دولت آمریکا DJI را به همکاری در نقض گسترده حقوق بشر در چین از طریق جمع‌آوری اطلاعات هویتی و نظارت گسترده بر مردم متهم کرده است.
کد خبر: ۱۲۹۵۸۰۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، وزارت بازرگانی آمریکا شرکت DJI که از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پهپاد در دنیا یاد می‌شود را در لیست تحریم‌ها قرار داد. این شرکت چینی به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا شناخته شده و شرکت‌های آمریکایی حق مراوده تجاری با آن را ندارند.
دولت آمریکا پیشتر هواوی را نیز به منظور جلوگیری از دسترسی آن به فناوری‌های آمریکایی در لیست مشابهی قرار داد. قرارگیری DJI در لیست تحریم کار این شرکت در تأمین قطعات پهپادها از شرکت‌های آمریکایی را سخت‌تر می‌کند و بر زنجیره تأمین آن نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.
 
تحریم شرکت چینی DJI از سوی آمریکا+عکس

دولت آمریکا DJI را به همکاری در نقض گسترده حقوق بشر در چین از طریق جمع‌آوری اطلاعات هویتی و نظارت گسترده بر مردم متهم کرده است. این شرکت پهپادهای خود را برای نظارت بر مردم ناحیه خودمختار «شین جیانگ» در اختیار دولت چین قرار داده و به گزارش بلومبرگ احتمالاً یکی از دلایل قرارگیری آن در لیست تحریم‌های آمریکا همین مورد بوده است.
پهپادهای چینی به یکی از نگرانی‌های دولت آمریکا تبدیل شده‌اند و استفاده از آن‌ها در بسیاری از آژانس‌های دولتی محدود یا ممنوع شده است. وزارت کشور آمریکا ژانویه سال جاری میلادی از زمین گیر کردن بیش از ۸۰۰ پهپاد چینی این وزارتخانه به منظور بررسی احتمال وجود آسیب‌پذیری در آنها و حمله سایبری توسط چین خبر داد. وزارت دادگستری آمریکا نیز خرید پهپادهای خارجی از جمله پهپادهای شرکت DJI را به دلایل مشابه ممنوع اعلام کرده است.
 
تحریم شرکت چینی DJI از سوی آمریکا+عکس

پیش‌بینی می‌شود قرارگیری DJI در لیست تحریم‌ها تنش‌ها میان پکن و واشنگتن را بیشتر کند. دولت ترامپ پیشتر هواوی، وی‌چت، تیک‌تاک و همچنین تراشه ساز چینی SMIC را به خاطر نگرانی‌های امنیتی در لیست تحریم‌ها قرار داده است.
اوایل مرداد ماه امسال شرکت‌های Synacktiv و GRIMM با انتشار گزارش‌هایی جداگانه اعلام کردند که اپلیکیشن اندرویدی شرکت DJI توانایی دور زدن سپرهای امنیتی گوگل پلی استور را دارد. به گفته آن‌ها چنین قابلیتی معمولاً در اپ‌های مخرب دیده می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها