کد خبر: ۱۲۹۵۲۱۲
راهنمای جامع زندگی در ترکیه
 
اگر ترکیه را به عنوان مقصد دوران بازنشستگی خود می بینید، جایی که خانواده تان باقیمانده سال های زندگی خود را سپری کنند، یا اینکه به دنبال جایی هستید تا فارغ از شرایط زندگی احساس کنید در خانه خود حضور دارید، بهتر نیست قبل از تحقق رویاهایتان به خوبی تحقیق کنید؟ در این راهنما به شما شرایط زندگی در ترکیه به عنوان مهاجر، مکان زندگی مهاجران در ترکیه و شرایط لازم برای مهاجرت بیان می شود.
 
ترکیه چگونه جاییست؟
 
ترکیه کشوری پهناور با چشم اندازهای متنوع، از کوهستان ها تا دشت های نمکی تا آبی عمیق دریای مدیترانه می باشد. ترکیه ترکیبی فوق العاده از فرهنگ شرق و غرب است.
 
گرچه اکثریت مردمان این کشور مسلمان هستند، اما بخشی از جمعیت این کشور را سکولارها تشکیل می دهند. نگرش های محافظه کارانه، سیاست حزب راست در این کشور وجود دارد و زندگی در ترکیه به شما احساس زندگی در اروپا را خواهد داد. این شرایط در فروشگاه ها و سوپرمارکت های بزرگ، کافه های بزرگ و مُد زنان بیشتر مشهود است.
 
مردمان ترکیه بسیار مهربان و مهمان نوازند. در اکثر نقاط توریستی، رستوران ها و فروشگاه هایی با کارکنان چند زبانه هستند که به انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و روسی تکلم می کنند. البته اگر بتوانید کمی زبان ترکی را بیاموزید، احترام بیشتری به شما خواهند گذاشت. زندگی در ترکیه راحت تر و کم استرس تر از سایر کشورهای غربی می باشد.
 
آیا زندگی در ترکیه فکر خوبیست؟
 
ترکیه آب و هوای فوق العاده، سبک زندگی سالم و فعال دارد و برای اکثر مهاجران به ازای پولی که خرج می کنند، ارزش زیادی دریافت خواهند کرد.
 
راهنمای جامع زندگی در ترکیه

قبل از مهاجرت و خرید ملک در ترکیه توصیه می شود یک جا را اجاره کنید، درآمد و وضعیت اقامت خود را ارزیابی کنید و از همه مهم تر ببینید نیازهای بهداشتی شما فراهم می شود. یادگیری زبان کمک شایان توجهی می کند. تمام کارگزاری های رسمی ترکیه فقط به زبان ترکی صحبت می کنند و اگر زبان بلد نباشید، اوضاع خیلی سخت می شود. داشتن شغل با درآمد ثابت بسیار اهمیت دارد. ترکیه مقصدی ارزشمند برای شماست، بخصوص اگر درآمد شما بر اساس یکی از ارزهای مهم باشد نه لیر.
 
نکات مهم قبل از سفر به ترکیه
 
اگر برنامه دارید به ترکیه مهاجرت کنید، با انگلیسی زبان های زیادی در طول روز برخورد نمی کنید، بنابراین ارتباط روزمره بسیار چالش آمیز خواهد بود. شما به کشور مسلمان می روید، پس باید با شرایط فرهنگی و دینی این کشور سازگار شوید. شرایط در ترکیه کمی متفاوت است. برخی از جاها بسیار محافظه کاری می طلبد.
 
در ماه رمضان، اگر در ملاء عام بخورید، بیاشامید یا سیگار بکشید، جریمه خواهید شد. به احتمال زیاد با گرمی از شما استقبال می شود. ترک ها همیشه سعی می کنند تا احساس راحتی ایجاد کنند. اما قرار نیست کاملاً با آن ها یکی شوید. به همین دلیل اکثر مهاجران در مناطق مهاجرنشین زندگی می کنند.
 
ترک ها پیاده روها و رانندگان بی دقتی هستند، پس هنگام عبور از خیابان خیلی مراقب باشید. وقتی قانون و روندی متناسب با نیاز ترک ها نباشد، از آن تبعیت نمی کنند، پس حواس تان به زندگی در ترکیه باشد و قرار نیست همه چیز طبق روال باشد.
 
به یافتن شغل در ترکیه تکیه نکنید. قوانین ترکیه خیلی باب میل خارجی های جویای کار نیست و اکثر شرکت ها به زبان ترکی برای جذب نیرو خیلی اهمیت می دهند. البته اگر قرار است از شرکتی به شرکت دیگر بروید یا ارتقاء شغلی را تجربه کنید، درآمد بیشتر دور از تصور نخواهد بود.
 
از کشور، غذا، فرهنگ و دیگر موارد ترکیه انتقاد نکنید، حتی اگر دوست ترک زبان شما این کار را می کند. قهوه ترک آنقدرها هم که فکر می کنید جالب نیست. این بدان معنا نیست که آن ها قهوه نمی خورند، اما چای نوشیدنی اصلی آن هاست.
 
زندگی در ترکیه: محاسن و معایب
 
معایب
 
·        هنگام ثبت نام اقامت در ترکیه و دریافت مجوز کاری یا هر چیز دیگر، با کاغذبازی زیادی مواجه می شوید. باید به چندین اداره جات دولتی بروید که روزانه چند ساعت باز هستند و ممکن است حتی با اطلاعات ضد و نقیضی مواجه شوید. حواس تان باشد خیلی از اداره ها به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند.
 
·        هیچ استاندارد جهانی برای صلاحیت بازرگانان وجود ندارد.
 
·        هر کسی در ترکیه ادعا می کند که لوله کش، برقکار، سازنده، کاشی کار و گچ کار است و وقتی دنبال افراد حرفه ای این مشاغل می گردید، با چالش مواجه خواهید شد.
 
·        با این وجود هیچ آموزش یا شایستگی برای تجارت ساختمانی وجود ندارد و اگر ایده های بهتری برای انجام امور مرتبط داشته باشید، موفق تر خواهید بود.
 
حیوانات ولگرد
 
حیوانات ولگرد زیادی از جمله سگ و گربه در خیابان ها دیده می شوند و در ابتدا برای مهاجران شوکه کننده است. اما اوضاع بهتر می شود. می توانید به صورت داوطلبانه و کمک به نهادهایی که از حیوانات ولگرد حمایت می کنند، یاری برسانید. یا اینکه یک یا چند حیوان خانگی را برای نگهداری بپذیرید.
 
محاسن
 
سبک زندگی در ترکیه فوق العاده است
 
اکثر سال آب و هوای ترکیه خوب است و می توانید به بیرون بروید. می توانید روی تراس غذا میل کنید و از قدم زدن در بهار، پاییز و حتی زمستان لذت ببرید- حتی در روزهای سرد مردم به تراس می روند و از خورشید زمستانه لذت می برند.
 
غذاهای ترکیه هیجان انگیز هستند
 
محصولات تازه محلی زیادی در این کشور وجود دارد. بازارهای محلی مکان مناسبی برای خرید وسایل روزمره از جمله میوه، سبزیجات، گوشت، پنیر و نان هستند و لازم نیست به سراغ سوپرمارکت و وسایل بسته بندی شده بروید.
 
هزینه پایین زندگی
 
اگر درآمدی خارج از کشور ترکیه دارید (مثل بازنشستگی، سرمایه گذاری و غیره) بهتر است برای رفاه بیشتر کاری در ترکیه دست و پا کنید. محصولات محلی بسیار مقرون به صرفه هستند و به لحاظ خوراک مشکلی نخواهید داشت. هزینه شما در قیاس با زندگی در بریتانیا بسیار پایین تر خواهد بود.
 
زندگی در ترکیه چقدر هزینه دارد؟
 
ترکیه مقصد خوبی به لحاظ ارزش پولی است و درآمد خیلی از مهاجران دوام خوبی در ترکیه می آورد و آن ها بهتر از کشور اصلی خود قادر به خرید خواهند بود. زیرا به طور متوسط هزینه زندگی در ترکیه پایین تر از کشورهای غربی بوده و قیمت های ترکیه برای مهاجران حیرت آور است. البته همه اینها بستگی به مکانی دارد که شما انتخاب می کنید.
 
اگر می خواهید در شهر زندگی کنید، قطعاً هزینه شما بیشتر خواهد شد. از این لحاظ ترکیه متفاوت از کشورهای دیگر دنیا است که باید هزینه بیشتری برای زندگی در شهر بپردازید.
 
استانبول مکان بسیار گرانی در ترکیه محسوب می شود. هزینه خرید آپارتمان در استانبول اجاره ها و هزینه های روزمره از جمله حمل و نقل، غذا، امکانات و تفریح بالاست. اگر 1000 دلار اجاره می دهید، زندگی راحتی در ترکیه خواهید داشت.
 
راهنمای جامع زندگی در ترکیه

آیا کار پیدا کردن در ترکیه راحت است؟
 
برای کار پیدا کردن در ترکیه باید مجوز کاری داشته باشید. ترکیه به سبب جمعیت جوانی که دارد، تامین کننده عالی در نیروی کار است. همچنین برای کارفرمایانی که به دنبال جذب خارجی ها هستند، شرکت های زیادی هستند که می توانید درخواست کار بدهید.
 
برای دریافت گلدن ویزای پرتغال با کارشناسان اینوسپات در تماس باشید، ما بهترین مشاوره ها و راهنمایی ها را به شما ارائه خواهیم داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها