حوادث بین الملل؛ ایالت متحده

پلیس مینیاپولیس جان یک مرد دیگر را گرفت

پلیس مینیاپولیس اواخر روز چهارشنبه یک مرد را در جریان یک تبادل آتش کشت؛ این نخستین فردی است که از زمان مرگ جورج فلوید به ضرب گلوله افسران پلیس مینیاپولیس کشته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۸۷۰۵
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین از رویترز، اداره جرائم جنایی مسئولیت تحقیقات در خصوص این پرونده را برعهده دارد. جزئیات درباره هویت، سابقه یا نژاد مردی که در این رویداد کشته شد هنوز مشخص نشده است.
"مداریا آرادوندو"، رئیس پلیس مینیاپولیس در کنفرانسی خبری گفت: اظهارات شاهدان نشان می‌دهد که مرد کشته شده بعد از آن که پلیس خودرویش را متوقف کرد، ابتدا به سمت پلیس شلیک کرد و سپس افسران پلیس به مظنون شلیک کردند.
 
پلیس مینیاپولیس جان یک مرد دیگر را گرفت
وی افزود: دوربین لباس افسران پلیس روشن بوده و به زودی تصاویر این دوربین‌ها منتشر خواهند شد.
معترضان در اعتراض به این اقدام پلیس در مقابل یک پمپ بنزین در نزدیکی محل این تیراندازی که در کمتر از یک مایلی محل قتل جورج فولید رخ داده بود، تجمع کردند و مقامات از آنها خواستند تا از انجام هرگونه رفتار مخرب مجرمانه و خشوت‌آمیز اجتناب کنند.
آرادوندو در این کنفرانس خبری گفت: می‌دانم که تعدادی از مردم در صحنه تیراندازی جمع شده‌اند. ما می‌خواهیم هر کار می‌توانیم برای حفظ حقوق تجمع و اعتراض آزادانه مردم انجام دهیم اما بار دیگر تاکید می‌کنم که نمی‌توانیم اجازه دهیم مردم از خودشان رفتار مخرب مجرمانه نشان دهند.  
وی از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند و به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض کنند.
این رویداد حدود هفت ماه پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در تاریخ ۲۵ مه سال جاری میلادی به دست افسران پلیس مینیاپولیس رخ داد. ویدیویی از بازداشت و قتل جورج فلوید منتشر شد که نشان می‌داد یک پلیس سفیدپوست حدود ۹ دقیقه زانوی خودش را روی گردن او فشار داد و او را خفه کرد. پس از آن موجی از محکومیت‌ها و اعتراضات سراسری به جریان افتاد.  


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها