دانشمندان در حال توسعه یک تلفن هوشمند هستند که می تواند با استفاده از یک نرم افزار خاص ، ابتلای فرد به کرونا را از روی بزاق او در حدود 10 دقیقه تشخیص دهد.
کد خبر: ۱۳۰۲۷۸۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، این نرم افزار، تلفن همراه را با میکروسکوپ کوچکی جفت می کند که نمونه بزاق را برای اثبات ویروس تجزیه و تحلیل می کند.

هدف این تیم که توسط دانشگاه آریزونا طراحی شده است  ترکیب سرعت آزمایش آنتی ژن با دقت آزمایش زنجیره ای پلیمراز یا PCR است.

این فناوری در ابتدا به عنوان یک روش ارزان قیمت برای شناسایی ویروس توسعه داده شد اما با توجه به بیماری همه گیر در حال تغییر است.

این فرآیند که در مجله Nature Protocols گزارش شده شامل یک میکروسکوپ و یک ورق با روکش موم است. این ورق کاغذ میکروسیال نامیده می شود که نمونه را از طریق کانال های خاصی هدایت می کند.

اگر ذرات ویروس کرونا به اندازه کافی وجود داشته باشد آنتی بادی به هر یک متصل می شود.

محققان توضیح دادند در زیر میکروسکوپ ، ذرات پاتوژن به صورت توده های کمی از دانه های فلورسنت نشان داده می شوند که کاربر می تواند آنها را بشمارد.

طبق گفته محققان ، کل مراحل - افزودن مهره ها به نمونه ، خیساندن کاغذ در نمونه ، سپس گرفتن عکس تلفن هوشمند از آن در زیر میکروسکوپ و شمردن مهره ها - 10 تا 15 دقیقه طول می کشد.

گفته می شود که کار کردن روی آزمایشی که "نتایج سریع و دقیق" نیز ارائه می دهد بسیار جالب است.

این تلفن های هوشمند به راحتی می توانند مشکوک بودن و یا نبودن یک فرد در زمینه ابتلا به ویروس را تشخیص بدهند.

ساخت موبایل ضدکرونا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها