خلاصه ای از اخبار مهم ورزش جهان را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۲۹۷۴۱۱

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار دنیای ورزش در رسانه های مختلف جهان است.

 

*لوییس همیلتون راننده بریتانیایی فرمول یک چند روز پیش به عنوان شخصیت برتر ورزشی سال 2020 انتخاب شد. او در سالی که گذشت برای هفتمین بار قهرمان فرمول یک شد و به رکورد شوماخر افسانه ای رسید. همیلتون در گفت و گویی که اخیرا با تلگراف انجام داده چنین گفت: من درست در جایی ایستاده ام که رویایش را داشتم. هیچ چیز بهتر از باور رویاها نیست.

*سبک مغزترین ورزشکار جهان، این عنوان نامحترمانه ای است که نشریه دیلی میل انگلیس به نواک جوکوویچ تنیسور صربستانی داده است. دیلی میل به این دلیل چنین لقب نامحترمانه ای به جوکوویچ داده که این ورزشکار در اوج پاندمی کرونا اقدام به برگزاری یک تورنمنت کم اهمیت در کرواسی کرد. او مدیریت این رقابت ها را بر عهده داشت. جوکوویچ بعد از این تورنمنت به کرونا مبتلا شد. نتیجه تست کرونای چند ورزشکار از همین تورنمنت دیگر نیز مثبت اعلام شده بود.

*مسئولان برگزاری المپیک 159 میلیون دلار دیگر برای افتتاحیه و اختتامیه المپیک سال آینده کنار گذاشتند این در حالی است که مردم ژاپن به دلیل شرایط بد اقتصادی و همچنین پاندمی کرونا راضی به برگزاری المپیک در کشورشان نیستند و می خواهند این دوره از رقابت ها کنسل شود.

*در سالی که گذشت ورزش هندوستان از لحاظ دوپینگ کردن در صدر کشورهای جهان قرار گرفت. ورزشکاران کشور آفریقای جنوبی هم در رده دوم قرار گرفتند.

*مجله تاک اسپورت پیش بینی می کند سرگردان ترین سال تاریخ ورزش جهان در پیش رو است. در سال 2020 حدود 83 درصد از تورنمنت های معتبر جهان به دلیل کرونا به تعویق افتاد. پیش بینی می شود که در سال 2021 نیز حدود 40 درصد از تورنمنت ها به تعویق بیفتد. با توجه به آمار 83 درصدی سال 2020 تاک اسپورت پیش بینی می کند ترافیک عظیمی در تاریخ ورزش جهان از لحاظ تعویق رقابت های ورزشی رقم بخورد که می تواند منجر به به منتفی شدن کلی برخی از تورنمنت های جهانی شود، بدان معنا که حتی در فرصت های بعدی هم برگزار نخواهد شد.

*بر اساس گزارش روزنامه جنجالی گازتا دلو اسپور ایتالیا برخی از اعضای تیم ملی واترپولوی این کشور مرتکب دوپینگ شده اند که البته هنوز محرز نشده است. در سالی که گذشته به دلیل غفلت مسئولان آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ موارد زیادی از مصرف داروهای نیروزا در جهان رخ داد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها