نقش بی‌بدیل سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در مدیریت منطقه باعث شده بود تا بسیاری از دشمنان قصد از میان برداشتن وی را داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۹۸۶۳۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دفاع پرس، سال ۱۳۳۵ در روستای دورافتاده قنات ملک شهرستان رابر استان کرمان در خانواده سلیمانی فرزندی به دنیا آمد که نام او را قاسم گذاشتند. کسی که بعد‌ها در جریان مبارزه با دشمنان، استکبار را به زانو درآورد و آوازه اقتدار و صلابتش مرز‌های کشور را درنوردید.
او در ۱۲ سالگی زادگاه خود را برای یافتن کار ترک کرد و در کرمان به کار بنایی مشغول شد و مدتی بعد به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد. از همان زمان فعالیت‌های انقلابی را آغاز کرد تا اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد. او در ابتدای جنگ فرماندهی دو گردان از نیرو‌های کرمانی را برعهده گرفت و سپس به پیشنهاد سردار شهید حسن باقری، تیپ جدیدی از نیرو‌های کرمان را تشکیل داد که اندکی بعد در زمستان سال ۶۱ به لشکر ۴۱ ثارالله (ع) ارتقا یافت که شامل نیرو‌هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شد.

سلیمانی در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت.

زندگی فرمانده خستگی ناپذیر+ فیلم

پس از جنگ برای این فرمانده، دوران جدیدی در میادین نبرد آغاز شد تا آنجا که به واسطه حضور در مرز‌های شرقی و سابقه مبارزه با اشرار و باند‌های مواد مخدر در مرز‌های ایران و افغانستان، در سال ۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا از کرمان به تهران فراخوانده و مسئولیت نیروی قدس سپاه به او سپرده شد.

در این سال‌ها سردار سلیمانی در تقویت نیرو‌های حزب الله و مبارزان فلسطینی نقش ویژه‌ای داشت که نمود آن در پیروزی حزب الله در نبرد‌های ۳۳ روزه و پیروزی جهادگران فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه مشهود است.

اوج فرماندهی سردار سلیمانی در نیروی قدس به سال‌های حمله داعش و تکفیری‌ها به کشور‌های عراق و سوریه باز‌می‌گردد. او در عراق بسیج نیرو‌های مردمی «حشدالشعبی» را تشکیل داد و توانست با کمک دیگر گروه‌های مقاومت عراقی داعش را در این کشور زمین بزند.

زندگی فرمانده خستگی ناپذیر که القابش دشمن را میترساند+ فیلم

او همچنین با تشکیل گروه‌های مقاومتی از نیرو‌های افغانستانی، پاکستانی و حتی اهل سنت ایرانی واسطه تشکیل فاطمیون و زینبیون و حیدریون شد که به مبارزه با گروه‌های تکفیری در سوریه پرداختند. نقش بی بدیل وی در مدیریت منطقه باعث شده بود تا بسیاری از دشمنان قصد از میان برداشتن وی را داشته باشند، چنانچه القابی مانند «شبح فرمانده»، «قدرتمندترین فرد خاورمیانه» و «کابوس اسرائیل» از سوی آمریکا و اسرائیل به وی داده شده بود.

سردار سلیمانی به واسطه حضور در صحنه مبارزه با داعش در اسفند سال ۱۳۹۷ نشان ذوالفقار که عالیترین نشان نظامی ایران است را از سوی فرمانده معظم کل قوا دریافت کرد.

زندگی فرمانده خستگی ناپذیر که القابش دشمن را میترساند+ فیلم

او سرانجام پس از سال‌ها مبارزه و جهاد در میادین حق علیه باطل سراجام در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله پهپادهای آمریکایی به خودروی حامل وی و ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در ادامه زندگینامه‌ای از سردار خستگی ناپذیر جبهه‌ها را که توسط هنوزمند کشورمان خانم فاطمه عبادی با شن به تصویر کشیده شده، می‎بینید.

تعداد بازدید : 31
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها