراه بازنگری در سیستم تعلیق و فرمان باعث شده‌اند این خودرو چابک‌تر از مدل پرچم‌دار باشد.

فلایینگ اسپور را خودرویی چابک و سبک نخواهید دانست اما بخش جلو احساس بهتری در عبور از پیچ‌ها داشته و فرمان پذیری تمامی چرخ ها به این موضوع کمک می‌کند.

از نظر دینامیکی شاهد عملکرد احساس‌برانگیزی هستیم. سیستم تعلیق بادی سه محفظه‌ای باعث شده سواری نرم و کنترل شده‌ای در هر سرعتی وجود داشته باشد و سیستم آنتی رول فعال ۴۸ ولتی این سدان بزرگ را به‌صورت تخت نگه می‌دارد. سیستم چهار چرخ محرک نیز کشش خودرو را در هر سرعتی تضمین کرده است.

خریداران در داخل کابین می‌توانند آپشن های بسیار زیادی را برای تریم و چرم انتخاب کنند. ۱۴ هزار پوند صرفه‌جویی انجام شده با انتخاب مدل ۸ سیلندر به سرعت می‌تواند محو شود چراکه برای مثال بسته سفارشی مولینر به تنهایی ۱۴۵۴۵ پوند قیمت داشته و شامل چرم دوخت الماسی، رینگ‌های ۲۲ اینچی، پوشش سقف چرم و پدال‌های اسپورت می‌باشد.

بسته سفارشی بلک لاین که باعث حذف جزئیات کرومی بدنه و اضافه شدن عناصر مشکی می‌باشد ۳۵۸۵ پوند قیمت داشته و نمایشگر مرکزی چرخان هم با بهای ۴۸۲۰ پوند در دسترس می‌باشد.

خودروی حاضر در تست در کل بیش از ۵۱ هزار پوند آپشن داشته است. زمانی که بدانید رولزرویس گوست قیمت پایه ۲۳۳ هزار پوندی دارد قطعاً بنتلی خودروی باارزش‌تری به نظر خواهد رسید.

بنتلی فلایینگ اسپور پیش از این ۵ ستاره کامل را از ما دریافت نموده و خودروی لوکس سال ۲۰۲۰ مجله اتو اکسپرس لقب گرفته است. این حقیقت که نسخه ۸ سیلندر فلایینگ اسپور قیمت ارزان‌تری داشته و سواری هیجان‌انگیزتری را ارائه می‌کند باعث شده گل سرسبد خانواده باشد. این خودرو نه تنها مهندسی بسیار خوبی دارد بلکه از توانایی‌های گسترده‌ای سود می‌برد.

مشخصات بنتلی فلایینگ اسپور ۸ سیلندر:
قیمت: ۱۵۳۹۰۰ پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: ۵۴۲ اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۱۸ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۱۲.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

 

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

آشنایی با کشتی لوکس بریتانیایی (+فیلم و تصاویر)

 

تعداد بازدید : 142

 

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها