افزایش شمار فوتی های کرونایی در بریتانیا به شیوع ویروس جدید در این کشور نسبت داده می شود.
کد خبر: ۱۲۹۸۹۷۸

به گزارش جام جم آنلاین ، واکسیناسیون کرونا در سراسر جهان نیز ادامه دارد و دولت ها امیدوارند که این واکسن در برابر گونه جدید و جهش یافته کرونا نیز موثر باشد.

آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

*انگلیسی نسبت به واکسن خودشان یعنی آکسفورد بسیار امیدوار هستند. فعلا میلیون ها شهروند در این کشور تحت شدترین قوانین محدود کننده قرار دارند اما به محض پایان این محدودیت ها 24 میلیون میلیون نفر در این کشور علیه کرونا واکسیناسیون خواهند شد که این اتفاق تا شب عید پاک رخ خواهد داد. محققان انگلیسی مدعی هستند که واکسن آکسفورد منجر به ریشه کن کردن ویروس کرونا خواهد شد.

*در لندن آنقدر اوضاع بحرانی است که پزشکان در بخش مراقبت های ویژه دوباره به شرایطی رسیده اند که چه کسی بستری شود، چه کسی نشود. به عبارت دیگر چه کسی زنده بماند و چه کسی نماند. ظرفیت بیمارستان ها پر است و تخت خواب خالی برای بخش مراقبت های ویژه باقی نمانده است.

*سازمان جهانی بهداشت استفاده از واکسن فایزر/بایونتک را برای کشورهای در حال توسعه تایید کرد.

*بن شافین سناتور آمریکایی به دلیل ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست داد.

*با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور کره جنوبی، مقامات این کشور محدودیت های کرونایی و منع آمد و شد را تشدید کردند.

*در اسپانیا زدن واکسن کرونا اجباری نیست اما اشخاصی که این واکسن را نزنند نامشان ثبت خواهد شد و ممکن است برخی از محدودیت ها برای فعالیت ها و سفرهای آنها به وجود بیاید.

*واکسنی که هندی ها مورد استفاده قرار خواهند داد آکسفورد است که از سوی آسترازینکا به تولید رسیده است. خبر برخی از منابع حاکی از آن است که واکسن کرونای آکسفورد در دوز 50 میلیونی در این کشور وجود دارد و برای واکسینه همگانی آماده است.

*بین محققان هنوز بحث های بسیار زیادی در رابطه با فاصله بین تزریق واکسن اول و دوم کرونا برای هر فرد است. عده ای از محققان می گویند فاصله باید 12 هفته باشد اما عده ای دیگر می گویند فقط باید سه هفته از تزریق واکسن نخست گذشته باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها