بررسی‌های آماری از آمریکا نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طی یک روز گذشته حدود ۲۲۹ هزار نفر افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۲۹۸۷۷۳

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۲۲۸,۴۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۳,۴۳۸ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روز گذشته مقداری کاهش داشته است.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در آمریکا به ۲۰,۴۴۵,۶۵۴ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۳۵۴,۲۱۵ تن افزایش یافت.

شبکه «سی‌ان‌ان» چند روز پیش گزارش داده بود، رقم دویست‌وپنجاه هزار قربانی کرونا آنهم طی فقط ده ماه در ایالات متحده، از تعداد فوتی‌های سالانه در این کشور بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) بیشتر است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، فرماندار ایالت کالیفرنیا بامداد پنجشنبه خبر داد دومین مورد ابتلا به سویه جدید ویروس کووید۱۹ که به کرونای انگلیسی معروف شده، در این ایالت رخ داده است.

۳۵۰۰ فوتی بر اثر کرونا طی یک روز در آمریکا

این در حالی است که روز قبل از آن نیز فرماندار ایالت کلرادو اعلام کرده بود اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی، در این ایالت شناسایی شده است.

چند روز پیش «آنتونی فائوچی»، رئیس مرکز بیماری‌های در آمریکا هشدار داد که ممکن است همه گیری بیماری کووید ۱۹ پس از جشن‌های کریسمس، آمریکا را به یک «نقطه حساس» برساند.

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که بامداد پنجشنبه تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از ۸۳ میلیون نفر عبور کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها