جوان ربوده شده در کمتر از ۲۴ ساعت از چنگال آدم ربایان نجات یافت

دستگیری سه آدم ربا در کرج

اخاذی از خانواده های کارگران؛

گروگانگیران قاتل، پای میز محاکمه

پرونده خواهر و برادری که با همدستی دو مرد دیگر با ربودن کارگران، از خانواده آنها اخاذی می‌کردند با قتل یکی از طعمه‌هایشان وارد فاز جنایی شد. متهمان قرار است به‌زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل و آدم‌ربایی محاکمه شوند.
کد خبر: ۱۳۰۲۸۸۰

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، این پرونده از سال۹۵ و به دنبال گزارش‌های مشابه آدم‌ ربایی در یکی از شهرهای اطراف تهران تشکیل شد.

بررسی شکایت‌ها نشان داد، سه مرد و یک زن، سراغ کارگران ساختمانی رفته و به بهانه کار، آنها را سوار ماشین کرده و بعد با تهدید، دست و پایشان را بسته و در تماس با خانواده‌شان درخواست چهار میلیون تومان کرده بودند. متهمان پس از گرفتن پول، گروگان را آزاد می‌کردند.

یکی از گروگان ها گفت: کارگر ساختمانم و در کنار خیابان منتظر کار بودم که خودروی پژویی مقابلم توقف کرد و پیشنهاد کار داد. سوار شدم که در میان راه سه سرنشین خودرو با چاقو تهدیدم کرده و وقتی فهمیدند پولی همراه ندارم مجبورم کردند با خانواده ام تماس بگیرم و درخواست چهار میلیون تومان کنم. وقتی خانواده ام پول را واریز کرده، من را با دست بسته در بیابان رها کردند. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که ماموران با جسدی در حاشیه شهر روبه‌رو شدند که خفه شده بود. با شناسایی هویت مقتول، مادرش به ماموران گفت: پسرم کارگر است و هر روز برای کار از خانه بیرون می‌رود. چند روز قبل مرد ناشناسی با تلفن پسرم با من تماس گرفت و ادعا کرد او را گروگان گرفته و باید چهار میلیون تومان به حسابش واریز کنم. به‌سختی توانستم این پول را جور و به حساب گروگانگیران واریز کنم اما بعد از آن از پسرم خبری نشد.

بررسی‌ها نشان داد، این مرد هم در دام آدم‌ربایان تحت تعقیب گرفتار شده است. با ردیابی دوربین‌ها، رد خودروی پژو متهمان به دست آمد و چهار گروگانگیر دستگیر شدند.

زنی که عضو این باند بود در تحقیقات گفت: من همراه برادرم و دو مرد دیگر، کارگران را ربوده و از آنها اخاذی می‌کردیم. آخرین گروگان را داخل صندوق عقب انداخته بودیم که آنجا خفه شد. من فقط پوششی برای اعتماد طعمه‌ها بودم.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهمان به‌زودی محاکمه می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها