رییس اداره امور شعب بانک ملی استان در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

نقش 50 هزار میلیاردی بانک ملی استان در تحقق شعار جهش تولید

تمام تراکنش‌های بانکی فاقد «کد شهاب» از امروز در ساتنا برگشت می‌خورند، بنابراین افراد حقیقی یا حقوقی که کدملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار نکرده باشند، نمی‌توانند از این خدمت بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۳۰۲۱۷۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، بانک مرکزی در راستای شفافیت هویت صاحبان تراکنش‌های بانکی با قاطعیت هرچه بیشتر، نسبت به راه اندازی «سامانه نهاب» با همکاری سازمان‌هایی از جمله «ثبت احوال کشور»، «ثبت شرکت‌ها»، «وزارت کشور» و سایر نهادهای ذی ربط اقدام کرده است که بدین منظور، از امروز تمام تراکنش‌های فاقد «کد شهاب» در «ساتنا» برگشت می‌خورند.
 
گفتنی است که "کد شهاب" همان کدملی برای اشخاص «حقیقی» و «شناسه ملی» برای اشخاص حقوقی است و این اقدام بانک مرکزی بلافاصله در سایر سامانه‌های بین بانکی و پس از آن در سامانه‌های درون بانکی اجرا می‌شود.
 
بنابراین، افراد حقیقی یا حقوقی که کدملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار نکرده باشند، نمی‌توانند از خدمات بانکی بهره‌مند شوند. همچنین، این اقدام بر فعالیت مشتریانی که اطلاعات هویتی ایشان نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری موجود است، تاثیری نخواهد داشت و صرفاً حساب‌ها و تراکنش‌هایی را که فاقد شناسه ملی هستند را برگشت می‌زند.
 
در این بین، لازم است بدانید که ساتنا سامانه‌ای الکترونیکی است که پردازش و تسویه تراکنش‌های بین بانکی و دستور پرداخت‌های فوری را به صورت انفرادی و آنی انجام می‌دهد. در این سامانه مشتریانی که در بانک ملی دارای یکی از انواع حساب (جاری، پس انداز و کوتاه مدت) هستند، می‌توانند نسبت به انتقال وجوه (مبالغ بیش از ۱۵ میلیون تومان) به حساب خود و یا سایر افراد در سایر بانک‌ها اقدام کنند.
 
سامانه ذکر شده به مشتریان یک بانک این امکان را می‌دهد تا با مراجعه به شعب بانک خود و یا از طریق سامانه اینترنتی بانک حواله‌هایی با مبالغ بیش از ۱۵ میلیون تومان را به هر حسابی در هر بانکی انتقال دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها